StoryEditor

Stávkovému biznisu sa darí. Investuje sa do inovácií i do reklamy

14.07.2023, 15:01
  • Spoločensko-ekonomický vývoj posledných rokov zasiahol mnohé segmenty. V prípade stávkových kancelárií spôsobil, že určité spektrum spotrebiteľov reaguje opatrnejšie.
  • Na druhej strane vstupujú na trh iné vplyvy a príležitosti, ktoré sa podpísali pod dobré hospodárske výsledky.
  • Líderské stávkové spoločnosti a národná lotéria vo veľkej analýze Stratégií zhodnocujú situáciu na trhu, aktuálne trendy a marketingové vyhliadky.
  • Článok je súčasťou špecializovanej prílohy Športový marketing 2023, ktorú si môžete stiahnuť TU. 

Herné odvetvie je celosvetovo jedným z dynamicky sa rozvíjajúcich odvetví a Slovensko v tomto smere nie je výnimkou. Jeho vývoj a správanie cieľovej skupiny je ovplyvnené viacerými trendmi a dianím v spoločnosti. Z dlhodobého hľadiska sa v ňom prepisuje narastajúca životná úroveň, umožňujúca zákazníkom disponovať s väčším objemom peňazí, ktoré potom individuálne distribuujú medzi jednotlivé produkty a služby.

Avšak minulý rok začala vysoká inflácia ovplyvňovať finančnú situáciu domácností a jednotlivcov. Zasiahla makroekonomická situácia či dokonca neistota z blízkeho vojnového konfliktu odvetvie stávkových spoločností, lotérie a hazardu?

Bez veľkých turbulencií

Generálny riaditeľ národnej lotériovej spoločnosti TIPOS Oliver Felszeghy vysvetľuje, že správanie každého hráča je vysoko individuálne, takže s určitosťou nevedia povedať, ako makroekonomická alebo politická situácia vplýva na rozhodovanie spotrebiteľov. Podľa vyjadrení oslovených stávkových spoločností to však vyzerá, že k výraznejším záchvevom na trhu nedošlo.

V spoločnosti Tipsport v minulom roku evidovali skôr iné hnacie sily než spomínané krízové vplyvy. „V našom segmente podnikania sú určujúce predovšetkým atraktívne športové podujatia, na ktoré naši klienti radi tipujú. Uplynulý rok tak bol vďaka olympijským hrám, MS v hokeji a MS vo futbale sviatkom pre všetkých členov našej najväčšej komunity tipérov,“ objasňuje CEO spoločnosti Tipsport SK Martin Tabák.

Udalosti posledných rokov vrátane pandémie a vojnového konfliktu nepovažujú za hnaciu silu v tomto segmente ani v spoločnosti DOXXbet, ktorá cieli na ľudí do 35 rokov. „Títo mladí ľudia žijú a vnímajú inak ako predchádzajúce generácie. To je hlavný fíling, ktorý máme. Rozdiel je v tom, že ich ovplyvňujú sociálne siete zrejme viac ako rodina, vzdelanie či zamestnanie,“ dodáva riaditeľ Juraj Jurenka.

Na druhej strane stojí vyjadrenie Romana Bergera, výkonného riaditeľa spoločnosti Niké, podľa ktorého je možné pozorovať akúsi zmenu správania klientov: „Dosah krízy má za následok, že krivka hrania našich klientov kolíše, je nestabilná. Kým po výplatách rastie, pred výplatami, naopak, klesá. Navyše, aj z minulosti vieme, že ak je náročnejšie obdobie, napríklad ako teraz, tak naši klienti hrajú častejšie, no za menšie vklady. Snažia sa jedno euro, ktorého hodnota počas inflácie klesá, premeniť na vyššiu výhru.“

Stávkovanie na európskej úrovni

Aktuálne čísla napovedajú, že sa stávkovému biznisu darí. Peter Papanek, výkonný riaditeľ Asociácie stávkových agentúr zastupujúcej spoločnosť Tippsport, Niké a Fortuna, potvrdzuje r...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-10-30 08:53:48 - Feat.: 0 - Title: Špecializovaná príloha Stratégií: Cesta k úspechu môže viesť aj cez šport
01 - Modified: 2024-05-10 11:54:39 - Feat.: - Title: Online film a video: Je pekné, keď značka aj po neúspechu stojí pri svojej hviezde 02 - Modified: 2023-07-17 13:01:19 - Feat.: - Title: V televízii aj online chceme šíriť radosť zo športu, zhodujú sa stávkové spoločnosti 03 - Modified: 2023-07-06 13:11:39 - Feat.: - Title: Slovensku stále vládne hokej, najúspešnejšie kampane má Kaufland 04 - Modified: 2023-06-07 11:27:00 - Feat.: - Title: TIPOS predstavuje nové letné spoty na stieracie žreby a obľúbené LOTO 05 - Modified: 2022-05-12 12:52:10 - Feat.: - Title: TIPOS štartuje kampaň k MS v hokeji 2022
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
21. november 2024 01:08