V piatok večer zvalcovala komerčné televízne stanice verejnoprávna Jednotka. Tá ponúkla divákom atraktívny zápas kvalifikácie na ME 2024 medzi Slovenskom a Portugalskom. Aj keď nás súper na čele s legendárnym futbalistom Cristianom Ronaldom zdolal v pomere 1:0, zápas mal veľký ohlas u Slovákov. A nie len na štadióne, ale aj pred obrazovkami.
Prvý polčas tohto duelu sa stal v sledovanosti nielen víťazom piatkového dňa, ale dokonca celého víkendu. A to dokonca v oboch cieľových skupinách. Podarilo sa mu poraziť novú šou Markízy Možné je všetko, jojkársku šou Česko Slovensko má talent, Záhady tela na Jednotke, ale aj obe vydania Farmy.
Prvý polčas zápasu Slovensko vs. Portugalsko, ktorý odštartoval o pol pol deviatej večer, uhral v komerčnej cieľovej skupine 12-54 rating 7,1 percenta a podielom na trhu išlo až na 27,3 percenta. Druhý polčas nadviazal výkonom 6,6 ratingu a trhovým podielom 26,4 percenta.Priama konkurencia tohto atraktívneho futbalu skončila výrazne zatlačená. Markíza prvýkrát v tejto sezóne vysielala epizódu Farmy rovno v hlavnom vysielacom čase po pol deviatej večer, predchádzajúce diely v týždni mohli diváci sledovať len v druhom pásme prime-timu okolo 22:00 hodiny. Piatková Farma, v ktorej sa diváci dozveli účastníkov prvého tohtoročného duelu, dosiahla v komerčnej, obchodne podstatnej cieľovej skupine, rating 3,6 percenta. To jej zabezpečilo 13,9 percentný podiel na trhu.
Jojka vysielala film Popoluška, s ktorým skončila v rovnakej cieľovke s ratingom 2,9 percenta a podielom na trhu 11,4 percenta. Prvý polčas futbalu v univerzálnom publiku sledovalo celkovo 431 tisíc divákov nad 12 rokov, druhý polčas 393 tisícové publikum. Farmu si pozrelo 196 tisíc divákov a Popolušku si zaplo 171 tisíc sledujúcich.
Podvečer vyhral romantický seriál Mama na prenájom, ktorý získal v komerčnej cieľovej skupine rating 3,5 percenta a trhovým podielom, po štvrtkovom prepade, znovu vyskočil v piatok na 27,7 percenta. Kuchárska šou na Jojke Bez servítky dosiahla rating rovné 3 percentná a pochváliť sa môže 24,2 percentným trhovým podielom. Súťažným šou sa na obrazovkám RTVS v podvečer nejak nedarí. Po ukončení jarnej šou Traf to! sa začína trápil aj jej aktuálny jesenný nástupca Všade dobre, doma naj. Relácia s moderátorom Martinom Nikodýmom, uhrala v piatok podiel na trhu 8,3 percenta a celkovo si ju pozrelo len 120 tisíc divákov.Možné je všetko si divákov udržalo
V sobotný prime time ponúkla Markíza divákov druhý diel novej zábavnej šou Možné je všetko!. Prvá, minulotýždňová epizóda zaujala, preto sa očakávalo ako sa bude dariť druhej časti. Premiéra Možné je všetko dosiahla v komerčnej cieľovke 12-54 rating 5,9 percenta a podiel na trhu rovných 23 percent. Pri tomto programe bolo ťažké určiť, či relácia s improvizovanou zábavou, divákov zaujala, alebo išlo vo veľkej miere o zvedavosť.
Preto sa očakávalo, či si druhý diel divákov udrží. A udržal. Stal sa celkovo najsledovanejším programom dňa v obchodne podstatnej komerčnej cieľovke 12-54, na ktorú predávajú reklamu komerčné stanice. V univerzálnej cieľovke, v ktorej sú zarátaní všetci diváci, teda aj tí starší ako 54 rokov, si prvenstvo uchmatli Záhady tela na RTVS.Možné je všetko dosiahlo v komerčnom publiku rating rovných 6 percent a podiel na trhu si oproti prvému dielu ešte vylepšili o 1,6 percentuálneho bodu, teda na 24,6 percenta. Záhady tela uhrali rating 3,5 percenta, podielom na trhu išli na 14,3 percenta. Film na Jojke Zabijakov osobný strážca 2 si pripísal rating 2,6 percenta a trhový podiel 12,1 percenta.
Po Záhadách tela už tradične zaujala aj relácia Neskoro večer, ktorá zaznamenala rating 3,2 percenta a podiel na trhu 14,6 percenta. V univerzálnej cieľovke sledovalo Možné je všetko celkovo 285 tisíc divákov nad 12 rokov, Záhady tela si pozrelo 323 tisíc sledujúcich, Neskoro večer si zaplo 284 tisíc divákov a film Zabijákov osobný strážca 2 pritiahol ku obrazovkám 132 tisícové publikum.
Záujem o politické diskusie neutíchaZ nedeľnej ponuky všetkých relácií v oboch cieľových skupinách najviac zaujalo Počasie na TV Markíza, ktoré uhralo rating 6,8 percenta a podiel na trhu 25,3 percenta. Z nejspravodajských relácií je víťazom nedele Jojka so svojím druhým dielom šou Česko Slovensko má talent, ktorá dosiahla rating 5,7 percenta a podiel na trhu 21,7 percenta.
Televízny líder sa rozhodol konkurovať rozbehnutej talentovej šou farmárskym duelom, ktorý tento rok presunul na nedeľný prime-time. Súperenie o tom, kto prvý opustí reality šou, za Talentom zaostalo, ale hanbu neutrpelo. Relácia uhrala v rovnakej cieľovej skupine rating 4,4 percenta a trhovým podielom sa dostala na úroveň 19,4 percenta.
RTVS vysielala druhý diel svojej novej šou Voda spieva, s ktorým teda veľa vody nenamútila. V komernčom publiku dosiahla podiel na trhu len 4,2 percenta. V univerzálnej cieľovej skupine 12+ si pozrelo Talent 330 tisíc divákov, Farma Duel zaujala 240 tisíc sledujúcich a Voda spieva si zaplo 124 tisíc divákov nad 12 rokov.
Mesiac pred voľbami naberajú na sile aj politické diskusie, ktoré včera znovu lámali rekordy. Z trojlístka politických nedeľných relácií sa najviac darilo diskusii Na telo na Markíze. Pochváliť sa môže v komerčnom publiku ratingom rovných 5,2 percenta a výrazne vysokým podielom na trhu 31,5 percenta. Diskusia O 5 minút 12 uhrala rating 3,4 percenta a podiel 21,4 percenta a prvá nedeľná diskusná relácia V politike si zapísala rating 1,9 percenta a trhový podiel 13,7 percenta.