Výnosy sa v roku 2015 pohybovali na úrovni 605 miliónov USD, za rok 2016 to bolo 638 miliónov USD. Na náraste sa najviac podieľali štyri krajiny, pričom Slovensko je v prvej trojke: spolu s Rumunskom a Českom. Skupina CME tiež uviedla, že výnosy sa skupine CME podarilo zvýšiť aj vďaka poplatkom zo satelitnej a z káblovej distribúcie svojich kanálov o 8 percent.
Markíze sa finančne darilo aj v poslednom kvartáli
Výnosy spoločnosti CME na slovenskom trhu za posledný kvartál 2016 narástli v porovnaní s posledným kvartálom 2015 o 5,6 percenta z 29,4 milióna USD na 31 miliónov USD. Na Slovensku sa za celý rok televízii Markíza zvýšili výnosy z 84,4 milióna USD na 90,5 milióna USD, čo je o 7,2 percenta viac. Lepšie sa darilo Rumunsku, ktoré dosiahlo takmer 10-percentný medziročný nárast. Prevádzkový zisk pred odpismi a amortizáciou (OIBDA) medziročne sa za celý rok na slovenskom trhu zvýšil o 47,8 percenta(na 15,9 milióna USD) a v poslednom kvartáli o 60,4 percenta(na 10,7 milióna USD). V celej skupine CME OIBDA narástla o 22 percent na 150 miliónov dolárov.
Podľa šéfov CME výborná pozícia na rok 2017
Michael Del Nin, jeden z dvoch generálnych riaditeľov CME, výsledky komentoval: „Rok sme ukončili výborne, s najvyššou štvrťročnou OIBDA za posledných päť rokov. Výsledok bol drivovaný najvyššou OIBDA maržou v poslednom štvrťroku za takmer celé desaťročie. Celoročné výsledky prekonali naše posledné vyhliadkové vyhlásenia, za tri roky sme zvýšili OIBDA o takmer 200 mil. USD aj napriek významným pohybom menových kurzov.“ Michael Del Nin zároveň hovorí o tom, že je to odraz významného pokroku ich stratégie a zároveň je to výborná strategická pozícia pre ďalší rast v roku 2017.
K výsledkom sa vyjadril aj Christoph Mainusch, druhý z dvoch generálnych riaditeľov CME: „Obhájili sme si vedúcu pozíciu v sledovanosti počas roka 2016 a zlepšili sme svoju pozíciu sledovanosti vo výsledkoch celodenného sledovania v štyroch krajinách. Využili sme našu konkurenčnú výhodu a investovali do lokálneho programmingu, a to za neustále silnej konkurencie.“ Mainusch hovorí o tom, že aj v tomto roku si zachovajú stratégiu investícií do populárnych programov a rovnako chcú byť najlepším partnerom pre reklamu v televízii.