Marcel Grega, generálny riaditeľ JOJ Group a viceprezident pre televíznu sekciu Asociácie nezávislých rozhlasových a televíznych staníc Slovenska (ANRTS)
StoryEditor

Šéf JOJ-ky: Mladé talenty si musíme na Slovensku udržať

Projekt Zlatá klapka už objavil mnoho talentov.

Najväčšie mená televízie Joj celé dni pracujú s novou generáciou talentov, ktorej priestor na realizáciu na Slovensku neraz chýba. K zmene sa snažíme prispieť aj my.

Niekoľko dní spolupráce s jednou z najväčších televíznych osobností Luciou Barmošovou v spravodajskom štúdiu či najlepším kameramanom na Slovensku Dodom Šimončičom. Aj to môžu zažiť mnohí študenti na stáži v televízii Joj, ktorá i takýmto spôsobom otvára dvere mladým talentom a podporuje ich rast.

Neraz totiž stretávam ambicióznych budúcich filmárov či televíznych tvorcov, ktorých trápi nedostatok príležitostí. Mnohí študenti len ťažko nadobúdajú dôležité znalosti, neskôr zas nemajú možnosti pre ich uplatnenie a napriek chuti pracovať doma odchádzajú za hranice. V Jojke aj preto s nastupujúcou generáciou pracujeme stále viac.

Pravidelne realizujeme jeden až dvojtýždňový internship, prostredníctvom ktorého sa študenti majú možnosť zoznámiť s televíznymi procesmi, dennodenným chodom televízie, prácou televízneho štábu, redaktorov aj moderátorov, absolvujú workshop na marketingu i nových médiách. Prechádzajú si celou prípravou spravodajského príspevku, rovnako jeho zahlásenia, pracujú s legendou medzi kameramanmi, ktorá stojí aj za kultovou Perinbabou a odovzdáva svoje skúsenosti ďalej.

Kľúčovou aktivitou sa tiež pre nás stal projekt Zlatá klapka, do ktorého sme sa rozhodli vstúpiť ešte pred tromi rokmi - v období, kedy sa len rozbiehal. Poskytuje cenný priestor mladým talentom z oblasti televízie a filmu na realizáciu a prezentáciu pred osobnosťami, ktoré môžu naštartovať ich budúcu kariéru. Prostredníctvom súťaže, ktorá pôvodne niesla názov Slovenský detský Oscar, majú možnosť porovnávať svoje výkony a diela s ostatnými vrstovníkmi a rozvíjať tak aj svoju konkurencieschopnosť v náročnom prostredí.

Projekt za krátky čas existencie zaznamenáva veľký úspech, čo len potvrdzuje hlad študentov po podobnom priestore. Ich záujem o súťaž neustále rastie, pričom do aktuálneho piateho ročníka bolo prihlásených dosiaľ najviac – vyše 130 príspevkov. Hodnotí sa réžia, kamera, strih, scenár či námet, prihlásiť je možné krátky hraný aj animovaný film alebo hudobný klip. Súťažia medzi sebou aj moderátori spravodajstva, budúci redaktori, herci a herečky.

Zlatá klapka dokázala objaviť niekoľko veľkých talentov, ktorých výkony a tvorba už v študentskom veku dosahuje úroveň profesionálov. Veľmi nás teší, že mnohé úspechy účastníkov sú spojené s našou televíziou. Viaceré talenty z predchádzajúcich rokov sa dokázali uplatniť na trhu, ale i preraziť v zahraničí, pričom hneď niekoľkí smerujú svoje poďakovanie do televízie Joj. Okrem toho, že sa Jojka podieľa na vyhodnocovaní súťažných kategórií, mnohí študenti dostali u nás možnosť vyskúšať si televíznu prácu na vlastnej koži, z čoho čerpali aj neskorší víťazi súťaže.

Jojka na nových tvárach postavila priamo svoje základy. Spravodajský tím bol ešte pred začiatkom vysielania televízie vytvorený práve z mladých redaktorov a moderátorov, ktorí sú na našej obrazovke aj po 15 rokoch. V súčasnosti takisto do redakcie pribúdajú čerství absolventi či ešte študenti, ktorí, veríme, s Jojkou zrastú rovnako.

Otvorený priestor majú mladé talenty aj v našich projektoch, niekoľko z nich sa zaradilo do štábov relácií, ktorých úroveň produkcie je príkladom pre zahraničné televízie. Realizáciu pritom nachádzajú aj filmoví tvorcovia vďaka novým náročným seriálovým projektom, ktorých výroba dosahuje úroveň filmovej produkcie.

V súčasnej mladej generácii sa skrýva veľký potenciál, ktorému potrebujeme dať na našom trhu väčší priestor. V TV JOJ budú dvere aj naďalej otvorené.

01 - Modified: 2023-08-15 08:31:54 - Feat.: - Title: Cestopisy, dejiny, architektúra a vesmír. Nová stanica JOJ Svet chce zaujať aj vlastnou tvorbou 02 - Modified: 2020-06-29 10:35:26 - Feat.: - Title: Generálny riaditeľ televízie JOJ o Kramárovej kauze: Harašment je proti našim hodnotám 03 - Modified: 2019-09-05 11:13:44 - Feat.: - Title: Úspech seriálu nie sú iba ratingy. Je to úzky pohľad, hovorí šéf JOJky Marcel Grega 04 - Modified: 2018-08-09 07:58:44 - Feat.: - Title: Joj chce viac reklamy pre starších 05 - Modified: 2017-11-23 21:23:56 - Feat.: - Title: Šéf televízie JOJ: Najväčší televízny dabingový projekt vznikal štvrť roka. Príbehy z lesov si pozriete už na Vianoce
menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. november 2024 08:15