Na prvom mieste Apple, medziročne si polepšil McDonald´s
Apple už druhý rok vedie, aj keď zaznamenal medziročný pokles o sedem percent. Kantar túto značku ocenil prvým miestom kvôli odolnosti voči nestabilným podmienkam na trhu. Apple tiež dokázal, že má najlepšie predpoklady na to, ako prežiť ekonomickú krízu.
Striebornú pozíciu obsadil Google, ktorý mal pokles až o 30 percent. Tretie miesto patrí spoločnosti Microsoft, ktorej hodnota sa neznížila nejako drasticky, keďže išlo len o 18-percentný pokles. Za týmito značkami sú ďalej Amazon, MasterCard či Tencent. Do desiatky tých naj sa dostala po siedmich rokoch aj Coca-Cola, ktorá jediná z tohto rebríčka zvýšila svoju hodnotu o osem percent.
Najviac sú žiadané potraviny a nápoje, rovnako aj rýchle občerstvenie
V hodnotení si neobhájil miesto Facebook, ktorý bol minulý rok na ôsmej priečke, pričom teraz mu patrí až 12. miesto. Jeho brand vykazuje stratu až o 50 percent. Horšie na tom je aj platobný systém PayPal, ktorý klesol o 33 miest a zastáva tak 61. miesto.
Zo stovky značiek sa darilo Pepsi, Colgate, Pampers či Tesle. Medzi najhodnotnejšie oblasti patria potraviny a nápoje, rýchle občerstvenie, luxusné značky a samostatnou kategóriou je tiež automobilový priemysel.
TOP 10 najhodnotnejších značiek sveta podľa Kantar BrandZ:
Poradie |
Značka |
Hodnota v roku 2023 (v mld. USD) |
Meziročná zmena hodnoty (v mld. USD) |
1. |
Apple |
880,455 |
-67 |
2. |
|
577,683 |
-242 |
3. |
Microsoft |
501,856 |
-110 |
4. |
Amazon |
468,737 |
-237 |
5. |
McDonald‘s |
191,109 |
-5 |
6. |
Visa |
169,092 |
-22 |
7. |
Tencent |
141,020 |
-73 |
8. |
Louis Vuitton |
124,822 |
+1 |
9. |
MasterCard |
110,631 |
-6 |
10. |
Coca-Cola |
106,109 |
+8 |