StoryEditor

Olympijský marketing má prísne pravidlá. Veľa značiek sa však snaží zviezť na olympijskej vlne

29.06.2021, 08:00
O špecifikách marketingu olympijských kruhov hovorí Kristína Czuczová zo spoločnosti Slovenská olympijská marketingová, a. s.

Olympijské hry sú v porovnaní s inými športovými podujatiami nepochybne najdôležitejšou a najsledovanejšou udalosťou, ktorá značkám prináša veľké zviditeľnenie. Ako sa na sponzoringu podpísalo preloženie olympiády o rok a aké novinky pripravil Slovenský olympijský a športový výbor (SOŠV) pre fanúšikov, sme sa rozprávali s Kristínou Czuczovou, predsedníčkou predstavenstva spoločnosti Slovenská olympijská marketingová, a. s.

Pôvodne sa olympijské hry v Tokiu mali konať minulý rok, celosvetová pandémia však zapríčinila ich preloženie na tento rok. Čo to znamenalo pre partnerov, s ktorými ste mali podpísané zmluvy?

Bolo to veľmi zvláštne obdobie, lebo sa končil aj štvorročný olympijský cyklus partnerstiev. Niektorí tak prirodzene ukončili spoluprácu, ale väčšina našich partnerov, s ktorými sme počítali pri svojich aktivitách, ktoré sú združené s olympijskými hrami a ktoré plánujeme aj teraz v lete, zostali pri nás aj v tých ťažších časoch. Som veľmi rada, že sme sa stretli s pochopením pri presúvaní plnenia z jedného roka na druhý.

Zostali vám všetci partneri alebo nejakí pribudli či ukončili spoluprácu?

Stálo nás to veľa energie, presviedčať partnerov, aby zostali pri nás aj v neolympijskom roku. Plnenie našich záväzkov totiž nebolo možné v takej miere, ako bolo naplánované, hoci sme sa snažili preniesť do online sveta väčšinu svojich aktivít a priniesť partnerom alternatívne plnenia tak, aby sme ich značkám pomohli komunikovať to, čo potrebujú a má pre nich zmysel. Ale šport v online ťažko nahradíte.

Môžete porovnať objem sponzorských partnerstiev s LOH v Riu de Janeiro z roku 2016, prípadne so ZOH v Pjončangu z roku 2018?

Objemy sa určite znížili, napriek tomu sa snažíme produkovať podujatia a robiť projekty tak, aby to nebolo citeľné pre verejnosť, pre športovcov a ani pre našich partnerov. Odpovedala by som na túto otázku tak, že pandémia mala určite negatív...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2021-08-02 09:23:05 - Feat.: - Title: Letné olympijské hry 2024 v Paríži budú veľkolepé, sľubuje predseda organizačného výboru 02 - Modified: 2021-07-23 15:03:42 - Feat.: - Title: Začali sa olympijské hry v Tokiu. Pozrite si, kedy budú v akcii slovenskí reprezentanti 03 - Modified: 2021-07-23 08:48:03 - Feat.: - Title: Skejtbording je prvýkrát olympijským športom. Facebook a Droga5 zareagovali sériou spotov 04 - Modified: 2021-07-22 15:08:13 - Feat.: - Title: Eurosport spustí počas olympijských hier sedem bonusových kanálov 05 - Modified: 2021-07-15 12:22:59 - Feat.: - Title: RTVS bude olympiádu vysielať priamo z dejiska. Do Tokia poslal dve tony techniky
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. november 2024 04:39