StoryEditor

Odpadnesh: Projekt, v ktorom eventové a reklamné bannery dostávajú nový život

09.10.2023, 07:00
  • Ekologické riešenia nemusia slúžiť len na zlepšenie imidžu značky.
  • Môžu tiež pomáhať sociálne slabším, ktorí sú ohrození chudobou a ešte aj meniť odpad na užitočné produkty.
  • Značka a CSR projekt eventovej agentúry CREATIVE PRO Odpadnesh je na trhu iba krátko, no už si získala pozornosť u klientov aj konkurencie a nedávno aj na eventovom festivale Conventa v Slovinsku, kde si pripísala zlato.
  • Viac o eventovom trhu si môžete prečítať v špecializovanej prílohe Stratégií, ktorá je aktuálne v predaji. Ročenku Eventy 2023 si už teraz môžete stiahnuť aj ako PDF v tomto článku. 

„Najlepšie bude, keď Odpadnesh nebude mať z čoho vyrábať a nebude to mať kto vyrábať,“ hovorí zakladateľ projektu Štefan Hric, spolumajiteľ a managing partner eventovej agentúry CREATIVE PRO. Ak by sa tieto dva faktory spojili, znamenalo by to, že na eventoch sa buď netvorí odpad z veľkorozmerných bannerov, prípadne sa tieto vyrábajú z udržateľných či viackrát použiteľných materiálov a súčasne, že nik nie je ohrozený chudobou a nie je odkázaný na to, že si privyrobí pár stoviek mesačne šitím tašiek. A ani jeden cieľ momentálne nevyzerá reálne. Bannery budeme mať na eventoch ešte zrejme poriadne dlho a ani so zmenou materiálov to nevyzerá ružovo, o likvidácii chudoby ani nehovoriac. „Kým sa dopracujeme k tomuto ideálu, to budú roky a my nemôžeme čakať na to, kedy príde ideálny deň D. Zatiaľ nám musí stačiť, že z toho, čo nevieme zrecyklovať ani nahradiť, urobíme niečo funkčné, nie odpad navyše.“

image

Odpadnesh

image

Odpadnesh

image

Odpadnesh

image

Odpadnesh

image

Odpadnesh

image

Odpadnesh

image

Odpadnesh

image

Odpadnesh

image

Odpadnesh

image

Odpadnesh

image

Odpadnesh

Keď sa spojí eventovka s neziskovkou

Štefana Hrica motivoval k založeniu projektu Radoslav Dráb z Úsmevu ako dar. „On si totiž pýta pomoc pre chudobných tak, že všetky vaše prekážky a vnútorné výhovorky dokáže eliminovať. Jednoducho, pomáha nám pomáhať. Odpadnesh je presne rovnaký vzorec – pomáha pomáhať eventovkám, aby robili ekologickejšie eventy.“

Všetko sa to začalo v plnom sklade eventovej agentúry CREATIVE PRO v Košiciach. Hromadili sa im tam použité bannery z rôznych eventov, ktoré sa nedali inak využiť. Tamojšie krízové centrum Úsmevu zároveň hľadalo prácu pre svojich klientov. A tak vznikla značka Dorka bags, neskôr Odpadnesh. Z reklamných bannerov v Košiciach a na Ukrajine šijú tašky či rôzne púzdra, všetko jednoduché, funkčné predmety, aby ich výroba nebola príliš náročná.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 67% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-10-30 08:52:40 - Feat.: 0 - Title: Špecializovaná príloha Eventy 2023: Zážitky sa počítajú vždy 02 - Modified: 2023-10-03 12:12:24 - Feat.: 0 - Title: Conventa Crossover: Najlepšie eventy „novej Európy“
01 - Modified: 2024-05-22 22:00:00 - Feat.: - Title: Eventy ako ich nepoznáte 02 - Modified: 2024-04-09 07:58:32 - Feat.: - Title: Štefan Hric: Tendre sú pre eventovky vyčerpávajúce. Z časti si za to môžu aj agentúry, lebo poľavujú v kvalite 03 - Modified: 2024-01-11 09:57:11 - Feat.: - Title: Juraj Holub: Menej honosných priestorov a drahých chlebíčkov. Kvalitný event potrebuje niečo iné 04 - Modified: 2023-10-31 10:21:39 - Feat.: - Title: V roku 2024 bude na eventoch populárna umelá inteligencia aj cielenie na Gen Z (Anketa Stratégií) 05 - Modified: 2023-10-27 09:04:24 - Feat.: - Title: Live eventy sú dôležité na budovanie brandu aj získavanie nových obchodných partnerstiev (Anketa Stratégií)
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. november 2024 01:47