Podľa výskumu spoločnosti Nielsen Admosphere Slovakia túto novinku zaregistrovalo 97 % Slovákov aktívnych na internete. O niečo častejšie o tom nevedia ľudia so základným a stredoškolským vzdelaním bez maturity (5 %).
Možnosť vrátenia fľaše alebo plechovky je na ich obale označené znakom „Z“ alebo textom „ZÁLOHOVANÉ“. Toto označenie si všíma 85 % Slovákov, ale iba 27 % si takto balené nápoje aj zámerne kupuje - o niečo častejšie muži (30 %) ako ženy (25 %) a taktiež mladšie vekové skupiny. 24 % respondentov uviedlo, že si niekedy označenia všimnú, ale nevyberajú si podľa toho, čo nakúpia. 23 % si označenie dokonca všíma zámerne, ale napriek tomu táto informácia pri vyberaní nápoja nehrá žiadnu úlohu. 10 % úmyselne kupuje fľaše alebo plechovky, ktoré ešte nie sú zálohované, a 15 % si označenie zálohovania vôbec nevšíma.
Vrátenie zálohovaných obalov od nápojov plánuje 95 % internetových Slovákov. 80 % respondentov uviedlo, že určite áno, 15 % potom zvolilo možnosť „skôr áno“.
A ako zálohovanie plastových fliaš a plechoviek ovplyvní doterajšie nákupné zvyky Slovákov? 69 % svoje návyky pri nakupovaní nápojov meniť nijak neplánuje a budú nakupovať rovnako ako pred začiatkom zálohovania. Častejšie tak odpovedali ženy (73%) než muži (65 %). 24 % bude nakupovať menej nápojov v plastových fľašiach a plechovkách a 2 % naopak viacej.
Výskum realizovala spoločnosť Nielsen Admosphere Slovakia metódou online zberu na vzorke päťsto respondentov z internetovej populácie Slovenského národného panela, starších ako 15 rokov.