StoryEditor

Svieži vietor vo svete eventov. Už 25 rokov meníme podujatia na udalosti

06.03.2023, 00:00

Spoločnosť Hurricane patrí v súčasnosti k lídrom vo svojom segmente. Tento rok oslavuje svoje 25. narodeniny. Oslávme ich spoločne.

Už názov spoločnosti Hurricane evokuje v ľuďoch silný vietor, ktorý prináša so sebou zmenu. V tomto prípade pozitívnu.  Či sa podarilo priviať sviežim vetrom počas 25 rokov existencie predstavy a vízie do tohto segmentu a aké sú dôležité detské sny, túžba a rodinná podpora pri založení vlastnej firmy nám prezradil Martin Štefanek, majiteľ spoločnosti Hurricane s.r.o.

Ako ste začínali v segmente eventov?

“Svoje prvé skúsenosti s biznisom by som zhrnul v skratke: Bol som mladý DJ, ktorý chodil cez deň do školy a po večeroch hrával v kluboch. Robilo mi to veľkú radosť a mojím veľkým fanúšikom bola moja mama. Kým sa moji spolužiaci chodili flákať von, ja som doma mixoval hudbu. Dúfajúc, že to niekoho zaujme, som “odohral” svoju prvú diskotéku a ľudia boli spokojní. Bol to môj prvý malý a zároveň veľký úspech. Od tohto momentu som chcel stále viac a mal som víziu úspešnej budúcnosti…

Začiatky a budovanie akejkoľvek firmy sú náročné. Na druhej strane sú však veľkou príležitosťou, ktorá prichádza niekedy len raz za život. Nápad, ktorý mi doslova skrsol v detskej izbe, sa jedného dňa premenil na hmotnú realitu. Hurricane začínal najprv ako jedinec a neskôr sme boli 2 – 3 technici. Jednoduchý zvukový pult, niekoľko efektových svetiel a malé auto. Iné firmy začali v tom čase investovať do veľkého množstva techniky a ja som sa vybral svojím smerom. Veľkú časť peňazí som dával do reklamy a marketingu. Keď sme začiatkom nového tisícročia dostali príležitosť zabezpečovať koncerty a festivaly, netušili sme, aké široké portfólio obsiahneme.

Na ktorých public eventoch vás mohli ľudia vidieť?

Technicky sme zabezpečovali napríklad folklórne festivaly ako Východná, funky koncerty Kool & the Gang, či metalový koncert v podaní Nightwish.

Od založenia sme boli výhradným dodávateľom podujatia Car at tuning na piešťanskom letisku. Boli to skvelé noci, kedy sme fungovali za hranicami našich možností, ale boli sme na svoju prácu hrdí. Veľkou výzvou pre nás boli tanečné párty. Splneným snom bol večer, keď sme prvýkrát na Slovensku mohli ozvučiť a osvetliť predstavenie DJ Tiesta v Inchebe. Neskôr pribudla aj zahraničná spolupráca vo Viedni s P. Oakenfoldom. V súčasnosti spolupracujeme so známymi menami ako Boris Brejcha, CamelPhat, Nervo a s našim úspešným slovenským DJ EKG.

image

Boris Brejcha, Incheba

Chrzi

Nebolo až príliš náročné udržať sa v takomto tempe?

Keď to retrospektívne zhodnotím, pre mnohých z nás to určite bolo náročné obdobie. Pociťovali sme spánkový deficit, samovzdelávali sme sa po večeroch, ale boli to krásne časy. Navzájom sme sa hecovali, každý sa chcel vypracovať na vymakanejšiu verziu seba samého. Všetci moji kolegovia boli nadšení z toho, že sa môžu učiť pracovať s novou technikou a svoje skúsenosti potom pretavili do výsledného efektu na evente. Bolo to obdobie, kedy ste museli neraz spať pod pódiom a strážiť techniku, pretože SBS služba nebola prítomná. A tak sa eventy postupne stali druhým domovom “hurrikáncov”. Nedržali sme sa striktných pravidiel, ktoré eventy chceme a ktoré nie. Hľadali sme rozmanitosť a každá z nich bola výzvou. Detailná príprava bola v tom čase veľkou nevyhnutnosťou. To, čo ste potom ukázali na samotnom podujatí bola vizitka, vďaka ktorej nás následne oslovovali ďalší “nadšenci”.

