Podľa štúdie, ktorú vykonala EÚ v roku 2020, je 53 % environmentálnych tvrdení spoločností ”nejasných, zavádzajúcich alebo nepodložených”.
StoryEditor

Téma greenwashingu otvára firmám príležitosť na reputačné zisky

  • Európsky parlament nedávno schválil smernicu zakazujúcu greenwashing. Znamená to, že firmy sa už čoskoro budú musieť zdržať „zelených“ tvrdení a označení, ak ich nebudú mať relevantne potvrdené napríklad výsledkami testov.
  • Čo hovoria dáta, čo zaujíma Slovákov v súvislosti s firmami a ich vzťahom k ekológii a spoločnosti? 
  • Ktorých princípov by sa mali firmy držať? 
  • A prečo sa oplatí poradiť sa s odborníkmi? 
  • Tento text je súčasťou špecializovanej Zelenej prílohy, ktorá je aktuálne priložená k magazínu Stratégie. Teraz si už viete stiahnuť aj jej PDF. 

Smernica sa však nedotýka iba výrobcov, ale v princípe akejkoľvek firmy, ktorá v externej komunikácii hovorí o svojom prístupe k ochrane životného prostredia. Uvedená európska legislatíva má jednoznačný cieľ: pomôcť zákazníkom zorientovať sa v doteraz neprehľadnom mori rôznych „zelených“ vyhlásení a značiek udržateľnosti tým, že z trhu odstráni tie nerelevantné. Pretože väčšina verejnosti dnes považuje ekologické a verejnoprospešné aktivity firiem za marketing práve preto, že je verejný priestor nimi doslova zaplavený.

Ľudí zaujíma, čo ako firma robíte pre ekológiu a spoločnosť

V prieskume, ktorú pre Seesame zrealizovala agentúra MNFORCE v októbri 2023, 64 % oslovených súhlasilo s tvrdením, že firemné zverejňovanie informácií o aktivitách ...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-10-30 08:29:10 - Feat.: 0 - Title: Zelená príloha 2024: ESG je revolúciou v marketingu 02 - Modified: 2024-03-11 11:33:29 - Feat.: 0 - Title: Koniec preháňaniu a prifarbovaniu do zelena? Komunikácia a PR sa musia naučiť nové pravidlá 03 - Modified: 2024-03-12 08:59:45 - Feat.: 0 - Title: Veľký úspech Barney Studio a cirkularity a tiež tipy, ako nerobiť greenwashing
01 - Modified: 2024-10-10 09:49:43 - Feat.: - Title: ESG témy, ktoré priťahujú najväčšiu pozornosť. Ako ich dostať do médií a komunikovať efektívne? 02 - Modified: 2024-10-30 08:29:10 - Feat.: - Title: Zelená príloha 2024: ESG je revolúciou v marketingu 03 - Modified: 2023-11-23 10:30:28 - Feat.: - Title: CSRD v skratke: Ako sa pripraviť na nefinančný reporting 04 - Modified: 2023-11-21 09:59:34 - Feat.: - Title: Zelené kampane musia byť úprimné, inak spotrebitelia pretvárku odhalia 05 - Modified: 2023-11-14 11:02:00 - Feat.: - Title: Trend ESG reportovania vo svete silnie
menuLevel = 2, menuRoute = news/specialne-prilohy, menuAlias = specialne-prilohy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
20. november 2024 16:26