Nový iPad Pro 2024.
StoryEditor

Apple se ospravedlnili za reklamu na iPad a sťahujú ju z televízií

10.05.2024, 12:44
Autor:
ČTKČTK

Spot na účte na sociálnej sieti X generálneho riaditeľa Tima Cooka medzitým dosiahol vyše 56 miliónov zobrazení.

Americká spoločnosť Apple sa ospravedlnila za reklamu na svoj najnovší iPad Pro, ktorá nahnevala množstvo umelcov a zákazníkov. Spoločnosť tiež uviedla, že nebude reklamu vysielať v televízii, ako pôvodne plánovala, uviedla agentúra Bloomberg.

Reklama, ktorá zobrazuje hydraulický lis, ktorý drví množstvo predmetov, ako hudobné nástroje, televízory, knihy, fotoaparáty, plechovky s farbou, vyvolala na sociálnych sieťach negatívne reakcie. Video malo demonštrovať, že kreativita bola  stlačená do najnovšieho iPadu.

Kritici sa však sťažovali, že reklama v skutočnosti zobrazuje, ako technológia likviduje kreativitu. Herec Hugh Grant ju dokonca označil za "ničenie ľudských zručností".

Viceprezident Applu pre marketingovú komunikáciu Tor Myhren vo vyhlásení pre časopis AdAge uviedol, že kreativita je v DNA Apple a pre firmu je nesmierne dôležité navrhovať produkty, ktoré ju podporujú.

"Naším cieľom je vždy oslavovať nespočetné množstvo spôsobov, akými sa používatelia prostredníctvom iPadu vyjadrujú a uvádzajú svoje nápady do života. Týmto videom sme sa netrafili a je nám to ľúto," dodal.

Reklama má na účte na sociálnej sieti X generálneho riaditeľa Tima Cooka vyše 56 miliónov zobrazení.

Je pod ňou rad negatívnych reakcií. Jeden používateľ napísal, že táto reklama ho účinne presvedčila, že k svojmu životu potrebuje menej technológie, iní uvádzajú, že nenávidia produkty Applu, alebo že na ne mala reklama opačný účinok, ako firma chcela.

Apple má vlastný marketingový tím, ktorý vytvára množstvo reklám na produkty značky. Na niektorých kampaniach spolupracuje aj s agentúrou Media Arts Lab. Nie je jasné, či reklamu pre iPad Pro vytvoril Apple alebo agentúra.

Apple v utorok predstavil tablet s novým čipom navrhnutým pre úlohy umelej inteligencie. Snažia sa tak dohnať veľkých technologických konkurentov v závode o dominanciu v rozvíjajúcich sa technológiách. Nový iPad Pro má vylepšený displej a podľa vyjadrenia firmy je doposiaľ najtenším produktom Applu.

 

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
21. november 2024 22:30