StoryEditor

Soňa Lexmanová: Už nie sme tí, ktorí presadzujú len nejaké PR výstupy

14.02.2022, 05:54
Šéfka SKPR STRATEGIES približuje, akými zmenami prechádza PR segment, aj ako pandémia zmenila komunikáciu.

„Chcela by som, aby naša brandža bola etablovaná naprieč trhom, mala imidž silného jednotného hráča, ktorému ide o princípy. Ani počet výstupov v médiách, respektíve ich mediálna hodnota, to nie je to, čo je meradlom práce PR agentúry,“ hovorí Soňa Lexmanová, šéfka SKPR STRATEGIES a tiež šéfka Asociácie PR agentúr. Pre Stratégie hovorila o tom, ako pandémia zmenila nielen PR odvetvie, ale aj komunikáciu v spoločnosti.

Ako by ste zhodnotili uplynulý rok? Z pohľadu agentúry aj PR segmentu.
Minulý rok by som nazvala rokom stabilizácie. Zatiaľ čo rok 2020 zasiahla pandémia v plnom rozsahu, rok 2021 bol rokom „hirovania“, a to aj v dôsledku opätovného nárastu dopytu po našich službách. Nie je tajomstvom, že PR segment trpí nedostatkom ľudí, odborníkov. Myslím si však, že tento problém trápi celý kreatívny priemysel. Čo sa týka nášho biznisu vo firme, postupne sme si splnili domácu úlohu stabilizácie, a to tak klientskeho portfólia, ako aj tímu, ktorý v dôsledku neistôt z pandémie a radikálnych zmien v rámci nastavenia procesov dostal zabrať.

Menili sa minulý rok požiadavky klientov na PR služby?
Nezaznamenali sme pokles klientov, skôr klienti prehodnocovali svoje PR aktivity, niekde z plánovaných projektov uberali, v oblasti inovácií a digitalizácie zas pridávali. Dochádzalo k tomu preto, že niektoré sa reálne vôbec nedali realizovať – týkalo sa to podujatí a komunikačných aktivít, ktoré si vyžadovali osobné interakcie a stretnutia. Časť nášho core biznisu sme preto museli opustiť. Pravdou však je, že PR agentúry sa dokážu veľmi rýchlo prispôsobiť, presedlať na služby, pri ktorých vidíme potenciál a najmä záujem zo strany zadávateľov. Sledujeme trendy a nebojíme sa ich zavádzať do praxe.

Spomínali ste prispôsobenie, ako konkrétne sa zmenili služby PR?
Vo veľkej miere sa posilnila oblasť služieb korporátnej komunikácie, a to aj v možnostiach či nástrojoch vrátane dôslednej práce s dátami. Veľmi veľkú silu mala aj interná komunikácia. Bolo to logické, z pohľadu, čo všetko sa muselo v súvislosti s pandémiou a následnou krízou či sociálnou izoláciou komunikovať. Naznačila som, že sme museli prehodnotiť eventy. Prišiel bod zlomu, keď sme si uvedomili, že eventy face to face už asi v takom meradle nebudú a my musíme hľadať náhradné riešenie. Preto sme vo veľkej miere začali podporovať online formáty, ktoré sa u väčšiny našich klientov stretli s pozitívnym prijatím.

Znamená to, že ste upustili od face to face eventov?
To si nemyslím, témou dňa naďalej zostáva osobná komunikácia. Musíme však čoraz viac akceptovať fakt, že ľudia sa nemusia chcieť stretávať z bezpečnostných dôvodov. Preto mu...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. november 2024 02:24