Spolupracovali ste aj s televíziou. Na akých reláciách ste sa podieľali?

Postupnými krokmi sme sa vypracovali na spoločnosť, ktorú oslovila aj televízia a produkčné spoločnosti. S českou televíziou sme spolupracovali na prenose hudobného programu To byl váš rok a Noc hviezd. Doma dodnes spolupracujeme na priamom prenose ocenenia Krištáľové krídlo aj na natáčaní obľúbených relácií Dobre vedieť i Milujem Slovensko.

image

Krištáľové krídlo, Slovenské národné divadlo 

Hurricane

Aké európske mestá ste navštívili?

Sám som nevedel, čo bude naším hlavným “chlebíkom”, ale tým, že máte veľmi rozmanité projekty, neupadáte do žiadneho stereotypu. Práve naopak. Výstavy sú ďalším špecifickým segmentom, kde viete ukázať flexibilitu a potenciál techniky. Naši technici už navštívili tie najväčšie európske mestá ako Paríž, Amsterdam, Helsinki, Monako, Valletta a mnoho ďalších. Priamo pre klientov na výstavách dodávame audiovizuálne riešenia.

image

Výstava Intelsat - Hamburg, Nemecko

Hurricane

Brány medzinárodného eventového trhu sa nám otvorili v čase, keď si nás zahraničný klient vybral ako výhradného dodávateľa. Už sedem rokov po sebe zabezpečujeme jednu z najväčších konferencií v Európe EUROFI (zameranú na hospodársku a finančnú politiku).

image

Medzinárodná konferencia EUROFI v Prahe 

Hurricane

Prečo sa považujete za lídrov vo vašom segmente?

Líderstvo nie je len o posúvaní hraníc možností, ale i tom, že všetko dobré, čo vám život prinesie, musíte tomuto svetu pozitívne vrátiť. Začali sme s podporou charitatívneho projektu Ples Pomocníček na pomoc zdravotne znevýhodneným detičkám. V súčasnosti podporujeme aj združenie Liga za duševné zdravie. Okrem toho sme sa rozhodli ísť cestou vzdelania mladých študentov. Stali sme sa oficiálnym partnerom SPŠE Hálova, kde náš kolega aj vyučuje.

Ako ste sa popasovali v období koronavírusu s eventami?

Počas covidového obdobia sme sa nevzdali a vymysleli spôsob, ako nechať eventy živé aj napriek zákazom. Vybudovali sme si vlastné New Level studio, kde vznikajú online eventy. Štúdio sme kvôli dopytu zväčšili a pretvorili na priestor s oveľa väčšími technologickými možnosťami. Naše vízie sú jasné a inovatívne. Chceme aj naďalej meniť každé podujatie na udalosť. Zároveň stále vyhľadávame zaujímavé technologické novinky. Jednou z našich najnovších vychytávok a aj jediným kúskom na Slovensku je transparentná OLED obrazovka.

Ako vnímate vy Hurricane a kde sa vidíte o pár rokov?

Ako by som nás zhodnotil? Sme rodinnou firmou, ktorá drží spolu. A za to vďačím hlavne svojej manželke, ktorá ma od začiatku podporuje. Členovia nášho teamu sa dokážu spolu zabaviť aj mimo pracovnej doby. Prešli sme si aj náročnejším obdobím, ale stále sme sa dokázali postaviť na nohy. Môj team je počas roka veľakrát vyťažený, ale ak niečo robíte s nadšením, občasný nekomfort vám nevadí…

Prajem si do budúcna, aby bolo minimálne ďalších 25 rokov takých úspešných…

Pre mňa bol každý jeden rok výnimočný, pretože Hurricane vnímam ako svoje dieťa. Dieťa, ktoré sa rok čo rok naučí niečo nové, vy mu venujete svoj čas, podporujete ho a ste naň právom hrdý.”

V Hurricane sme si pre vás pripravili zľavu 25 %

Pri príležitosti 25. výročia sme pripravili pre našich klientov skvelú zľavu. Budeme radi, ak spolu s nami oslávite 25. narodeniny. Akú zľavu viete získať? Viac informácií získate na našej špeciálnej stránke.

 

 

 

menuLevel = 2, menuRoute = news/pr-clanky, menuAlias = pr-clanky, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
15. november 2024 10:31