StoryEditor

Televízie balansujú na hrane vypredanosti. Previs dopytu nad ponukou neustáva

05.05.2022, 10:00
Televízie hľadajú inventory na zvýšený dopyt po reklamnom priestore.

Zvýšený dopyt po televíznej reklame zo strany zadávateľov napriek inflácii cien neutícha ani v tomto roku. Obaja obchodní riaditelia komerčných televíznych skupín – Juraj Máťuš z Markízy a Martin Heržo z Joj – zhodne potvrdzujú, že dopyt po televíznej reklame bol v prvom kvartáli mierne vyšší ako ponuka. Dopyt zásadne neznížila ani vojna na Ukrajine, hoci zopár klientov svoje kampane zastavilo.

„Mesiace február a marec sme mali vypredané, pričom kampane klientov sme dodávali bez problémov,“ hodnotí úvod roka Máťuš. Už teraz predikuje, že jeseň bude vypredaná a ak sa ukončí vojenský konflikt na Ukrajine, očakáva ešte dodatočný dopyt od zadávateľov nad rámec ročných záväzkov.

Vysoký záujem o reklamný priestor potvrdzuje aj televízia Joj. „Apríl s májom sa vypredal za tri dni,“ uvádza Martin Heržo s tým, že s inventory dlhodobo pracujú tak, aby naplnili všetky objednávky klientov.

Na vypredanosť naráža aj verejnoprávna televízia, aj kvôli nízkemu podielu reklamy vo vysielaní. Začiatok roka bol pre telerozhlas uspokojivý aj kvôli veľkým športovým podujatiam a nasledujúce mesiace budú rovnako silné vďaka hokejovému a futbalovému šampionátu. „Máme vysoké percento vypredanosti nášho reklamného priestoru v najbližšom období,“ konštatuje Igor Slanina z RTVS.

Slová obchodných riaditeľov televízií potvrdzujú aj zástupcovia mediálnych agentúr. Podľa Juraja Palaja z agentúry dentsu Slovakia je dopyt po GRPs zhruba na úrovni minulého roka. Medziročný pokles o 2 percentá pripisuje len lockdownu na začiatku roka. „Od mája budeme zrejme balansovať na hrane vypredanosti,“ dodáva Palaj.

Miroslav Pleško z Unimedie jeho slová potvrdzuje: „Očakávanie, že by aj počas roka 2022 malo prichádzať k previsu dopytu nad ponukou, je reálne.“ „Otázka je, ako výrazne pocítime dopad tohto „previsu“, keďže stanice si momentálne držia len minimálny alebo žiadny priestor reagovať na prípadné výkyvy v sledovanosti a výkone,“ uzatvára Michal Vážny z agentúry Wavemaker.

Opýtali sme sa televízií a mediálnych agentúr: Aký bol pre televízie prvý kvartál? Hrozí im v ďalších mesiacoch previs dopytu nad ponuk...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2022-05-02 14:21:42 - Feat.: 0 - Title: Riaditeľ RTVS Jaroslav Rezník: Chcel som tri okruhy, bude ich päť 02 - Modified: 2021-11-10 13:19:54 - Feat.: 0 - Title: Markíza zdvíha cenu reklamy pre budúci rok dvojciferne 03 - Modified: 2021-11-22 01:13:39 - Feat.: 0 - Title: Obchodný riaditeľ JOJ GROUP: Dvojciferná inflácia je výsledkom tlaku na reklamný priestor v televízii 04 - Modified: 2021-12-17 11:42:47 - Feat.: 0 - Title: Obchodný riaditeľ RTVS: Cenu reklamy zvyšujeme o 10 percent
01 - Modified: 2022-04-28 12:37:29 - Feat.: - Title: Prima spúšťa novú kampaň. Chce ňou odradiť divákov od pretáčania reklám 02 - Modified: 2022-04-14 05:56:47 - Feat.: - Title: Televízia Prima zaviedla meranie reklamy kombinujúce TV a on-line 03 - Modified: 2022-04-10 11:04:13 - Feat.: - Title: Televízia Prima od júna obmedzí pretáčania reklám v online vysielaní. Pripravuje novú kampaň 04 - Modified: 2022-02-23 16:36:25 - Feat.: - Title: Prima odložila obmedzenie pretáčania reklám v online vysielaní 05 - Modified: 2022-02-08 11:41:33 - Feat.: - Title: Koniec pretáčania reklám v archíve? Česká televízia Prima nastavuje nové podmienky
menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. november 2024 02:45