Reuters
StoryEditor

TikTok chce vytvoriť bezpečnejšie prostredie, najmä pre mládež

09.02.2022, 08:20
Autor:
ČTKČTK
Testuje nástroj, ktorý by vyhodnocoval, či je určitý príspevok vhodný pre dospievajúcich a sprísňuje pravidlá.

Sociálna sieť TikTok oznámila úpravy svojich pravidiel a ďalšie kroky, ktorých cieľom je urobiť platformu s krátkymi videami bezpečnejšou, najmä pre mladých používateľov. Okrem iného testuje nástroj, ktorý by vyhodnocoval, či je určitý príspevok vhodný pre dospievajúcich. Tiež vraj sprísňuje pravidlá namierené proti "nebezpečným činom a výzvam" a viac sa zameria na obsah súvisiaci s poruchami príjmu potravy.

Zmeny prichádzajú necelé štyri mesiace po tom, čo sa zástupca sociálnej siete vlastnenej čínskou firmou ByteDance prvýkrát zúčastnil na vypočutí v americkom kongrese o bezpečnosti na digitálnych platformách, pričom témou októbrového rokovania bola práve ochrana mládeže. Americké médiá tiež pripomínajú, že na TikToku sa v poslednej dobe šírilo viacero znepokojivých výziev, ktoré nabádali používateľov, aby ničili majetok škôl alebo aby sa škrtili, kým neomdlú.

Bezpečnostný šéf firmy v USA Eric Han s novinármi hovoril o pláne využiť tento rok na "dospievanie ako bezpečnostný tím a ako platforma". "Náš prístup sa musí stať sofistikovanejším," citoval ho web Protocol, ktorý prináša spravodajstvo zo sveta digitálnych technológií.

Nové opatrenia majú napríklad potlačiť šírenie "nebezpečných falošných správ", hoci nebolo ihneď jasné, aký obsah bude do tejto kategórie spadať. TikTok tiež posilňuje pravidlá ohľadom porúch príjmu potravy a chce začať obmedzovať aj dosah obsahu propagujúceho extrémne počítanie kalórií či postenia sa.

Ďalšie iniciatívy majú za cieľ ochranu mladistvých alebo aj sexuálnych menšín. Protocol uvádza, že testovaný systém na filtrovanie obsahu vhodného pre mládež kopíruje spôsob hodnotenia filmov používaný v Spojených štátoch a mohol by nakoniec automaticky určovať, ktorým vekovým skupinám sa ten ktorý príspevok bude môcť zobraziť. Platforma chce zároveň tvorcom obsahu umožniť, aby mohli sami určovať, pre koho sú ich videá vhodné.

Problémom by v tomto smere mohlo byť nepravdivé uvádzanie veku pri tvorbe účtov. Sociálna sieť v novej správe o vymáhaní svojich pravidiel uviedla, že v treťom štvrťroku minulého roka odstránila vyše 12,5 milióna účtov, pri ktorých mala podozrenie, že patrili deťom mladším ako 13 rokov.

Tiež oznámila, že v rovnakom období odstránila cez 91 miliónov videí porušujúcich jej pravidlá. "Avšak používatelia sa ukázali byť zdatní v obchádzaní niektorých mantinelov TikToku a vzhľadom na jeho veľkosť nemôže vždy zachytiť problematické príspevky, než sa masívne rozšíria," komentuje vývoj spravodajský web Axios.

01 - Modified: 2022-01-27 22:12:38 - Feat.: 0 - Title: Novinky, na ktorých pracuje TikTok. Sú zaujímavé pre inzerentov aj používateľov 02 - Modified: 2022-01-31 07:18:54 - Feat.: 0 - Title: Ste pripravení na TikTok v roku 2022? 03 - Modified: 2022-01-28 13:50:41 - Feat.: 0 - Title: Najhodnotnejšou značkou zostáva Apple, najrýchlejšie rastie TikTok 04 - Modified: 2022-01-20 18:55:01 - Feat.: 0 - Title: Tempo rastu tržieb spoločnosti vlastniacej TikTok sa spomalilo. Dôvodom sú rozsiahle regulácie v Číne
01 - Modified: 2024-09-26 09:13:46 - Feat.: - Title: TikTok Ads sú tu! Pre väčšinu značiek to bude čoskoro povinná jazda 02 - Modified: 2024-08-22 11:50:52 - Feat.: - Title: TikTok reklamy sú tu, o Pintereste budeme ešte veľa počuť a značky vo veľkom riešia Snapchat 03 - Modified: 2024-08-01 08:29:16 - Feat.: - Title: Je to tu! Na Slovensko prichádzajú TikTok Ads 04 - Modified: 2023-07-13 11:23:22 - Feat.: - Title: Po mileniáloch tu máme prvú „digital-native“ generáciu. Ako marketingovo zaujať GEN Z? 05 - Modified: 2023-05-08 19:59:19 - Feat.: - Title: TikTok môže byť pre firmy tikajúca bomba. Pomáha značkám alebo ohrozuje ich reputáciu?
menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. november 2024 02:28