Peter Kačenka, Wiktor Leo Burnett
StoryEditor

Ak dokážeme na Zlatom klinci zahodiť egá a ukázať na tie najlepšie práce, bude to dobre strávený čas

04.09.2023, 15:38
  • „Chcel by som, aby sme tento rok ocenili všetky reklamy, ktoré majú a mali pre značku skutočne zmysel," hovorí predseda Single Channel poroty Zlatého klinca Peter Kačenka. 
  • Executive Creative Director Wiktor Leo Burnett je presvedčený, že Grand Prix si zaslúži len taká práca, ktorá bude majákom pre komunikáciu na najbližšie obdobie. 
  • Ako sa postaví k hodnoteniu prác, ktoré výrazne ovplyvnila umelá inteligencia? 

 

Aká reklama je hodná ocenenia na súťaži Zlatý klinec?

Túto otázku si dávam každý rok, keď sa rozhodujeme, čo do súťaže poslať a čo nie. Každý dokáže poznať, keď je reklama naozaj skvelá, rovnako vie vybrať tú, ktorá do súťaže nepatrí. No a potom je taká dosť široká "šedá zóna". A to sú práce, ktoré spĺňajú mnohé parametre naozaj dobrej reklamy. No vždy sa dá nájsť niečo, kedy sme stratili kúsok pozornosti, čo sa dalo urobiť lepšie. A pri tých všetci veríme, že to bude viac ako len shortlist (smiech).

Čo musí podľa vás spĺňať reklama s titulom Grand Prix? 

Pohľad na Grand Prix sa líši od festivalu k festivalu. Väčšinou je to ocenenie za najlepšiu prácu v danej súťaži naprieč kategóriami. Sú súťaže, kde sú porotcovia vyzvaní udeliť Grand Prix v každej kategórii, ak sú presvedčení že taká medzi nimi je.

A mám aj skúsenosť, keď sme boli ako porota vyzvaní Grand Prix udeliť v každej kategórii, či sa nám to páči alebo nie. Bol to však omyl nového ročníka a v ďalšom sa to už neopakovalo. Na Zlatom klinci nebolo udelených Grand Prix veľa. Asi sme naozaj veľmi prísni. Na jednej z porôt, ktorej som bol súčasťou zaznelo niečo také: "Ocenenie Grand Prix by malo byť udelené práci, ktorá výrazne vyčnieva nad ostatnými svojím inovatívnym pohľadom na dôvod existencie značky, produktu či služby, na použité médium, kategóriu či exekúciu a väčšina porotcov sa zhodne, že takto ocenená práca je inšpiratívna, že bude slúžiť ako maják pre komunikáciu na najbližšie obdobie. A s tým sa stotožňujem.

Aké kvality si budete vy ako predseda poroty všímať na hodnotených reklamách?

Chcel by som, aby sme tento rok ocenili všetky reklamy, ktoré majú a mali pre značku skutočne zmysel. Reklamy, ktoré pracujú s inšpiratívnymi nápadmi a tie sú krásne pretavené do posolstva tak, že ľudí baví sa k takýmto reklamám vrátiť.

Čo u vás zaváži najviac?

Najdôležitejšie bude, aby sme sa ako porota naladili na rovnaké hodnoty a kritériá. Kreativita je stále subjektívna disciplína a tak pre výsledok je dôležité, aby sme boli s hodnotením ideálne všetci spokojní.

Na čo sa najviac tešíte ako predseda poroty?

Verím že Zlatý klinec si dlhodobo nesie punc poctivého hodnotenia a snahy naozaj oceniť to najlepšie, čo na Slovensku v danom roku vzniklo. A tak sa teším na konštruktívnu diskusiu. Na nezaujaté otázky a odpovede. Ak dokážeme zahodiť egá a hrdo ukázať na tie najlepšie práce, bude to naozaj dobre strávený čas.

V čom bude vaša úloha iná, ako keď ste boli členom poroty kreatívnych súťaží?

Myslím si že to bude podobné ako keď som viedol Young Lions v roku, keď sme ako krajina poslali do Cannes mladých kreatívcov, ktorí priniesli prvé zlato. Chcem aby sme si od začiatku verili navzájom a každý chápal kôli čomu a prečo v porote je. Pokúsim sa provokovať diskusie a strážiť ich korektnosť. V porote sú všetko skúsení kreatívci tak si myslím že nám to pôjde hladko. Určite nám nepomôžu reči o tom, že toto som už niekde videl, alebo že sa to na niečo podobá. Ak sa niektorí z porotcov bude chcieť k akejkoľvek práci takto vyjadriť, mal by mať naozaj pevné argumenty k svojmu postoju. A samozrejme, je vždy na osobnom presvedčení konkrétneho porotcu, či bude prácu podľa takejto úvahy posudzovať, alebo nie, no nechcel by som, aby nám takto ladené diskusie brali čas a radosť z hodnotenia.

Ako sa postavíte k hodnoteniu prác, pri ktorých výraznú časť kreativity či exekutívy urobila AI?

To je záludná otázka. Vždy záleží na tom, v akom kontexte je technológia použitá. Dnes je toľko odvetví aj v komunikácii kam sa AI tlačí a je ťažké posúdiť čo pripísať AI a čo tvorcovi. Verím však že na konci je to ako so všetkým, za tou najlepšou prácou ktorú vygenerovala AI musel nakoniec sedieť niekto s poriadnou dávkou predstavivosti a kreativity a napromptovať ju. Takže AI fandím a som zvedavý, koľko toho uvidíme tento rok.

 

Podujatie Zlatý klinec 2023 podporujú títo partneri: 

 

Shutterstock - partner kategórie VIZUÁL

Ticketportal - partner kategórie OOH

Tatra banka - partner kategórie CRAFT

ŚKODA AUTO Slovensko - partner kategórie DESIGN

SPP - partner kategórie AUDIOREKLAMA

Eallin Nomad - partner kategórie FILM

Kooperativa - partner kategórie DIGITAL

TV JOJ - partner kategórie MEDIA

Fresh Corner - partner kategórie PROMO & ACTIVATION

Slovenská sporiteľňa - partner kategórie KREATIVITA V PR

Kontentino - partner kategórie KAMPAŇ

01 - Modified: 2024-09-10 06:37:16 - Feat.: - Title: Alexander Smik: Reklama musí riešiť problém klienta, scamy pre súťaže už nefungujú 02 - Modified: 2024-08-16 06:07:05 - Feat.: - Title: Aupark si v tendri vybral Wiktor Leo Burnett 03 - Modified: 2024-06-10 07:58:18 - Feat.: - Title: KFC na Slovensku spúšťa svoju prvú televíznu kampaň 04 - Modified: 2024-04-05 08:26:07 - Feat.: - Title: Slovenský zväz ľadového hokeja spúšťa novú komunikačnú platformu Byť fér je #okej 05 - Modified: 2024-02-21 08:22:21 - Feat.: - Title: U Wiktora je ďalší Peter
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. november 2024 00:48