Švédsky prevádzkovateľ najväčšej svetovej služby na streamovanie hudby Spotify má za sebou priaznivý štvrťrok. Zisk spoločnosti sa podľa Reuters vyšplhal na dva milióny eur a tržby narástli o 27 percent na 2,5 miliardy eur, čo je v súlade s predpokladmi analytikov spoločnosti Refinitiv.
Spotify zarába na predplatnom a zobrazovaní reklamy neplatiacim členom. Práve príjmy z reklamy vyskočili za uplynulý štvrťrok o 75 percent na 323 miliónov eur. Spoločnosť plánuje udržať tento trend, a preto najíma stovky zamestnancov, ktorí jej v tom majú pomôcť.
Počet predplatiteľov prémiovej služby tvorí väčšinu tržieb švédskej firmy a medziročne sa zvýšil o 19 percent na približne 172 miliónov. Mesačných používateľov je taktiež viac, konkrétne 381 miliónov.
Približne 40 percent prémiových predplatiteľov Spotify pochádza z Európy a 29 percent zo Spojených štátoch.
Streamovacej službe zároveň výrazne pomáhajú podcasty, ktoré sú atraktívne pre zadávateľov reklamy. Ďalšou motiváciou Spotify investovať do nich je súperenie s konkurenčnou spoločnosťou Apple.
Švédska spoločnosť má teraz na svojej platforme podľa štvrťročnej správy 3,2 milióna podcastov, čím podľa portálu Business Standard predbehla aj Apple.