StoryEditor

Končí sa najdrahšia predvolebná kampaň v histórii. Rekordná suma skončila v online

26.02.2020, 18:30
Autor:
hrnhrn
Do internetovej propagácie investovali strany šestinu celkových výdavkov, najviac PS/Spolu.

Z najnovšej správy Transparency International Slovensko (TIS), ktorá monitoruje výdavky politických subjektov do predvolebnej kampane, vyplýva, že celková suma na kampane presiahne 20 miliónov eur. Je to najvyššia suma v histórii.

Na porovnanie, v predchádzajúcich parlamentných voľbách v roku 2016 boli celkové výdavky 12 miliónov eur, minuloročnú prezidentskú kampaň TIS vyčíslil na 3,5 milióna eur.

„Najmenej tri strany (Smer, PS/Spolu a OĽano) budú mať kampane za viac ako 2 milióny eur a ďalších päť strán (Za ľudí, SaS, SNS, Most-Híd a Vlasť) skončí s účtami za viac ako milión eur,“ uvádza TIS v správe.

Každé šieste euro končí v online

Podľa analýzy transparentných účtov investovali strany každé šieste euro do propagácie na internete. „Podľa našich odhadov celkové výdavky na online reklamu dosiahnu sumu 3,5 milióna eur, viac ako v ktorýchkoľvek iných doterajších voľbách. A to ešte nerátame priame výdavky do médií, z ktorých časť putuje na ich webové stránky (no z volebných účtov to nie je možné zistiť),“ dopĺňa TIS.

Najdrahší bol podľa očakávaní záver volebnej kampane. „Kým za prvé tri mesiace strany minuli na internete 1,2 milióna eur, počas februára túto sumu takmer strojnásobili,“ uvádza TIS.

Transparency International Slovensko

Najviac minulo PS/Spolu

Najdrahšiu kampaň mala podľa doterajších údajov koalícia PS/Spolu, ktorá tiež prekročila ako prvá dvojmiliónovú hranicu. Podľa TIS mala k utorku 25. februára výdavky na inzerciu v platformách Facebook/Instagram a Google/Youtube na úrovni 740-tisíc eur.

Druhú priečku drží Smer-SD s polovičnou sumou na úrovni 380-tisíc eur. Do online reklamy investoval predovšetkým v januári. Tretia priečka a suma 350-tisíc eur patrí strane Vlasť Štefana Harabina.

Na druhom konci spektra celkových výdavkov na predvolebnú kampaň je Kotlebova ĽSNS. Najmenej zo všetkých strán, len 14-tisíc eur, investovala aj do reklamy na Facebooku či Youtube.

01 - Modified: 2020-02-23 16:32:30 - Feat.: 0 - Title: Najdrahšiu predvolebnú kampaň má PS/Spolu. Predbehla už Smer 02 - Modified: 2020-02-26 16:55:05 - Feat.: 0 - Title: Predvolebné finále Markízy top programom roka. Diskusiu lídrov najsilnejších strán sledovalo 658-tisíc divákov 03 - Modified: 2020-02-26 17:49:33 - Feat.: 0 - Title: Predvolebná kampaň je najdrahšou v histórii. Štyri strany už minuli viac ako milión eur 04 - Modified: 2020-02-26 17:50:35 - Feat.: 0 - Title: Prezidentská kampaň bola podľa odhadu najdrahšia v histórii
01 - Modified: 2022-01-25 19:59:14 - Feat.: - Title: Slovensko sa v rebríčku vnímania korupcie zlepšilo, v rámci EÚ sme na chvoste 02 - Modified: 2021-04-01 07:10:49 - Feat.: - Title: Transparency International Slovensko má oddnes nového riaditeľa 03 - Modified: 2020-03-01 10:22:14 - Feat.: - Title: Štúdio HNtelevízie: Sledovali sme prvé výsledky a priniesli reakcie relevantných hostí a lídrov strán 04 - Modified: 2020-02-27 09:40:53 - Feat.: - Title: Volebné vysielanie RTVS prinesie exit poll, volebnú noc a trojhodinové volebné štúdio 05 - Modified: 2020-02-27 09:42:55 - Feat.: - Title: TV Markíza prinesie krátko po uzatvorení volebných miestností výsledky exkluzívneho exit pollu
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
21. november 2024 21:46