Herné odvetvie je celosvetovo jedným z dynamicky sa rozvíjajúcich odvetví a Slovensko v tomto smere nie je výnimkou. Jeho vývoj a správanie cieľovej skupiny je ovplyvnené viacerými trendmi a dianím v spoločnosti. Z dlhodobého hľadiska sa v ňom prepisuje narastajúca životná úroveň, umožňujúca zákazníkom disponovať s väčším objemom peňazí, ktoré potom individuálne distribuujú medzi jednotlivé produkty a služby.
Avšak minulý rok začala vysoká inflácia ovplyvňovať finančnú situáciu domácností a jednotlivcov. Zasiahla makroekonomická situácia či dokonca neistota z blízkeho vojnového konfliktu odvetvie stávkových spoločností, lotérie a hazardu?
Bez veľkých turbulencií
Generálny riaditeľ národnej lotériovej spoločnosti TIPOS Oliver Felszeghy vysvetľuje, že správanie každého hráča je vysoko individuálne, takže s určitosťou nevedia povedať, ako makroekonomická alebo politická situácia vplýva na rozhodovanie spotrebiteľov. Podľa vyjadrení oslovených stávkových spoločností to však vyzerá, že k výraznejším záchvevom na trhu nedošlo.
V spoločnosti Tipsport v minulom roku evidovali skôr iné hnacie sily než spomínané krízové vplyvy. „V našom segmente podnikania sú určujúce predovšetkým atraktívne športové podujatia, na ktoré naši klienti radi tipujú. Uplynulý rok tak bol vďaka olympijským hrám, MS v hokeji a MS vo futbale sviatkom pre všetkých členov našej najväčšej komunity tipérov,“ objasňuje CEO spoločnosti Tipsport SK Martin Tabák.
Udalosti posledných rokov vrátane pandémie a vojnového konfliktu nepovažujú za hnaciu silu v tomto segmente ani v spoločnosti DOXXbet, ktorá cieli na ľudí do 35 rokov. „Títo mladí ľudia žijú a vnímajú inak ako predchádzajúce generácie. To je hlavný fíling, ktorý máme. Rozdiel je v tom, že ich ovplyvňujú sociálne siete zrejme viac ako rodina, vzdelanie či zamestnanie,“ dodáva riaditeľ Juraj Jurenka.
Na druhej strane stojí vyjadrenie Romana Bergera, výkonného riaditeľa spoločnosti Niké, podľa ktorého je možné pozorovať akúsi zmenu správania klientov: „Dosah krízy má za následok, že krivka hrania našich klientov kolíše, je nestabilná. Kým po výplatách rastie, pred výplatami, naopak, klesá. Navyše, aj z minulosti vieme, že ak je náročnejšie obdobie, napríklad ako teraz, tak naši klienti hrajú častejšie, no za menšie vklady. Snažia sa jedno euro, ktorého hodnota počas inflácie klesá, premeniť na vyššiu výhru.“
Stávkovanie na európskej úrovni
Aktuálne čísla napovedajú, že sa stávkovému biznisu darí. Peter Papanek, výkonný riaditeľ Asociácie stávkových agentúr zastupujúcej spoločnosť Tippsport, Niké a Fortuna, potvrdzuje r...
Zostáva vám 85% na dočítanie.