StoryEditor

Do merania vonkajšej reklamy za zapojila piata mediálna agentúra

27.03.2017, 14:54
Autor:
hrnhrn
Dáta umožnia plánovať a analyzovať kampane na základe štandardných mediálnych parametrov.

Agentúra Universal McCann a agentúra TNS Slovakia nadviazali spoluprácu pri odbere dát monitoringu vonkajšej reklamy. Pripojila sa tak k agentúram MEC Slovakia, MediaCom, Mindshare a Unimedia, ktoré už disponujú detailnými dátami o outdoorových plochách a informáciami z dopravného prieskumu. Ich kombináciou tak môžu plánovať a analyzovať kampane na základe štandardných mediálnych parametrov ako aj z hľadiska cieľových skupín. Informovala o tom TNS v tlačovej správe.

Projekt merania vonkajšej reklamy OAM (Outdoor Audience Measurement) bol oficiálne spustený v polovici roka 2016 po niekoľkoročnej príprave. TNS Slovakia tak priniesla na trh jednotnú metriku na meranie, plánovanie a optimalizáciu outdoorových kampaní ako aj na vyhodnocovanie ich efektívnosti.

Aktuálne sú do merania zaradené reklamné plochy spoločností BigMedia a Nubium. Monitorujú sa billboardy, bigboardy, rollupy, backlighty a citylighty (vrátane nákupných centier) – spolu viac ako 14 000 outdoorových plôch, umiestnených vo veľkých aj menších mestách a obciach ako aj pri dopravných ťahoch.

Kantar TNS

Kantar TNS

​​OAM prispieva k spresneniu výpočtov mediálnych parametrov kampaní a k zlepšeniu práce pri plánovaní outdoorových kampaní mediálnymi agentúrami. Meranie umožňuje vyhodnocovať existujúce kampane, ale tiež kampane plánovať a optimalizovať vzhľadom na rozpočet alebo požadovanú účinnosť. Plánovanie a vyhodnocovanie kampaní si môžu mediálne agentúry, ale aj zadávatelia reklamy nastaviť pre rôzne cieľové skupiny. Na prácu s výsledkami merania slúži plánovací a analytický softvér, ktorý obsahuje databázu plôch, a ktorý umožňuje výpočet mediálnych parametrov, ako je zásah (Rch), počet impresií (GI), priemerný počet vzhliadnutí (OTS), GRPs či afinita.

„Je našou úlohou zabezpečovat pre našich klientov efektívne plánovanie médií a investovanie ich rozpočtov. V situácii, kedy nemáme presné čísla o jednom z media typov, nie je možné ich rozpočty optimálne alokovať na základe výkonu jednotlivých médií na danú cieľovú skupinu klienta," povedala Dana Jánošová, Client Service Director agentúry Universal McCann. "Preto oceňujeme, že sa na trhu takáto iniciatíva deje a radi ju podporíme. Pomôže nám to zvýšiť efektivitu kampaní našich klientov,“ dodala.

Ivan Šimek, Managing Director agentúry TNS Slovakia, povedal: „S potešením môžem konštatovať, že projekt merania vonkajšej reklamy sa úspešne rozširuje a zaujal ďalšiu významnú agentúru, ktorej podporu si vážime. Pevne verím, že výsledky poskytnú jednoduchší a efektívnejší proces plánovania a vyhodnocovania kampaní, ktorý ocenia nielen mediálne agentúry, ale aj zadávatelia reklamných kampaní ako aj majitelia plôch vonkajšej reklamy.“

01 - Modified: 2024-09-09 07:58:18 - Feat.: - Title: Ceny za reklamu v televízii rastú, ale investície zostávajú stabilné 02 - Modified: 2023-11-22 13:45:02 - Feat.: - Title: Na Slovensku pomaly prebieha digitálna revolúcia, čoraz viac sa využívajú netradičné 2D a 3D formy outdooru 03 - Modified: 2023-09-21 12:41:06 - Feat.: - Title: Miroslav Pleško z Unimedia: Očakávame, že jeseň bude opäť vypredaná 04 - Modified: 2023-08-03 07:58:51 - Feat.: - Title: OOH: Táto práca bude baviť nielen porotu, ale aj turistov 05 - Modified: 2023-06-13 07:54:00 - Feat.: - Title: Dátová revolúcia: Sila, ktorá mení svet mediálnych agentúr
menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. november 2024 04:03