Aj keď sa zdá, že zimy už nebývajú také, ako kedysi, pre ľudí bez domova sú stále krutou skúškou. Zima si totižto každý rok vyberá svoje obete a ich číslo je neustále vysoké. Nezisková organizácia Depaul Slovensko pomáha ľuďom bez domova po celý rok, no zima je pre nich najťažším obdobím. Aj preto organizácia prichádza každoročne začiatkom decembra s kampaňou na podporu “adopcie postele” v noclahárni. V tohtoročnej kampani nie je hlavných “hrdinom” nikto iný ako samotná krutá “Pani zima”.
“V našom hlavnom spote sme tento rok stavili na tanečnú umeleckú metaforu, cez ktorú poukazujeme ako si krutá "pani Zima" prichádza pre svoju ďalšiu obeť a “tancuje” s ňou až kým nezaspí. Každoročne totiž presne takto - úplne nečakane a potichu na ulici zomrú na následky podchadenia desiatky ľudí. A medzi nimi aj ľudia bez domova. Práve na tento problém sa snažíme v našej kampani poukázať a vyzvať tak verejnosť, aby si adoptovala posteľ v nocľahárni organizácie Depaul Slovensko,” povedal Jozef Kyselica, ktorý je autorom hlavnej myšlienky kampane.
“Pre ľudí bez domova sme tu každý jeden deň bez prestávky už viac ako 16 rokov. Zima je pre nás ale najmä ľudí na ulici však tým najťažším obdobím v roku. Na to, aby sme dokázali pokryť všetky naše náklady, zdravotný materiál či stravu pre 300 ľudí denne potrebujeme pomoc. Vďaka finančnej podpore od verejnosti to jednoducho sami nezvládame. Počas celého roka sme tu pre viac ako 2000 ľudí na ulici. Z toho 60 z nich poskytneme nový štart a nájdeme miesto, ktoré môžu nazývať svojim domovom. Pretože veríme, že ulica nie je a nemôže byť pre nikoho domovom,” vyjadrila sa Zuzana Kuľhová, Fundraiser, Depaul Slovensko, n.o..
Kampaň odštartovala v online spotom a bude podporená ďalšími výstupmi na sociálnych sieťach, cez PR a inštalácie v meste Bratislava.
“Vďaka nocľahárni a pracovníkom Depaul Slovensko je zimné obdobie pre mnohých ľudí bez domova zvládnuteľné ľahšie. Naša pomoc v podobe kampane je síce malou kvapkou v obrovskom mori, sme však radi, že sme sa opäť mohli aj takýmto spôsobom podieľať na krásnom a nápomocnom projekte. Veríme, že s mnohými darcami pomôžeme chrániť životy ľudí bez domova pred krutosťou zimy,” doplnila Lenka Pavlíčková, Senior Account Manager, Elite/Monday Lovers.
“Ku kampani sme okrem spotu pripravili aj ďalšiu kreatívnu cestu, sprievodné vizuály, v ktorých ukazujeme reálne ulice a miesta v Bratislave, kde žiaľbohu naozaj prišli ľudia bez domova o život. Chceme si nimi ucitiť obete zimy a ukázať verejnosti, že miesta okolo ktorých prechádzajú každý deň sú odrazom krutej reality, pred ktorou by sme nemali zatvárať oči a pomôcť, ak je to v našich silách,” dodal Jozef Kyselica, Art Director z Elite/Monday Lovers.
Ak chcete pomôcť aj vy, adoptujte si posteľ v nocľahárni Depaul na www.adoptujsipostel.sk
Vizitka kampane:
Klient: Depaul Slovensko
Kreatívna agentúra: Elite/Monday Lovers
Strategy Director: Peter Šurín
Creative Director: Jozef Kyselica
Copywriter: Jozef Kyselica, Peter Michalka
Account Director: Marián Hlinka
Account Manager: Lenka Pavlíčková
Art Director: Jozef Kyselica
Social & Media Manager: Kitti Pastoreková
Fotograf: Ivan Horváth (Big day atelier)
Režisér: Paulína Mačáková
Kamera: Michal Babinec
Choreografia: Soňa Ferienčíková
Tanečníci: Daniel Raček, Nikoleta Rafaelisová
Hudba dlhá verzia: Peter Kudlička
Styling: Barbora Kubi
Asistent réžie: Petra Vávrová
Produkcia: Hitchhiker films
Producent: Paľko Kopček
Produkčný manažér: Anička Javorská
Asistent produkcie: Soňa Trubačová
Cast Coordinator: Maruška Magálová
Ronin Operator: Tomáš Pečold
Kamerová technika: Reproduction, s.r.o.
Svetlá: Daylight Rental, s.r.o.
Zvuková technika: Sound ’s good
Zvukár: Ján Krnáč
Rekvizity: TB Rekvizity, Tomáš Bakočka
SFX: Dušan Korčok
Make up: Ivana Súkenníková
Lokácia: EKO-podnik verejnoprospešných služieb, príspevková organizácia Mestskej časti Bratislava - Nové Mesto
Lokačný manažér: Marek Lejtrich
Runner: Matúš Mihálik
Strih: Marek Kráľovský
Grading: David Castanon Pesquera
Postprodukcia: Studio Ekran
Zvuk: Vladimír Bajnoci