StoryEditor

AI: Najdôležitejšie nástroje, ich silné a slabé stránky

Tento výrok počítačového vedca Larryho Teslera možno vnímať minimálne dvojzmyselne a pomerne presne vystihuje ambivalentný postoj reklamnej brandže k AI nástrojom.

V kreatívnej agentúre Istropolitana Ogilvy využívame umelú inteligenciu už nejaký ten piatok a môžeme konštatovať, že dramaticky rozšírila paletu nástrojov, na ktoré sa môžeme pri svojej tvorivej práci spoľahnúť. Už to obrazne nie je len Word a Photoshop, ale hneď niekoľko toolov a pluginov, ktoré nám výrazne uľahčujú každodennú prax. Samozrejme, nie je to také ružové a jednoduché, pretože čím vyššie nároky na výsledok umelej inteligencie kladieme, tým viac roztvára priepasť medzi človekom a „stále“ nástrojom. Poďme si teda prejsť niekoľko AI nástrojov, ktoré už bežne používame, a zhrňme si ich silné, ale aj slabé stránky.

Adobe Firefly model 2

image

Obrázok 1 Adobe Firefly

Ponúka generovanie obrazu pomocou AI z obsahu Adobe Stock s otvorenou licenciou a verejne dostupným obsahom, na ktorý autorské práva už vypršali. To z neho robí „safe for work“ nástroj v generovaní menej kvalitných obrázkov.

Plusy:

  • prostredie Adobe Stock
  • rýchle generovanie

Mínusy:

  • časté chyby (6 prstov)
  • neprirodzené výstupy
  • nízka kvalita

Používame na:

  • skice kľúčových vizuálov
  • storyboardy
  • animatiky

Adobe Generative Fill

image

Obrázok 2 Adobe Generative Fill

Využívame ho denne najmä preto, že je priamo integrovaný do Photoshopu. Vďaka tomu vieme veľmi rýchlo odstraňovať rušivé prvky z fotografií, meniť prostredia, pridávať prvky do obrazu a ilustrácií, meniť dizajn či pridávať textúry na objekty. Bohužiaľ platí, že čím väčšiu plochu chceme zmeniť, tým nižšia je kvalita zmeneného obrazu....

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-09-09 06:36:40 - Feat.: - Title: Šéfka komunikácie Microsoft: AI je pre mňa múdrejší kolega, ale zatiaľ to nie je pre každého 02 - Modified: 2024-02-15 10:45:13 - Feat.: - Title: František Štrupl z Google: Zákazník sa dnes správa ako produktový detektív 03 - Modified: 2024-02-09 08:00:00 - Feat.: - Title: ADMA názor: Ktoré trendy treba sledovať a na ktoré zabudnúť? 04 - Modified: 2024-01-17 11:15:16 - Feat.: - Title: Agentúry využívajú AI nástroje prevažne na analýzu dát a zlepšenie cielenia kampaní 05 - Modified: 2023-11-24 08:31:56 - Feat.: - Title: XTB má oddelenie umelej inteligencie. Povedie ho Tomasz Gawron
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. november 2024 03:37