StoryEditor

Štefan Kozák: Doba nás prinútila robiť eventy inak. Ale z online sme už všetci unavení

02.11.2022, 10:35
  • O svetových súťažiach, globálnych trendoch aj inováciách sme sa rozprávali s majiteľom a managing directorom CREATIVE PRO Štefanom Kozákom.
  • Ako do eventov zasiahli dáta, snaha o udržateľnosť a prečo by im mohla pomôcť umelá inteligencia?
  • Dokonca aj na Slovensku sa vyvíja unikátna eventová platforma LAIA. Aká je jej budúcnosť?

 

Čo sa deje v globálnom svete eventov?

Svet aktuálne zažíva veľkú prívalovú vlnu živého marketingu a live eventov. Pandémia síce odznela, ale súčasná situácia je ňou stále zásadne ovplyvnená. Dlhá prestávka totiž naštartovala veľa chuti, túžby po živom zážitku –​ experience marketingu. Vidíme veľa festivalov, uvádzania nových značiek, aktivácií a podobne. V Nemecku, ktoré disponuje obrovskými budgetmi, sa opäť spustili roadshows a svetové launchovania značiek, ktoré boli odložené.

 

Ako vyzerajú live eventy vo firmách, kde je jasné, že sa nešetrí?

Prehnané a neuvážené plytvanie budgetmi je dávno preč. Každý event bez výnimky musí mať svoj jasný účel, ciele, definovaný zásah a najmä dosah danej udalosti. Náš priemysel sa stal vyslovene „purpose driven“. Vždy sa o tom veľa rozprávalo, ale dnes sa to naozaj deje. Riadená udalosť, event je primárne zdrojom obsahu, stáva sa z neho takzvaný „point of content“ a s tým kontentom sa pracuje dlhodobo – aj pred eventom aj po ňom, doslova sa robia kampane.

 

Aké trendy vládnu vo svete?

Jednoznačne sú dva: smart a small. Nedávno som sa vrátil z poroty Conventa Best Event Award, ktorý zahŕňa „novú Európu“, a videl som krásne projekty. Videl som však aj to, že veľa agentúr sa naučilo pracovať s málom a súčasne sú naozaj „content driven“ a „purpose driven“.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 78% na dočítanie.
01 - Modified: 2022-10-10 07:50:03 - Feat.: 0 - Title: EVENTY 2022: Aké výzvy čakajú eventovú brandžu a čo robí s biznisom inflácia? 02 - Modified: 2022-10-07 14:57:22 - Feat.: 0 - Title: Šéf agentúry Mertel: Digitalizácia vstúpila do eventov. Podujatia riadime pri menšom tíme oveľa efektívnejšie 03 - Modified: 2022-09-30 09:19:37 - Feat.: 0 - Title: Eventový biznis sa správa úplne inak ako sme boli zvyknutí. Stále v ňom vládne neistota
01 - Modified: 2024-05-22 22:00:00 - Feat.: - Title: Eventy ako ich nepoznáte 02 - Modified: 2024-04-09 07:58:32 - Feat.: - Title: Štefan Hric: Tendre sú pre eventovky vyčerpávajúce. Z časti si za to môžu aj agentúry, lebo poľavujú v kvalite 03 - Modified: 2024-01-11 09:57:11 - Feat.: - Title: Juraj Holub: Menej honosných priestorov a drahých chlebíčkov. Kvalitný event potrebuje niečo iné 04 - Modified: 2023-10-31 10:21:39 - Feat.: - Title: V roku 2024 bude na eventoch populárna umelá inteligencia aj cielenie na Gen Z (Anketa Stratégií) 05 - Modified: 2023-10-27 09:04:24 - Feat.: - Title: Live eventy sú dôležité na budovanie brandu aj získavanie nových obchodných partnerstiev (Anketa Stratégií)
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. november 2024 02:27