Attilu Végha sleduje na Instagrame viac ako 400-tisíc fanúšikov. Aj preto si ho vyberajú značky na komerčnú spoluprácu. Široká fanúšikovská základňa im vrámci influencer marketingu prináša zaujímavý zásah.
No vyzerá to tak, že zásah nie je všetko. Už tretia značka po sebe Attilovi ruší spoluprácu. Najnovšie tak urobila značka piva Corgoň.
"Naším cieľom je šíriť zodpovednú, relevantnú, rešpektujúcu a apolitickú komerčnú spoluprácu. Všetky naše posolstvá sa riadia prísnym etickým kódexom, ktorého zásady vyžadujeme dodržiavať aj od našich obchodných partnerov. Z tohto dôvodu sme zastavili ďalšie komerčné aktivity s Attilom Véghom," zverejnil Corgoň na sociálnej sieti Facebook.
Rušenie spoluprác prišlo po prezidentských voľbách. Végh na Instagrame v čase moratória otvorene podporil prezidentského kandidáta Petra Pellegriniho. Následne mu Renault oznámil, že ruší spoluprácu, pretože vyžaduje apolitickosť. Attila súkromnú komunikáciu s PR manažérkou zverejnil bez jej súhlasu na svojom profile.
A vyzerá to tak, že toto je pre značky neprekonateľný problém, ktorý sa volá strata dôvery a ohrozenie reputácie. Pierre Baguette sa zase nepáčil rozhovor, ktorý dal bojovník MMA v CNN Prima News. Bol plný vulgarizmov a osočovania, a tak si značka povedala, že stačilo. Podobné dôvody má zrejme aj Corgoň.
Kauza okolo Attilu Végha spôsobila rozruch v marketingovej brandži. Firmy aj agentúry prerábajú zmluvy so svojimi influencermi a presnejšie v nich definujú podmienky spoluprác.
"Čo podľa vás spôsobí aktuálna kauza Renault/Rauch v oblasti spoluprác s influencermi? Čo bude tento case znamenať pre vás v agentúre, čo myslíte, že sa zmení/mení v prístupe značiek a čo budete odporúčať svojim klientom?" Na túto otázku odpovedajú zástupcovia reklamných agentúr združených v KRAS:
Marek Pajtáš
CEO
MullenLowe GGK
Už dnes máme na Slovensku niečo, čo sa volá Kódex influencer ma...
Zostáva vám 85% na dočítanie.