StoryEditor

Peter Stopiak: BACK TO THE ROOTS

25.01.2024, 10:01
  • Istropolitana Ogilvy spolu s mesačníkom Stratégie hľadajú odpoveď na otázku, ako súčasná turbulentná doba mení biznis, úlohu marketéra a smerovanie komunikácie.
  • Postupne budeme prinášať insighty top lídrov a marketérov slovenských firiem na túto tému.
  • Čo hovorí Peter Stopiak, vedúci oddelenia marketingu Allianz?
image

Peter Stopiak, Allianz

„Mali by sme sa vrátiť od okúzlenia digitálom a technológiami k strategickému plánovaniu a dlhodobému budovaniu značky.“

image

Shorttermizmus

 

 

 

 

Jedna z výziev, ktorú Peter vníma v súčasnom marketingu je tlak na krátkodobé riešenia a okamžitú výkonnosť, inak popisovaný v marketingovom svete aj ako tzv. „shorttermizmus“. Podľa Petra to má viacero dôvodov.

Jedným z nich je aj akési okúzlenie digitálom, ktoré tu je už cca 10 rokov a stále pretrváva. Ľudia majú pocit, že každý digitálny trend treba nasledovať, bez toho, aby sa nad tým zamysleli. Peter hovorí, že by sme mali najprv porozmýšľať nad tým prečo to robíme, aký to má dopad na značku, kde je v tom zákazník a až potom naskočiť na trend. Nie naopak.

Iný problém je skôr systémový: mnohé značky majú stále menej zdrojov na marketing, no médiá sú drahšie a tlak na výkonnosť enormná. „Nožnice sa otvárajú a stav je neudržateľný“, hovorí Peter. Marketing teda trpí prílišným dôrazom na krátkodobé ciele a okamžitý výkon. To zabraňuje systematickej práci na značke a brand buildingu, ktorý sa dá odmerať len v dlhšom časovom horizonte.

image

Málo odvahy

 

 

 

 

Kríza postavila marketérov pred zásadné rozhodnutie, či v neistej dobe do marketingu a komunikácie investovať, alebo nie. Peter hovorí, že zásadné ponaučenie z krízy je nebáť sa investovať do komunikácie práve vtedy, keď ju ostatní utlmujú. Vyhráva ten, kto si vytvorí lepší predpoklad počas nepriaznivých dní. Keď kríza skončí, odvážni získajú časový náskok, ktorý potom tí ostatní musia dobiehať.

Rozdiel oproti minulým krízam je aj ten, že dnes máme dáta a informácie. Vtedy bolo ťažko argumentovať. Dnes je veľa exaktných štúdií, ktoré majú reálne výsledky a ktoré viete využiť v argumentácii pre svojich nadriadených. Základná vec je teda nebáť sa komunikovať a investovať ešte viac, ako by sme všetci predpokladali. „Nie vždy ten boj v korporácii vyhráte, ale skúsiť to treba “, hovorí Peter.

image

Ľudský faktor

 

 

 

 

AI a machine learning je a bude nevyhnutnou a prospešnou súčasťou práce marketéra. Jednoducho vyrieši tlak na rýchlosť, ktorý je stále v našej branži viditeľnejší. Pomôže zrýchliť procesy a urobiť veci, ktoré nie sme schopní urobiť buď časovo, alebo kapacitne. Dát je dnes neúmerne veľa a ani ten najlepší plavec to more dát neprepláva. Máme desiatky rôznych dát, výskumov a výstupov, ktoré nie sme schopní vyhodnotiť ako celok.

AI je práve tu prospešná. Dokáže „zošrotovať“ jednotlivé vstupy a hľadať korelácie. A čím viac dát, tým lepší výsledok. A potom prichádza človek, ktorý do toho vstúpi svojou ľudskosťou a kreativitou. „Otázka, ktorú neviem dnes zodpovedať, je, či v nejakom čase umelá inteligencia nedosiahne až sem“, zamýšľa sa Peter.

image

Noví mladí

 

 

 

 

Tak, ako sa prestáva od seniorných marketérov vyžadovať dlhodobejší, strategický pohľad na značku a jej komunikáciu, prestáva sa to vyžadovať aj od mladej generácie. V „starej dobe“ marketér objavoval nové možnosti, mal čas rozmýšľať o nových stratégiách.

V „novej dobe“ je už všetko objavené a čas nie je. Noví mladí sa tak fokusujú na krátkodobé ciele s okamžitým výsledkom. „Preto je našou úlohou – úlohou seniorných marketérov, mentorovať mladých kolegov na marketingu v tom, ako sa nestratiť v detaile a ako byť schopný pozerať sa na komunikáciu z výšky.“

image

Odkaz Petra Stopiaka.

 

 

 

 

 

 

 

image

QR

Aby sme boli schopní objektívne povedať, ako slovenskí marketéri vidia budúcnosť svojej práce a marketingu ako takého, vytvorili sme jednoduchý formulár. Budeme radi, ak sa doň zapojíte a pomôžete nám nájsť presnejšie odpovede na naše otázky. Zaberie vám to maximálne 10 minút.

01 - Modified: 2024-08-26 10:30:06 - Feat.: - Title: Dalibor Cicman: Adaptabilita je nový game changer 02 - Modified: 2024-08-09 06:00:00 - Feat.: - Title: Slavomír Svoboda: Chuť nad zdravie 03 - Modified: 2024-04-23 11:52:39 - Feat.: - Title: Lenka Filas: On-trade upgrade 04 - Modified: 2024-04-10 13:55:06 - Feat.: - Title: Petra Novotná: Názorový altruizmus 05 - Modified: 2024-02-27 12:59:56 - Feat.: - Title: Dáša Juríková: Korporátne občianstvo
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. november 2024 02:47