StoryEditor

Iva Pacoňová a Michal Hornický: Čo sa stane, keď o 4 ráno stále nemáte nápad

27.06.2017, 10:47
Autor:
ebeb
Vaším súperom je nielen takmer sto top svetových kreatívcov, ale najmä čas. Ivana Pacoňová a Michal Hornický o tom, čo na súťaži Young Lions nečakali.

15:55 Po krátkom intre od organizátorov dostáva každý tím hrubú obálku. Je v nej plno A4iek s pokynmi. Brief, prístupové heslá na počítač, info o tom ako používať Getty Images, spôsob hodnotenia poroty, prehlásenie o originalite výstupov a mnohé ďalšie.


15:56 Čítame brief.


16:00 Prečítali sme si ho a nerozumieme ani „fň“.


16:05 Začína osobný briefing s klientom. Zapisujeme všetko, čo sa dá a nahrávame si to celé na mobil.


16:30 Nadobúdame pocit, že tomu celkom rozumieme.


17: 00 Klient stále vysvetľuje.


17:15 Prvýkrát si začína odporovať.


18:00 Po dvoch vyčerpávajúcich hodinách protichodných informácií, prichádzajú na rad otázky z publika. Po niekoľkých klient mení brief.


18:36 Prestávame nahrávať. Mobil to nezvládol a vybil sa.


19:00 Unavení, uzimení a smädní začíname vymýšľať.
19:10 Sme fakt unavení, uzimení a smädní, takže ideme radšej jesť.

20: 30 Konečne najedení začíname vymýšľať. Najprv každý sám.


22:00 Dávame prvé review, nemáme nič, na čom by sme sa zhodli. Vymýšľame chvíľu spolu.


23:00 Young Lionisti Janka a Meťjú prichádzajú na dúšok slivovice.


23:30 Prerušujeme vymýšľanie. Pozeráme mačacie videá.


24:00 Vymýšľame každý sám, potom chvíľu spolu, a tak dokola.


3:00 Stále analyzujeme niekoľko nápadov. Skúšame pridávať nové a vraciame sa k starým. Spochybňujeme ich a obhajujeme. Nevládzeme a ideme spať.


4:00 Tvárime sa, že spíme. Obaja vieme, že ten druhý nespí.


7:30 Budíček!


7:39 Budíček 2!


8:30 Máme nápad, ktorý sa rozhodneme zrealizovať.


10:30 Prichádzame k nášmu pracovnému počítaču a začíname makať. Klávesnica je francúzska, grafický tablet je v „továrenskom režime“. Photoshop tiež. Takže nastavujeme.


12:30 Iva zaňuchala občerstvenie a hodinu jej niet. Prichádza s tanierom jedla. Je studené, ale nie je to jej vina. (obhajuje sa)


16:00 Ideme na chvíľu na vzduch. Zašli sme na Cannes Lions Beach a dávame si šmakovný burger za 19 eur a minerálnu vodu vo fľaši od vína za 8.


16:20 Minuli sme všetky Ivanine úspory z prasiatka a tak si vravíme, že musíme vyhrať tú zlatú medailu.


18:46 Prichádzajú nás pozrieť Janka a Meťjú.


19:00 Okolo prechádza zástupkyňa Getty Images, ktorej sa náš nápad „amazingovo“ páči.


19:30 Nahrávame našu prácu do systému a odchádzame. Máme dobrý pocit.

19:45 Utekáme na galavečer držať Triadu palce. Nevyšlo, aj keď boli podľa porotcu najlepší a tak všetci odchádzame na rooftop terasu, kde prebieha shutterstockový súboj art directorov.


22:30 Žúrujeme do rána lebo už môžeme.


11:00 Čakáme na vyhlásenie výsledkov, ale trojica porotcov sa stále nevie dohodnúť na víťazoch. Zisťujeme, že v porote je aj týpek z Droga5.


11:15 Začína vyhlasovanie a máme nervy na dranc.


11:18 Máme nervy, lebo sme nevyhrali. Nevadí. Veď o rok sa vrátime. (Hahaha :)
 O 4 dni neskôr píšeme tento blog a tešíme sa z výhry kolegovcov filmárov. Slovensko to predsa len dalo. YES!

