StoryEditor

Lídri chcú poznať pravdu a na nej stavať stratégiu svojej firmy a značky, hovorí Daniel Bradáč

03.11.2020, 19:15
S príchodom koronakrízy sa stala mimoriadne dôležitou interná komunikácia. Do popredia sa dostala potreba podpory employer brandingu a budovania firemnej identity.

Pravda nemusí byť príjemná, ale ak ju neakceptujete, riadite iba svoje predstavy, hovorí Daniel Bradáč, riaditeľ brandingovej agentúry Generations.

Aká bola situácia počas koronakrízy vo vašej firme?
Projekty a portfólio našich klientov nám umožnili pracovať ďalej na rozbehnutých projektoch, hoci aj my sme, samozrejme, čelili rýchlym zmenám a prispôsobovaniu sa novej situácii. Bolo to zložitejšie o to, že u každého klienta bola situácia iná, ale my sme sa museli prispôsobiť všetkým a ešte aj riešiť vlastný chod. Našťastie sa v takýchto situáciách cítim pomerne dobre a mozog mi pracuje na 110 percent. Jednoducho okamžite riešim a hľadám, čo sa dá urobiť. A popritom sa snažím všetkých naokolo upokojiť. Keďže sme menší tím a dobre sa poznáme, išlo všetko jednoduchšie.

Ako ste vnímali situáciu u vašich klientov?
S príchodom koronakrízy sa u klientov stala mimoriadne dôležitou interná komunikácia. Pribudli rôzne usmernenia, vládne, firemné alebo nadnárodné, bezpečnostné opatrenia a výrazne vzrástla dôležitosť ľudí v prvej línii v kontakte s klientmi. Toto všetko kládlo na firemnú kultúru a internú komunikáciu veľké nároky. Po jari, keď nastal všade očakávaný pokles v priemysle i službách, sa práve v lete dostala do popredia potreba podpory employer brandingu a budovania firemnej identity. Týmto témam sa venujeme dlhodobo. Máme nielen veľké know-how a výsledky, ale množstvo vecí vieme aj porovnávať a benchmarkovať voči trhu a iným firmám.

Situácia bola nervózna, chaotická a každý deň sa menila. Preto sa dôležitým prvkom firemnej kultúry okrem upokojenia ľudí stalo aj vnesenie určitého prvku zábavnosti s cieľom odľahčenia situácie. Vymysleli sme formáty a komunikácie, ktoré naši klienti ocenili a používali na dennej báze. Keďže kríza pokračuje, okrem employer brandingu teraz riešime už aj definovanie nových značiek, redefinovanie brand stratégií, prípadne riešime repositioning existujúcich značiek. Lídri v mnohých firmách si už totiž uvedomujú, že táto situácia bude trvať dlhšie obdobie, a nečakajú so založenými rukami, vytvárajú nové produkty, služby alebo značky a k tomu potrebujú skúseného partnera. Mňa teší, že vďaka skúsenostiam máme aj v tomto období nových klientov, dokonca medzinárodných.

Pocit istoty je dnes iluzórny, lebo nikto nevie povedať, čo bude. Lídri však neochvejne veria, že kormidlujú loď dobrým smerom.

Je pre lídrov v dnešnej situácii, keď sú mnohé firmy viac či menej poznačené krízou, jednoduché vniesť do firemnej kultúry aj prvok zábavy?
Lídri musia rozmýšľať aj takto. Ich úlohou je udržať náladu a motiváciu vo firme čo najvyššie. Nadchnúť ľudí je možno ťažšie, ale odľahčiť atmosféru je viac ako potrebné. Potvrdzuje mi to aj moja skúsenosť z práce s klientmi alebo z rozhovorov so CEO vo firmách (Generations vytvára vlastný formát rozhovorov so CEO pod názvom Generations CEO podcast, pozn. red.).

Zamestnanci sú najdôležitejší. V novej situácii je na všetkých vyvíjaný veľký tlak. A nie je to len tlak na dodanie čo najlepších biznis výsledkov, ktorý je veľký vždy. V kríze sa začne prepúšťať a veľmi šetriť, čo zmení atmosféru v každej firme. Ľudia sú zrazu nesvoji, cítia neistotu a očakávajú, že aj oni sa budú musieť vzdať mnohých vecí. Každá akcia vyvoláva reakciu a keď ľuďom niečo beriete, začnú sa brániť. Špecifikum je, že dnes sa to deje súbežne aj v rodinách. Záťažové situácie sú znásobené situáciami v rodine, pocit ohrozenia je vypuklejší a ešte nástojčivejšie chcete naspäť svoje pocity istoty a stability.

Doba kladie obrovské nároky na správanie každého z nás, nielen na lídrov. Pocit istoty je dnes iluzórny, lebo nikto nevie povedať, čo bude. Lídri však neochvejne veria, že kormidlujú loď dobrým smerom. Ak dajú ľuďom aspoň pocit istoty a dokážu zmeniť mysle...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2023-12-19 09:18:20 - Feat.: - Title: Budovanie brandu a firemnej kultúry je "top down" proces. Bez CEO to firma nezvládne 02 - Modified: 2023-11-06 10:22:15 - Feat.: - Title: Zákazníkom je brand purpose ukradnutý. Hľadajú len kvalitnú službu či produkt za dobrú cenu 03 - Modified: 2022-09-13 08:12:20 - Feat.: - Title: Kreatívu značky Cupra bude aj v ďalšom období viesť Generations 04 - Modified: 2022-03-18 09:14:24 - Feat.: - Title: Čo robia líderské značky v čase krízy? (verzia 2022) 05 - Modified: 2021-07-06 16:52:52 - Feat.: - Title: Firmy vtrhli ľuďom do obývačiek. Podstatné sú štyri kľúčové veci
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. november 2024 02:29