Nový vianočný film ukazuje, ako sa Tichá noc rozšírila po celom svete
StoryEditor

Vianočná reklama od Erste: Ako Tichá noc zapálila iskru, ktorá rozjasnila celý svet

20.11.2024, 10:52
Autor:
palpal
  • Skupina Erste pozýva zblízka zažiť zrodenie vianočnej koledy Tichá noc, ktorá prináša  posolstvo nádeje a spolupatričnosti.
  • Predchádzajúcich šesť vianočných spotov od skupiny Erste má viac ako 300 miliónov videní a 28 ocenení.
  • Reklamu vytvorila agentúra Jung von Matt DONAU v spolupráci s režisérskou dvojicou Daniel & Szymon.

„Každý môže prispieť k budovaniu spoločnosti plnej nádeje. Aj malým gestom sa dá dosiahnuť veľa – ako dokazuje príbeh Tichej noci,“ hovorí Nina Pentek, vedúca útvaru Group Brand Management & Communications v skupine Erste. „Každý rok chceme prostredníctvom našich vianočných spotov povzbudiť ľudí, aby si verili. Tento rok to robíme príbehom vyrozprávaným obzvlášť autentickým spôsobom.“

Jednoduchá pieseň, ktorá dokáže vniesť nádej

Trojminútové online video nás zavedie do malej zasneženej dedinky Oberndorf pri Salzburgu v Rakúsku – do prostredia, ktoré malo na Vianoce v roku 1818 ďaleko od toho, aby bolo útulné. Ľudia v tomto regióne trpeli po napoleonských vojnách veľkou chudobou a hladom. Dedinský kňaz Joseph Mohr im v týchto temných časoch chcel dodať nádej a rozhodol sa recitovať báseň, ktorú napísal na Štedrý večer. Hudbu ešte v ten istý deň skomponoval miestny učiteľ hudby Franz Xaver Gruber. Títo dvaja páni spolu zaspievali Tichú noc na vianočnej omši iba za sprievodu gitary, čo bolo v tých časoch v kostole nepredstaviteľné. Takýmto jednoduchých gestom dodali obyvateľom malej dediny nádej v najtemnejšom období roka.

Reklamný spot skupiny Erste Tichá noc za zvuku jemných tónov skladby v rôznych jazykoch ukazuje jednotlivé momenty, v ktorých táto jednoduchá pieseň prináša nádej. Tento povzbudivý príbeh na konci podporuje posolstvo do budúcnosti: Tvoja iskra môže rozjasniť svet #believeinyourself (#mamnato).

Vianočný príbeh úspechu z Rakúska

Po ježkovi (2018), čmeliakoch (2019), skladateľovi Edgarovi (2020), budúcom otcovi Jakubovi (2021), spote #beliveinchristmas (2022) a Rodeo Rudolfovi (2023) je Tichá noc už siedmou medzinárodnou vianočnou reklamou skupiny Erste. Porovnávacie kritériá pre nový spot sú vysoké: predchádzajúcich šesť vianočných filmov spolu malo viac ako 300 miliónov videní a získalo viac ako 28 ocenení reklamného priemyslu.

Tak ako v prípade predchádzajúcich reklám, aj v tomto prípade sa tvorivej realizácie ujala agentúra Jung von Matt DONAU, tentoraz v spolupráci s režisérskou dvojicou Daniel & Szymon.

„Vianoce sa stali európskym Super Bowlom reklamného priemyslu,“ hovorí Mike Nagy, výkonný kreatívny riaditeľ a partner v agentúre Jung von Matt DONAU. „V prostredí, v ktorom stále viac a viac značiek bojuje o pozornosť, môžeme ľudí osloviť iba príbehmi, ktoré ich dokážu zasiahnuť. A čo by mohlo byť vhodnejšie ako príbeh o pôvode hádam najslávnejšej vianočnej piesne?“

Aktuálna vianočná reklama bola vytvorená v spolupráci s organizáciou Silent Night Association, charitatívnym združením, ktoré poskytlo neoceniteľné poznatky o histórii piesne.

Vizitka tv kampane:

Klient: Erste Group Bank AG
Vedúca útvaru Group Brand Management: Nina Pentek
Poradca: Martin Radjaby-Rasset
Group Brand Management: Daniel Ratzenböck, Juraj Flimel

Kreatívna agentúra: Jung von Matt DONAU (Viedeň)
Výroba: Arts & Sciences (Londýn)
Režiséri: Daniel & Szymon
VFX: Black Kite Studios (Londýn)
Zvukový dizajn: Factory Studios (Londýn)
Hudba: KO Music (Londýn)
Obraz: Ole Westermann

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
20. november 2024 11:48