StoryEditor

Zlatý klinec zverejnil členov poroty. Predsedami budú Peter Darovec a Peter Rajčák

15.08.2022, 22:02

Pozrite sa, kto bude v kmeňovej porote. Je medzi nimi aj stratég.

Najprestížnejšia súťaž oceňovania kreatívnych reklám na Slovensku - Zlatý klinec, vyhlási víťazov 9. septembra. Organizátori aj v tomto roku pripravili pár noviniek, jednou z nich je špeciálna súťažná kategória Udržateľný rozvoj.

V prípade poroty, pokračujú organizátori v nastavení z minulého roka. O prácach budú rozhodovať dve poroty Singlechannel a Multichannel. Obe budú z pozície predsedov viesť skúsení a seniorní kreatívni odborníci, ktorí ale nemajú hlasovacie právo. Pre Multichannel bude predsedom poroty Peter Rajčák a Singlechannel bude viesť Peter Darovec.
 

image

Juraj Kováč, THIS IS LOCC0, ADC

"Aj v tomto roku budú mať predsedovia poroty za úlohu viesť, moderovať diskusiu nestranne a smerovať ju tak, aby bola plodná. Aby tam neboli zbytočné hejty a aby sa prebrali všetky pohľady. Preto to musia byť  silné a skúsené osobnosti reklamy," vysvetľuje úlohu predsedov poroty za organizátorov Juraj Kováč, predseda ADC.

 

V oboch kmeňových porotách zasadne šesť odborníkov z reklamy, ktorých vo vybraných kategóriách doplní odborná porota. Členov poroty každý rok nominuje Art Director´s Club.

"Ono to je  celkom náročné zostaviť porotu na Zlatý klinec, dokonca si vedieme excelovskú tabuľku," vysvetľuje Juraj Kováč. "Trváme na tom, aby to bol mix odborníkov od určitej úrovne seniority z rôznych agentúr, zároveň aby to bol vyrovnaný počet copywriterov a art directorov. Aby tam boli skúsení porotcovia, ale aj nové tváre. Aby to nakoniec bola silná a skúsená porota, a ako hovorí Peťo Michalka (keatívny riaditeľ Eite/monday Lovers pozn. red.) „nech to nie sú ľudské kvetináče“, ktoré tam budú sedieť a nič nepovedia. Chceme, aby členovia poroty boli nielen odborníci, ale aby vznikla diskusia ľudí s názorom. A samozrejmá vec – pozerali sme sa na porotu z pohľadu vyrovnaností pohlaví, nášmu biznisu dlhodobo chýbajú ženské tváre. Preto je to vždy trochu výzva. V Multichannel porote je Lenka Slovák Bónová, v druhej česká porotkyňa Nikola Foktová - Creative Director Leo Burnett Prague," dopĺňa Kováč.

Do poroty tento rok zasadne aj  stratég - Vlado Lefík  "Vieme, že kreatívny stratég stojí pri zrode tých najlepších kampaní. Prináša komplexný, analytický pohľad," vysvetľuje dôvod nominácie stratéga do poroty, ktorá rozhoduje o najkreatívnejších prácach, Juraj Kováč.

Organizátori Zlatého klinca -  Klub reklamných agentúr, At diirector´s club a Stratégie, zverejnili členov kmeňových porôt. Pozrite sa, kto bude rozhodovať o najlepších kreatívnych prácach v tomto roku.

image

Peter Darovec, Istropolitana Ogilvy

SInglechannel porotu bude viesť Peter Darovec
Za predsedu Singlechannel poroty bol zvolený kreatívny riaditeľ v agentúre Istropolitana Ogilvy Peter Darovec. Spolu s ním budú v kmeňovej porote rozhodovať -  Adam Jánoš (Free Andy), Peter Ižo (MADE BY VACULIK), Milan Malý (Zaraguza), Igor Majkút (Freelancer), Tomáš Bánik (Vácuum Group), Nikola Foktová (Wiktor Leo Burnett Prague).

Porota hodnotí kategórie: Vizuál, Out of Home, Craft, Audio reklama, Film a Design.

 

 

 

 

image

Peter Rajčák, EFFE

Multichannel porota zasadne pod vedením Petra Rajčáka
Aj kmeňová Multichannel pozná svojich členov. Pod vedením skúseného Petra Rajčáka budú o prácach rozhodovať? Vlado Lefík (Wiktor Leo Burnett), Martin Jaňák (THIS IS LOCCO), Jakub Kuvik (MUW Saatchi&Saatchi), Lenka Slovák Bónová (Freelance), Vlado Kurek (TRIAD) a hosťujúci porotca z Česka: Pavel Wilhelm Přibyl (Creative Director Wilhelm Kinga).

Porota hodnotí kategórie: Digital, Média, Promo & Activation, Kreativita v PR kampani, Kampaň a Udržateľný rozvoj.

 

O Zlatom klinci

Zlatý klinec je najprestížnejšia slovenská súťaž kreatívnych reklám na Slovensku. Každoročne v nej súťažia stovky reklamných prác od slovenských agentúr. Najúspešnejšia agentúra sa stáva Agentúrou večera, ocenenie odovzdávajú Stratégie. Okrem toho môže porota udeliť Grand Prix a Art Prix, klub ADC odovzdáva ocenenie za výnimočný prínos v reklame - Filip. Organizátorom je spoločnosť Ad Awards Association (Klub reklamných agentúr, Art Director´s club a magazín Stratégie). Tento rok sa Zlatý klinec uskutoční 9. septembra v Starej tržnici.

 

Partneri Zlatého klinca 2022
Kategória Craft -   Pretlak
Kategória - Film -  Eallin Nomad
Kategória Digital - Kooperativa poisťovňa
Kategória Media - TV JOJ
Kreativita v PR kampani - Slovenská sporiteľňa
Kampaň - SPP
Udržateľný rozvoj - Slovak Telekom

01 - Modified: 2024-03-04 14:22:09 - Feat.: - Title: Sociálne médiá ako hnacia sila ekonomického rastu a konzumu 02 - Modified: 2024-01-08 09:00:00 - Feat.: - Title: Umelá inteligencia do produkcie spotov zatiaľ nezasiahla 03 - Modified: 2023-12-28 23:00:00 - Feat.: - Title: Alex Prochyra:,,Biznisy, ktoré pozvú svojich zákazníkov do hrdinského príbehu rastú." 04 - Modified: 2023-10-29 23:00:00 - Feat.: - Title: Power of Sound 05 - Modified: 2023-10-27 08:10:14 - Feat.: - Title: Digitálny stage na Stratégie Fórum ukázal, že reklama v podcaste naberá na sile
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. november 2024 02:24