Najväčšie firmy sú úspešné a známe vďaka určitému typu produktov, ktoré primárne vyrábajú. Napríklad CocaCola má nealkoholické nápoje alebo Harley Davidson motocykle. Ale aj tie firmy, u ktorých by si to nečakal, urobili krok vedľa. A v niektorých prípadoch to bolo priam komické. Buď sa snažili odlíšiť od svojej konkurencie, alebo využiť chvíľkový trend na trhu. Nie vždy to splnilo svoj účel.
Nie sú zapaľovače ako zapaľovače
Zippo je na trhu už od roku 1932 a jeho ikonické otváracie zapaľovače sú zárukou kvality. Je však dosť možné, že sa im už minuli motívy na gravírovanie, pretože pod ich značkou nájdeme už aj obojky a oblečenie pre štvornohých miláčikov, či dokonca kolekcie parfumov v tvare podobnom zapaľovačom. Nepríde ti to bizarné?
Bulvár s jahodovou príchuťou
Čo by si povedal na Brainee tyčinky, alebo niečo tradičnejšie? Čo tak Brainee syrové korbáčiky? S podobnou myšlienkou prišiel aj časopis Cosmopolitan, a na trhu sa objavili predražené ovocné jogurty s ich logom. Žiaľ, ako uvádza awkward.com, boli tieto mliečne výrobky z pultov stiahnuté už po osemnástich mesiacoch.
Vodná podprsenka
Keby s týmto návrhom prišla nejaká renomovaná módna firma, tak možno by to malo nejaký úspech. Žiaľ, s podprsenkou, ktorá mala pomocou vody chladiť a formovať dámske prednosti, prišla francúzska firma na minerálne vody Evian. Ako bonus mala dokonca aj vrecko na malú fľašku. Firma založená už v 18. storočí po tomto lapsuse v roku 2005 plní vodu už len do fliaš.
Vôňa rýchleho občerstvenia
Romantika pri sviečkach s vôňou jarnej lúky. Fľaša vychladeného šampanského a vaňa plná peny. Krásna predstava, avšak nie pre každého. KFC si pre svojich skalných zákazníkov pripravili sviečku s vôňou mäsovej omáčky. Ideálne pre gurmánov, ktorí chcú cítiť vôňu fast foodu v pohodlí svojho domova.
Vína pre začiatočníkov
Keď hľadáš dobrý návod, rady alebo tipy doslova na čokoľvek, knižná séria For Dummies je pre teba to pravé. Svoju prvú publikáciu vydali v roku 1991 a doteraz predali vyše dvesto miliónov výtlačkov z dvetisíc päťsto kníh. Medzi nimi sa nájde aj pekná zbierka rôznych príručiek a typov o víne. Najlepšie sa však človek naučí z praxe, preto na štyri bežné značky vína nalepili svoju etiketu spolu so správnym vyslovovaním danej značky. Originálne, čo povieš?
Červená knižnica pre milovníkov rýchlych áut
Áno, aj v tomto prípade sa spája červená knižnica s Harlequinmi plnými lásky a erotiky. Výnimočnými ich však robí značka Nascar. Presne ten Nascar s rýchlymi športovými autami. Ako uvádza New York Times, štyridsať percent fanúšikov Nascaru sú ženy a medzi mladšími fanúšikmi to smeruje k 50-50. Šikovný ťah ako prilákať nežné polovičky k tak špecifickému motor športu.
Na bicykli za celosvetový mier
Najväčší americký výrobca ručných zbraní Smith and Wesson, ktorý vyrábal zbrane ešte za čias divokého západu zistil, že sa bude musieť prispôsobiť novým trendom. Šerifovia prestali jazdiť na koňoch, tak v roku 2002 začali z výrobou policajného horského bicykla.
Auto od Gucciho
Chceš, aby tvoja kabelka perfektne ladila s tvojim autom? Nie je problém. Značka Fiat totiž spojila sily s módnou čarodejnicou Fridou Giannini. Výsledkom je malé mestské autíčko Fiat 500 s textilnou otváracou strechou s červeno-zeleno-červenou farebnou kombináciou, typickou pre značku Gucci. Z ďalších extra prvkov na exteriéri si nemôžeš nevšimnúť napríklad dvojité „G“ v strede 16-palcových kolies. Farebnú schému Gucci nájdete aj v kabíne, konkrétne na sedadlách, na kryte kľúča, koberčekoch, či dokonca na bezpečnostných pásoch.
Alkohol od Lamborghini
Keď môže byť Fiat Gucci, prečo nie vodka Lamborghini. 40 percentná vodka je kombináciou vody z čistých talianskych prameňov na úpätí Álp a samozrejme Slovenského obilia. Luxusná značka áut musí vyrábať jedine luxusný alkohol. Aj keď kombinovať rozzúreného býka na fľaši s tým na kapote auta neodporúčame.