Slovenská futbalová reprezentácia má za sebou svoje druhé vystúpenie na sledovanom šampionáte UEFA EURO 2024. V napínavom popoludňajšom súboji s mužstvom Ukrajiny futbalisti Slovenska v piatok 21. júna po prvom polčase viedli gólom Ivana Schranza, súper však napokon vývoj zápasu otočil na konečný výsledok 1:2-
Pri obrazovkách televízie Markíza fandilo slovenským sokolom v univerzálnej cieľovke takmer 800 tisíc divákov vo veku nad 12 rokov a trhové podiely stretnutia prekročili 60 percentnú hranicu v hlavnej, obchodne podstatnej cieľovej skupine 13-55. Zároveň išlo o suverénne najsledovanejším programom dňa v rámci ponuky všetkých slovenských staníc.
V komerčnej cieľovej skupine 13-55 dosiahol 2. polčas zápasu Slovensko - Ukrajina rating 11,2 percenta a extrémne vysoký trhový podiel až 65,5 percenta. K obrazovkám TV Markíza pritiahol 610 tisíc divákov starších ako 12 rokov, zaplo si ho dokonca až 783 tisíc divákov (sledovalo nepretržite aspoň tri minúty).
Nemenej zaujímavo si z hľadiska sledovanosti počínal aj predchádzajúci 1. polčas zápasu, ktorý v cieľovej skupine 13-55 zaznamenal rating 8,7 percenta a podiel na trhu 64,3 percenta. Celkovo ho sledovalo 514 tisíc divákov vo veku nad 12 rokov, pričom v čase vysielania zasiahol až 692 tisíc divákov.
Menšie stanice skupiny Markíza získali v závere pracovného týždňa až 16 miest v rebríčku TOP 20 najsledovanejších programov. Najviac zabodoval 2. polčas večerného zápasu Poľsko - Rakúsko, ktorý na obrazovkách Dajto dosiahol rating 2,4 percenta a nadpriemerný trhový podiel 16,8 percenta v cieľovej skupine 13-55. Zápas sledovalo celkovo 141 tisíc divákov starších ako 12 rokov. Predchádzajúci 1. polčas zaznamenal v cieľovej skupine 13-55 rating 2,1 percenta a podiel na trhu 17,2 percenta. Pri obrazovkách TV Dajto v tom čase sedelo 123 tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.V sobotu 22. júna sa najsledovanejším programom dňa v oboch hlavných cieľových skupinách stal 2. polčas večerného zápasu Belgicko - Rumunsko, ktorý na obrazovkách TV Markíza dosiahol rating 6,5 percenta a podiel na trhu 29,6 percenta v cieľovej skupine 13-55. Nenechalo si ho ujsť 343 tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom zasiahol až 517 tisíc divákov.
Na obrazovkách TV Markíza zabodovalo tiež popoludňajšie stretnutie Gruzínsko – Česko, ktorého 2. polčas zaznamenal rating 4,3 percenta a podiel na trhu 32,3 percenta v cieľovej skupine 13-55. Svojím výkonom sa môže pochváliť aj predchádzajúci 1. polčas tohto stretnutia, ktorý dosiahol rating 3,7 percenta a podiel na trhu 27,6 percenta.
Menšie stanice skupiny Markíza získali v sobotu 15 miest v rebríčku TOP 20 najsledovanejších programov. Najväčšiu divácku pozornosť si získal 2. polčas podvečerného zápasu Turecko - Portugalsko, ktorý na Dajto dosiahol rating 3,2 percenta a na malú stanicu vysoko nadpriemerný trhový podiel 18,6 percenta v cieľovej skupine 13-55. Predchádzajúci 1. polčas zaznamenal rating 2,5 percenta a ešte lepší podiel na trhu 19,5 percenta.Najsledovanejším programom dňa v cieľovej skupine 13-55 sa v nedeľu 23. júna stal 2. polčas večerného zápasu Švajčiarsko - Nemecko, ktorý TV Markíza priniesla v priamom prenose. V čase po 22:00 hodine uhral rating 5,9 percenta a trhový podiel 24,6 percenta. Druhú polovicu tohto atraktívneho stretnutia si v cieľovej skupine 12+ vychutnalo celkovo 323 tisíc divákov so zásahom až na 517 tisíc divákov.