StoryEditor

Pohoda festival dostal novú tvár. Vyzerať bude ako balíček cukríkov

07.12.2016, 13:24
Autor:
ebeb
Nový vizuálny koncept pripravilo štúdio Milk a umelci z New Yorku a Londýna.

Festival Pohoda dnes (7. 12.) predstavil prvých interpretov blížiaceho sa 21. ročníka a tiež nový vizuálny koncept, ktorým sa bude počas roka prezentovať. Ten je z dielne Milk Design Directors. Pohoda bude počas nasledujúceho roka vizuálne komunikovať prostredníctvom symbolu balíčka cukríkov. 

Základnou myšlienkou nášho vizuálneho konceptu je, že Pohoda je oslavou pestrosti a rôznorodosti, miešanie najrôznejších žánrov, chutí a kultúr,“ vysvetľujú koncept jeho tvorcovia. „Peknou metaforou je prirovnanie k balíku cukríkov — obsahuje mnoho rozličných tvarov a chutí, z ktorých si na festivale môžete vybrať to svoje, známe — alebo naopak s veľkou chuťou objavovať niečo úplne nové z toho všetkého, čo vám Pohoda ponúka.“

S týmto videom (oplatí sa pustiť si zvuk) predstavil festival svoju novú tvár dnes na svojom Facebooku:

Pri tejto príležitosti sa štúdio Milk spojilo s dvojicou umelcov Craig & Karl. „Presne tieto "cukríky" mnohých tvarov a chutí sú to, čo pre nás vytvorili Craig & Karl. Špeciálne pre Pohodu totiž vytvorili balík unikátnych grafických elementov — z nich následne my v Milku nezávisle skladáme všetky vizuály,“ hovoria tvorcovia.

Vytvorili sme si z nich vlastne také malé ihrisko — je len na nás, ktoré elementy si vyberieme, ako ich skombinujeme a ktoré cukríky z toho pomysleného balíka si vyberieme. To nám na jednej strane dáva obrovskú paletu možností hrať sa — a pritom vďaka svojmu nezameniteľnému štýlu umožňuje okamžite identifikovať Pohodu bez toho, aby sa jej vizuálny prejav stal nudným alebo obťažujúcim,“ dodávajú.

Craig & Karl spolupracovali na značkách, ako je Nike, Vogue, Chanel, The New York Times či National Geographic. Teraz sa k nim pridá aj Pohoda. Pre spoluprácu sa rozhodli z dôvodu, že v zahraničí je bežné, že dizajnové štúdiá spolupracujú. Tento ročník a jeho vizuál prvýkrát vznikol ako výsledok medzinárodnej spolupráce.

Tieto symboly použije Pohoda festivalu vo svojej komunikácii nasledujúce mesiace až do júla 2017:

​“S Pohodou spolupracujeme už viac ako 10 rokov a každé nové zadanie je záväzok a zároveň veľká výzva. Na jednej strane chceme, aby bolo na prvý pohľad čitateľné, že je to stále Pohoda. Na druhej strane sa festival stále zlepšuje a posúva dopredu — a spolu s tým chceme posúvať aj našu prácu. Nejde tu len o samotnú vizuálnu podobu — ide o jej účel, teda komunikovať, prinášať radosť a získavať si pozornosť existujúceho aj nového publika,“ za Milk uzatvára Design Director Martin Jenča.

01 - Modified: 2020-05-02 16:43:34 - Feat.: - Title: Organizátori Pohody pripravili symbolický Koncert pre Martinu a Jána 02 - Modified: 2018-07-04 07:43:32 - Feat.: - Title: Rádio_FM sa mení na festivalové rádio. Opäť bude vysielať z Pohody 03 - Modified: 2018-07-04 07:44:19 - Feat.: - Title: Festival Pohoda 2018: Toto si pre nás pripravili značky 04 - Modified: 2016-07-08 20:07:51 - Feat.: - Title: Pohoda 2016: Pozrite si, čo si pre vás prichystali značky. Zaujmú vás?
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. november 2024 04:29