StoryEditor

Nové logo Poštovej banky. Vieme, ako vznikalo

25.01.2017, 09:31
Poštová banka exkluzívne pre Stratégie odhalila zákulisie tvorby nového a zároveň kontroverzného loga. Pozrite si, s akými návrhmi pracovala.

Poštová banka nedávno predstavila nový komunikačný koncept, nové logo a nové smerovanie banky. Prvý tv spot a tiež logo vyvolali intenzívne diskusie na sociálnych sieťach. Reakcie boli väčšinou negatívne, hlavne logo bolo pod paľbou kritiky brandže pre neoriginalitu, prílišnú generickosť, nevýraznosť pre takú inštitúciu, akou je banka.

Stratégie sa preto pozreli na jednotlivé fázy tvorby nového loga, pričom samotná Poštová banka nás pustila do zákulisia jej uvažovania.

Banka dosiahla svoj vrchol v roku 2014, keď sa jej potenciál „starej dámy“ bankového trhu vyčerpal a už nedokázala ďalej rásť v segmente seniorov na vidieku, kde bola historicky silná. V lete 2015 preto banka spustila projekt jej prestavby, ktorý je rozložený do viacerých fáz do roku 2020.

„Imidžový profil Poštovej banky, ktorý sledoval dovtedajšiu stratégiu, uzavrel veľké časti trhu pred značkou,” hovorí Vladimír Lefík z agentúry Wiktor Leo Burnett, ktorá na stratégii značky pre skupinu Poštovej banky pracovala. A aby mohla banka rásť z hľadiska bilancie, ale aj počtu klientov, cestu videla v otvorení sa novým cieľovým skupinám, najmä segmentu ľudí vo veku 30+.

„Na malom slovenskom bankovom trhu si luxus úzkej cieľovej skupiny dovoliť nemôžeme. Úplne nové meno mohlo byť kontraproduktívne. Zmena preto mala byť len dizajnová, prijateľná pre nové skupiny obyvateľov rovnako ako pre súčasných klientov. Aby u nich namiesto pocitu „A vy ste kto“ skôr vyvolala pocit „Hm, vynovili ste sa“,“ hovorí Miroslav Verner, marketingový riaditeľ Poštovej banky.. Spolu s agentúrou Wiktor Leo Burnet banka pripravila odpútanie sa od poštovej symboliky – trúbky v logu, žlto-modrej farebnosti, poštárky v spote.

Prvé návrhy nového loga vznikli ešte v decembri 2015, neskôr banka prešla k jednoduchému fontu, v marci 2016 uvažovala dokonca o bezfarebných logách s možnosťou využiť multicolor prístup na pozadí. Až v máji 2016 prišla reklamná agentúra Wiktor Leo Burnett s kruhom v 4 farebných variáciách. Práve kruh bol kritizovaný s tým, že veľa podobných už existuje, že je to príliš generické. „Kruh sa nám páči, lebo je jednoduchý, vizuálne čistý, moderný a ľahko zapamätateľný. Výrazne nás so spotom aj s celou komunikáciou odlišuje od celého bankového trhu, a to bol cieľ,“ hovorí Miroslav Verner.

Symbol kruhu bol podkladom pre tender na realizáciu loga a celého nového komunikačného konceptu. Tento tender vyhral Mayer MCCann Erickson, ktorý už pracoval s kruhom ako s novým logom a dobudoval komunikačný koncept, kreatívnu stratégiu a dopracoval identitu do finálnej podoby. Odporučil oranžovo-žltú verziu, ktorú podporilo aj hlasovanie časti zamestnancov. Pozrite si, ako uvažovala Poštová banka pri zmene loga, aké návrhy zvažovala:

December 2015 – prvé pracovné návrhy nového loga Poštovej banky: Poštársku trúbku nahrádzajú symboly modernej komunikácie, banka už nie je len na pošte, ale „za každým rohom“.

Poštová banka

December 2015 – január 2016: Cesta ku kruhovému symbolu viedla cez abstrahovanie podstatného a odstraňovanie všetkého nadbytočného.

Poštová banka

Február – marec 2016: Bezfarebné logo dáva priestor na multicolour prístup k firemnej identite.

Poštová banka

Máj 2016: Farebné návrhy, ktoré prešli do finálneho výberu. Víťazom sa stala oranžovo-žltá verzia nového loga Poštovej banky.

Poštová banka

01 - Modified: 2022-12-05 11:32:22 - Feat.: - Title: Nápad pre tri generácie zverejnil víťazné projekty roku 2022 02 - Modified: 2022-10-21 09:04:41 - Feat.: - Title: Nenaleťme: Upozorňuje Poštová banka seniorov 03 - Modified: 2022-09-09 10:32:51 - Feat.: - Title: Poštová banka spustila novú kampaň na refinancovanie úverov 04 - Modified: 2022-03-02 07:37:58 - Feat.: - Title: Podľa Poštovej banky ľudí regionálne rozdiely spájajú 05 - Modified: 2021-07-06 11:46:12 - Feat.: - Title: 365.bank otvára svoje prvé pobočky a rozširuje aktuálnu vizualitu
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. november 2024 03:59