StoryEditor

Zlatý klinec je lokálna oslava odvahy, rozmýšľania a kvality. Teší ma úprimná snaha poroty otvorene zdieľať názory

21.09.2023, 13:55
  • Na úroveň prihlásených prác aj súčasný stav slovenskej reklamy sme sa pozreli s predsedom Single Channel poroty Petrom Kačenkom.
  • Skúsený kreatívec a Executive Creative Director Wiktor Leo Burnett tvrdí, že máme za sebou štandardný ročník bez väčších prekvapení.
  • A že nik nezískal Grand Prix? „Možno sme iba príliš prísni,“ povedal v rozhovore.

Skúste z pozície predsedu Single Channel poroty zhodnotiť aktuálny ročník Zlatého klinca. Priniesol z vášho pohľadu niečo zásadné, výnimočné?

Tie najlepšie práce sme celá porota už poznali, takže prekvapenie sa nekonalo. Myslím si, že to bol ročník, ktorý priniesol zopár naozaj dobrých reklám, a ako to už býva, množstvo priemerne lepších prác. Z tohto mixu sme sa snažili vybrať to najlepšie, čo za minulý rok na Slovensku vzniklo.

Nebolo cieľom porovnávať ročníky ani cielene hľadať len kreativitu, ktorá vyhrá v Cannes. Zlatý klinec vnímam ako lokálnu oslavu odvahy, rozmýšľania a kvality vyhotovenia komunikačných posolstiev. V rôznych kategóriách bola úroveň a množstvo kvalitných prác rôzne a som presvedčený, že iná porota by niektoré ocenené a aj tie neocenené práce posúdila inak. Tak ako sme počas dôležitých športových zápasov všetci najlepší futbaloví či hokejoví tréneri, tak máme každý v hlave svoju škálu, podľa ktorej hodnotíme kvalitu kreativity v reklame.

Ako ste sa zžili s úlohou, v ktorej ste boli akýmsi moderátorom debát a nemohli ste hlasovať?

Zažil som si túto polohu už druhýkrát. Prvý raz na Young Lions v ročníku, keď sme ďalej posunuli dvojicu, ktorá nám z Cannes priniesla zlato. A dodnes si pamätám plamennú debatu, ktorá sa mohla skončiť aj tak, že by sa budúci víťazi do Cannes nedostali. Skúsenosť so Zlatým klincom je však iná a neprenosná. V prvom rade som už po prvom dni cítil veľkú únavu. Nie...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2023-10-02 11:29:41 - Feat.: - Title: Zlatý klinec 2023: Pozrite si kompletný rebríček Agentúry večera 02 - Modified: 2023-09-25 07:35:26 - Feat.: - Title: Najväčším trendom je idea. Buď ju máte, alebo nemáte nič 03 - Modified: 2023-09-24 13:50:10 - Feat.: - Title: Niekto je po Zlatom klinci spokojný, iný smutný. Ale naozaj sme ocenili všetky práce, ktoré si to zaslúžili 04 - Modified: 2023-09-22 11:50:07 - Feat.: - Title: Leopard Production: Zlatý klinec bol pre nás výnimočný event 05 - Modified: 2023-09-15 11:31:39 - Feat.: - Title: Zlatý klinec 2023: Agentúrou večera je THIS IS LOCCO, najlepšiu kampaň má Slovenská sporiteľňa a Kaufland
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. november 2024 03:05