Diesel prišiel znova s kontroverznou reklamou. Tentokrát si vybral tému homosexuálov. Nejde však len o narážku na partnerstvá rovnakého pohlavia. V reklame je znázornená murovaná stena, ktorá zdôrazňuje nesúhlas s plánom nového amerického prezidenta D. Trumpa postaviť múr oddeľujúci Mexiko od Spojených štátov.
V krátkom reklamnom spote mladí ľudia rôznej rasy prebijú v múre dieru v tvare srdca a tým sa dostanú na jednu stranu. Oslavou je „svadba“ homosexuálov a prenášanie dúhového nafukovacieho tanku. Tento tank má pred sebou turné, ktoré má podporiť myšlienku kampane, ktorú vyslovil umelecký riaditeľ značky Diesel- Nicol Formichetti: „V Diesel sa vymedzujeme proti nenávisti a viac ako inokedy chceme, aby o tom svet vedel." S nádejou komunikovať túto správu po celom svete sa tank objaví napríklad v Miláne, Londýne, Šanghaji, New Yorku, Berlíne alebo Tokiu.
Už v roku 1995 Diesel nafotil reklamu, v ktorej sa bozkáva homosexuálny pár námorníkov. Fotografom a režisérom týchto kontroverzných reklám je David LaChapelle.
Podobnú reklamu uviedla na trh značka 84 Lumber Company, ktorá poskytuje materiály na stavby. Táto diskutovaná kampaň tiež poukazuje na plány nového prezidenta. Rozpráva príbeh matky s dcérou, ktoré utekajú z Južnej Ameriky, až natrafia na novopostavený múr rozdeľujúci Mexiko a USA.
Reklama bola jednou z tých, ktoré prekvapivo využili tohtoročný Super Bowl na to, aby povedali svoj názor. Mimochodom na tému, či má značka vyjadrovať svoj postoj k spoločenským záležitostiam, diskutujú odborníci v najnovších Stratégiách, ktoré momentálne pripravujeme.
Sydney Gay and Lesbian Mardi Gras je festival, ktorého reklamná kampaň The Big Deal - #EqualLove takisto nezaostáva za reklamami, ktoré dávajú dôraz na homosexualitu. V reklame sa počas rodinnej idylickej oslavy syn prizná, že je gay. Najvtipnejšou je však stará mama, ktorá očividne ničomu nepochopila...