StoryEditor

Zahraničné reťazce ponúkajú viac slovenských výrobkov ako slovenské. Tvrdí prieskum GfK

19.07.2016, 13:44
Autor:
rmrm
Zo všetkých vystavených výrobkov na pultoch predajní je 39 % slovenských. Ktoré reťazce ich majú najviac? Pozrite si prehľad.

Prieskum spoločnosti GfK Slovakia sa zameral na 32 kategórií potravinových produktov na pultoch obchodných reťazcov. Sledoval pritom percentuálne zastúpenie slovenských výrobkov, ale aj absolútne počty týchto produktov vystavených v prvej línii.

Ako vyplýva z výsledkov prieskumu, výrazne viac slovenských výrobkov v ponuke majú zahraničné reťazce. Najviac slovenských výrobkov má v regáloch Tesco a Kaufland. Tie dosahujú viac ako dvojnásobné počty vystavenia slovenských výrobkov v porovnaní s  priemerom konkurencie.

Podľa prieskumu prevádzky spoločnosti Kaufland dosiahli vyššie zastúpenie slovenských výrobkov na svojich pultoch vo všetkých sledovaných kategóriách – 2,2 násobok počtu oproti priemeru trhu. A to aj napriek tomu, že v percentuálnom ponímaní bol pomer slovenských výrobkov vo viacerých kategóriách nižší alebo porovnateľný s priemerom trhu. Celkové percentuálne zastúpenie slovenských výrobkov je v Kauflande okolo 37%. Je preto, podľa prieskumu, veľmi dôležité spomínať vždy nielen percentuálne zastúpenie, ale aj absolútne čísla, ktoré dokresľujú celkový obraz diania na trhu.

GfK Slovakia

GfK Slovakia

GfK Slovakia

GfK Slovakia

GfK Slovakia

O prieskume:

Prieskum Podiel vystavenia slovenských výrobkov v maloobchode 2016  bol na podnet spoločnosti Kaufland Slovenská republika realizovaný spoločnosťou GfK v období od 30.5 do 26.6.2016. Prieskum sa celkovo uskutočnil na 360 predajniach všetkých formátov potravinových reťazcov v rámci celej Slovenskej republiky. Prieskum sledoval 32 kategórií potravín, vrátane 92 podkategórií. Podľa zistení prieskumu najviac vystavení slovenských výrobkov je v kategóriách vody, pivo, víno a liehoviny. Naopak najmenej ich bolo v kategóriách chladené mäso, oleje, dezerty a maslo. 

01 - Modified: 2024-09-07 07:32:50 - Feat.: - Title: Kaufland a THIS IS LOCCO spustili cenovú apokalypsu 02 - Modified: 2024-08-16 08:26:41 - Feat.: - Title: Ticho je nedostatkový tovar, teraz ho nájdete v Kauflande 03 - Modified: 2024-05-31 08:44:15 - Feat.: - Title: Nová kampaň na K Park pokračuje so Separom, opäť si zahral aj v spote 04 - Modified: 2024-05-10 11:33:15 - Feat.: - Title: Film, TV reklama: Vtipnosť v reklame nevymiera 05 - Modified: 2024-03-01 08:01:13 - Feat.: - Title: Ďalšia legenda v Kauflande: Ján Mistrík objavuje chuť slovenských výrobkov
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. november 2024 06:36