Audi sa vo svojej komunikácii mení. V týchto dňoch predstavuje svoju úplne novú identitu, korporátny dizajn a stratégiu.
Celkovo pôjde o úplne novú komunikačnú stratégiu, ktorou sa chce Audi prispôsobiť jednak digitálnym médiám a jednak chce byť po kreatívnej stránke rozmanitejšie. Zmeny sa budú týkať kreativity, umiestnení loga, claimu a tiež farebnosti. Značka celkovo mení stratégiu a prístup k reklamnej agentúre a k reklamám, na ktoré sme boli zvyknutí. Postavená bude na nových princípoch.
Digitálne médiá sú na prvom mieste
Doteraz bola celková identita a kreativita v reklame navrhnutá s prioritou pre tradičné médiá, to by sa malo zmeniť.
„Doteraz sa vždy uvažovalo s grafikou najprv pre print a až potom online, v digitále najprv desktop a až potom mobilné zariadenia,“ ozrejmuje Andrej Gerstner, ktorý riadi marketing značky a dodáva: „Teraz sa musí myslenie otočiť a prispôsobiť novým trendom, čo znamená najprv myslieť na online svet a mobilné zariadenia, a až potom na desktop a analógové médiá.“
Novým pravidlom, ktorým sa bude riadiť rovnako značka aj agentúra, je, že nepotrebujú zoznam striktných pravidiel a predpisov. „Stačí nám niekoľko základných pravidiel, na ktorých sa dohodnú obe strany (klient a agentúry). Tie sú rovnako dôležité pre návrh a realizáciu digitálnych aj printových médií,“ načrtáva nové fungovanie s reklamnou agentúrou Andrej Gerstner.
Aké bude nové Audi?
Zmenou prejde po prvé grafický dizajn ako taký. Doňho chce značka priniesť viac čistoty a to tak, aby bol využiteľný pre všetky zariadenia, na ktorých sa môžeme s reklamou Audi stretnúť a aby grafika nebola rušivá. Záležať si dajú hlavne na tom, aby hlavné informácie boli koncentrované a ľahko pochopiteľné. Celkovo bude grafika čistá, zredukovaná a vizuálne jednoduchšia.
Po druhé sa zmení celkový vzhľad značky. Novú stratégiu uvidíme napríklad na známych štyroch kruhoch. Tie sa jednak zväčšia a zobrazené budú 2D s masívnou farebnou výplňou. Kreatívci budú mať voľnejšie ruky, najmä čo sa týka veľkostí kruhov a ich umiestnenia v reklamách. Dokonca sa kruhy oddelili od hlavného claimu „Náskok vďaka technike“. Doteraz fungovali neodlučiteľne spolu. Takisto umiestnenie claimu nie je striktné dané, ako tomu bolo doteraz.
Po tretie, zmeny uvidíme v samotných reklamách, ktoré budú odteraz postavené na dialógu a obsahu. Audi tak chce motivovať ľudí, aby ho nasledovali, v reklamách budeme vidieť inšpiratívne momenty a výnimočné zážitky.
Nové Audi stojí na nových princípoch
Celkovo nová komunikačná stratégia Audi je budovaná na troch princípoch: rozmanitosť, čestnosť a vyváženosť.
Napríklad rozmanitosť naplní značka tak, že jedna reklama môže byť čiernobiela, druhá v teplej striebornej. Kruhy nemajú svoje fixné miesto a môžu figurovať ako otvárací prvok v reklamách alebo ako ukončenie, pričom sa rozplynú do úzadia. Veľkosti písma tiež nie sú striktne zadefinované – v minulosti boli presne definované veľkosti pre headline, subheadline či copytext.
Čestnosť sa prejaví tak, že v reklamách sa bude Audi vyhýbať všetkému, čo by malo navodzovať pocit vyumelkovanosti. Aj preto sa opäť dostávame ku kruhom, ktoré budú v čo najjednoduchšom prevedení. Ale čestná chce byť značka aj tým, že vo svojej komunikácii sa bude deliť o veci každodenného života a chce byť viac emocionálna.
Vyváženosť sa odrazí v proporciách, celkový vzhľad bude veľmi ucelený. Z komunikácie bude cítiť vnútorný pokoj a dôveru bez zbytočného preháňania.
Ako sa zmenia reklamy Audi?
Fotografie, ktoré sa použijú v nových reklamách, budú bez pózovania a nedramatické, vychádzať budú z reálneho života. Celkovo obrazy budú navodzovať pocit: toto je tu a teraz. Postavené budú na ľuďoch a vozidlách.
Čo neuvidíme, sú rámy, diagonály, políčka a iné geometrické tvary, ktoré uberajú na celkovej jasnosti. Vystriedajú ich priame, zvislé a vodorovné línie.
Reklamný spot
Reklamné spoty budú mať nové ukončenie. Na konci každého spotu uvidíme logo v podobe masívnych kruhov. Kruhy sa vynoria a následne sa prirodzene stratia. Prichádza claim značky, ktorý rovnako ako kruhy ostane stáť 1 sekundu, až úplne zmizne. V momente, keď kruhy strieda claim, spustí sa audio logo tlkotu srdca, ktoré je pre Audi dobre známe. Po novom ale bude kratšie, než sme boli zvyknutí.
Reklamná agentúra MullenLowe GGK sa stará o značku Audi s prestávkami 17 rokov. Novú zmenu víta: "Je to to najlepšie, čo sme si mohli želať, bez obmedzení, bez zbytočných zväzujúcich pravidiel, s vizuálnou čistotou, podľa súčasných trendov, zamerané na to najdôležitejšie – produkt a jeho obsah, okamžite pochopiteľný na prvé pozretie," hovoria zástupcovia agentúry.
Celkovo značka Audi chce byť tá, ktorá prináša obsah, príbeh, vedie dialóg, rozpútava emóciu. Odmieta byť už len doručovateľom odkazu. Nové Audi uvoľňuje ruky kreatívcom v agentúrach, redukuje striktné pravidlá a prináša nové zážitky, prirodzené prostredie bez umelkovania. Také je nové Audi. Čo na to hovoríte?
S novou identitou Audi sa môžete stretnúť aj pri najnovšej kampani, ktorá je práve na Slovensku vonku. Promuje Audi SQ7 a Audi quattro pre všetkých.