Aké bolo zadanie?

Klientom bola nadácia (RED), ktorá uzatvára partnerstvá s rôznymi firmami. Tieto firmy ponúkajú svoje produkty v špeciálnej (PRODUCT)RED sérii. Ide o bežné verzie produktov za bežné ceny, ibaže sú v červenej farbe. Z každého predaného produktu odvedie partner na účet (RED) časť tržby a (RED) tieto peniaze posunie Global Fundu, ktorý dotuje boj proti AIDS a ďalším chorobám v Afrike. Chceli teda, aby si človek vybral namiesto napríklad strieborného iPhonu, červený iPhone. Rovnaký produkt s rovnakou cenou ale zároveň prispieva do zbierky (RED).

Problémom (RED) je, že nevie, kto si kupuje tieto produkty, keďže nákupy sa realizujú výhradne na stránkach partnerov, ktorí nemôžu posúvať údaje o zákazníkoch tretím stranám. Zadaním bolo vymyslieť spôsob, ako dokáže (RED) získať e-maily ľudí, ktorí si kupujú produkty (RED), pretože im chce prezentovať výsledky dobročinných akcií a na základe toho presvedčiť ľudí, aby si aj nabudúce kúpili produkt (RED).

Cieľovou skupinou bola Generácia Z, prípadne Millenials.

Čo Mladé levy vymysleli?

Využili aktuálny hype okolo fidget spinnerov a video tutoriálov, kde sa mladí učia triky. Vymysleli FIDG(RED) spinner a navrhli vytvoriť videá, kde budú triky prezentovať známe tváre, ktoré spolupracujú s (RED). Na konci videa nateasujú diváka na špeciálny trik, ktorý nedokáže žiadny iný spinner na svete. Dozvedieť sa ho môže na stránke RED.org. Na landing page FIDG(RED) spinnera vyzvali ľudí, aby zadali e-mail, kam im pošlú trik. Alebo si môžu spinner rovno kúpiť cez stránku red.org a tým získajú e-maily.

Mailom im však neposlali ďalší zábavný trik so spinnerom. Povedali im , že tajný trik spočíva v tom, že FIDG(RED) spinner dokáže bojovať proti AIDS a zachraňovať životy.

osobný archív

01 - Modified: 2017-06-26 15:06:43 - Feat.: 0 - Title: Toto odkazujú Mladé levy po skúsenosti v Cannes (video) 02 - Modified: 2017-06-26 15:06:15 - Feat.: 0 - Title: S týmito prácami bojovali Mladé levy, ktoré dostali v Cannes Bronz 03 - Modified: 2017-06-24 17:49:04 - Feat.: 0 - Title: Veľký úspech pre Slovensko. Mladé levy dostali bronz 04 - Modified: 2017-06-22 19:11:19 - Feat.: 0 - Title: Pre úspech musíte obetovať párty na pláži, znie rada od Mladých levov 05 - Modified: 2017-06-23 13:49:04 - Feat.: 0 - Title: "Nebojte sa byť odvážni, nikdy neviete, čo porotu zaujme." Odkazujú ďalšie mladé levy 06 - Modified: 2017-06-24 17:48:40 - Feat.: 0 - Title: Nedržte sa brífu, radí dvojica mladých levov
01 - Modified: 2023-06-22 07:27:30 - Feat.: - Title: Kde sa učí reklama a koľko absolventov marketingových odborov si nájde prácu vo fachu? 02 - Modified: 2022-07-26 16:29:50 - Feat.: - Title: Alexander Smik: Cannes Lions je inšpirácia, kam sa dá posúvať náš trh. Aj Zlatý klinec 03 - Modified: 2022-06-27 11:41:01 - Feat.: - Title: Inšpirácia z Cannes: Ktorým reklamám z kategórie Film udelila porota Grand Prix 04 - Modified: 2022-06-15 18:46:02 - Feat.: - Title: Veľký úspech pre mladých kreatívcov: v Cannes získali zlato 05 - Modified: 2022-03-04 17:35:36 - Feat.: - Title: Cannes Lions vykázal ruských delegátov a tohtoročné ruské súťažné príspevky
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. november 2024 02:58