Twitter spustil na svojej platforme beta verziu na nakupovanie pod názvom Twitter Shops. Obchodníci si môžu ručne vybrať kolekciu až 50 produktov, ktoré predvedú potenciálnym kupujúcim. Funkcia, ktorú možno bezplatne používať, dáva ľuďom možnosť prezerať si produkty z profilov svojich obľúbených značiek priamo na časovej osi. Sociálna sieť o novej funkcionalite informovala na svojom blogu.
Ako to bude fungovať
Keď používateľ prejde na profil obchodníka, ktorý má povolené obchody na Twitteri, tesne nad jeho tweetmi uvidí tlačidlo „View shop“. Po kliknutí sa otvorí obchod daného obchodníka, kde môže prechádzať položkami. V prípade záujmu o kúpu nejakého produktu môže naň kliknúť, čím sa otvorí prehliadač v aplikácii, kde sa dozvie viac o produkte a môže pokračovať k pokladni na webovej stránke obchodníka.
Twitter Shops nadväzuje na vlani predstavený nástroj Shop Module, ktorý umožňuje obchodníkom prezentovať päť produktov priamo v hornej časti svojho profilu. Koncom roka potom sociálna sieť predstavila Live shopping, kde na prvom livestreame spolupracovala s reťazcom Walmart. Neskôr si nakupovanie v priamom prenose vyskúšali aj ďalšie značky ako Samsung alebo doručovacia služba Gopuff.
Nová služba Twitter Shops poskytuje obchodníkom priestor na prezentáciu až 50 produktov, ktoré spravujú cez rozhranie nazvané Shopping Manager. Novinka je zatiaľ k dispozícii len pre vybraných obchodníkov a partnerov v USA. Medzi firmy, ktoré majú svoje obchody povolené už dnes, patria @Verizon, @ArdenCove, @LatinxInPower, @GayPrideApp a @AllIDoIsCookUS.