Pixabay
StoryEditor

Spotify najme stovky ľudí, aby sa zvýšil predaj reklamy

19.10.2021, 10:37
Autor:
(čtk)(čtk)
Príjmy z reklamy rastú aj vďaka obľúbenosti podcastov.

Prevádzkovateľ najväčšej svetovej služby na streamovanie hudby Spotify najme stovky zamestnancov v Európe, Austrálii a Kanade, aby povzbudil predaj reklamy a zvýšil príjmy od ľudí, ktorí si platformu nepredplácajú. Ako uviedol šéf reklamného oddelenia firmy Lee Brown, práve tí tvoria väčšinu ich zákazníkov.

Brown tiež informoval, že v spomenutých oblastiach navyšujú počet marketingových pracovníkov v divízii predaja reklamy o viac ako 70 percent. "Investujeme do svojej reklamnej činnosti. Pokiaľ ide o dlhodobú stratégiu, myslím si, že už sa skončilo obdobie, keď reklama tvorila menej než desať percent našich celkových príjmov."

Spotify nadobúda príjmy z predplatného a z reklamy zobrazovanej neplatiacim používateľom. Reklamný biznis, ktorý taktiež zasiahla pandémia, tento rok opäť narastá. Z 365 miliónov mesačne aktívnych používateľov tvoria tí s reklamou 210 miliónov, čo predstavuje zhruba 12 percent celkových príjmov Spotify.

Príjmy z reklamy zvyšuje aj rastúca obľúbenosť podcastov. Platforma ich v druhom štvrťroku ponúkala 2,9 milióna, čo predstavuje medzikvartálny nárast o 12 percent. Tým, že podcasty bývajú dlhšie, poskytujú na reklamu viac priestoru. 

Podľa analytikov softwarovej firmy Morningstar reklama tiež Spotify znižuje náklady. „Vedie k menšiemu počtu prehrávaných skladieb a následne k nižším platbám licenčných poplatkov,“ uviedli.

01 - Modified: 2021-06-30 12:30:58 - Feat.: 0 - Title: Clubhouse čelí ďalšej konkurencii. Spotify spustil vlastnú Greenroom 02 - Modified: 2021-08-22 11:53:09 - Feat.: 0 - Title: Karin Ann sa ako prvá slovenská speváčka dostala na Spotify bilbord v New Yorku 03 - Modified: 2020-11-11 16:51:28 - Feat.: 0 - Title: Spotify chce zvuk ešte viac speňažiť. Sprístupní streamovacie reklamy tretím stranám
01 - Modified: 2023-05-31 11:44:23 - Feat.: - Title: Pozitívna zákaznícka skúsenosť zvyšuje hodnotu firmy. Tieto značky a inštitúcie ju robia najlepšie 02 - Modified: 2022-02-01 06:28:46 - Feat.: - Title: Dezinformácie neobišli ani Spotify. Hudobná služba hovorí o nových pravidlách 03 - Modified: 2021-11-15 09:17:46 - Feat.: - Title: Spotify sa chce presadiť na trhu s audioknihami. Preberá spoločnosť Findaway 04 - Modified: 2021-10-28 10:03:06 - Feat.: - Title: Spotify naplnil očakávania. Zvýšili sa mu tržby aj počty používateľov 05 - Modified: 2021-08-22 11:53:09 - Feat.: - Title: Karin Ann sa ako prvá slovenská speváčka dostala na Spotify bilbord v New Yorku
menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
21. november 2024 23:57