Európska únia sprístupňuje podmienky na dodržiavanie a vykazovanie ESG aktivít. Budú mať zmeny spojené s nefinančným reportingom dosah aj na komunikačné stratégie podnikov?
Komunikácia je funkčná, keď je obsah autentický, konzistentný a zodpovedá kontextu. Smernica CSRD nemá organizáciám komplikovať život, naopak, je istým spôsobom požehnaním, pretože zlepšuje prístup k agende udržateľnosti. Predsa len, nefinančný reporting sa doteraz realizoval dosť spontánne a medzi rôznymi organizáciami či firmami aj ťažko porovnateľne.
Je potrebné upraviť prístup v komunikácii podnikov s verejnosťou?
Ak doteraz daná organizácia neupravovala realitu do ružova, respektíve v tomto prípade do zelena, ani si nepripisovala atribúty, ktoré jej nepatria, nemusí meniť svoj postoj. Nová regulácia však výrazne obmedzuje priestor na preháňanie a, naopak, prispieva k transparentnosti a férovosti komunikácie.
Práve prifarbovanie do zelena sa často považuje za najväčší komunikačný priestupok. Je možné greenwashingu nejako plošne predchádzať?
Podľa štúdie Európskej komisie z roku 2020 obsahuje viac ako 50 percent environmentálnych tvrdení nejasné, zavádzajúce alebo nepodložené informácie ...
Zostáva vám 85% na dočítanie.