StoryEditor

Tereza Molnár: Telco sektor je celkom rýchla horská dráha

04.03.2020, 07:00
Autor:
pzpz
Predstavujeme hovorkyňu spoločnosti O2.

Stratégie sa rozhodli predstavovať hovorcov známych spoločností. Prvým osloveným bol Tomáš Bezák z Lidl. 

Vo februárovom vydaní magazínu sme sa rozhodli priestor venovať Tereze Molnár. 

V O2 Slovakia vedie Tereza Molnár externú, internú komunikáciu, CSR projekty a aktivity Férovej Nadácie. Má dlhoročné skúsenosti v oblasti PR, internej komunikácie a kultúry a CSR z viacerých firiem (ČSOB, Tatra banka), ale aj médií (denník SME).

S: Čo bolo pre vás najväčšou výzvou, keď ste nastupovali na aktuálnu pozíciu?
Výzva je to každý deň. Jednak zladiť prácu s rodinou, ale taktiež telco sektor je jedným z najdynamickejších odvetví a nie úplne najjednoduchších tém. Keď sa k tomu pridá premenlivosť sveta médií a sociálnych médií, je to celkom rýchla horská dráha.

S: Na čo z toho, čo sa vám pracovne podarilo zrealizovať, ste najviac hrdá?

Že sa nám stále darí v komunikácii prekvapovať a sme konzistentní v hodnotách. Zadosťučinením je aj počúvať od našich partnerov či dodávateľov, že ich nútime pozerať sa na veci inak a neraz preto zmenili svoje zmýšľanie či vnútorné procesy, a neustále posúvať štandard v celej brandži.

S: Aké odporúčanie by ste dali začiatočníkovi na vašej pozícii?

To, čo na každej – otvorenosť a venovať pozornosť aj detailom – vytvárajú celok alebo, naopak, prezradia veľa.

S: Čo vás na vašej práci najviac baví?

Dynamickosť a všestrannosť.

S: A čo, naopak, najmenej?

Dynamickosť a všestrannosť. Občas ma zamrzí, že mr. Murphy sa postará o to, že nemôžeme mať dovolenku bez toho, aby sa u nás neriešila práca. Je to o to nástojčivejšie, že aj manžel je z rovnakej brandže, ešte exponovanejšej, takže pravdepodobnosť, že sa niečo neodkladné vyskytne, je vysoká.

Dovolenky si niekedy pamätám nie podľa pamätihodností, ale kde sa aká krízička riešila. No a tým druhým komplexom trpia asi všetci PR ľudia. Všestrannosť je daň za to, že nemôžeme do detailov poznať každý riadok v exceli ku každej téme, hoci by sme veľmi radi, verte nám.

S: Čím sa riadite a čo je najdôležitejšie v prípade krízovej komunikácie?

Asi by som mala odpovedať pokoj, rozvaha a dobrý krízový plán. Tvrdím, že v núdzi poznáš priateľa. Preto dobrý krízový plán sa netvorí v kríze, ale začína a tkvie v normálnej každodennej práci. Keď dlhodobo robíme všetko pre to, aby vzťahy s médiami a stakeholdermi boli korektné a transparentné, a keď si dávame záležať na vysokej úrovni starostlivosti o zákazníkov aj v bežných situáciách, aj kríza sa ľahšie vysvetľuje a prípadne odpúšťa. Aj podľa renomovaných zahraničných prieskumov ľudia sú vám viac ochotní dať druhú šancu v prípade zlej skúsenosti a zotrvať so značkou aj v kríze, ak dlhodobo komunikujete transparentne a máte za sebou dobrú históriu.

S: Značka, ktorú dlhodobo sledujete a prečo?

Zrejme spoločným menovateľom značiek, ktoré ma zaujímajú, je, že ide väčšinou o severské značky. Všetky z nich majú šmrnc a čistotu zároveň, rozmýšľali udržateľne oveľa skôr, ako sa ekológia stala horúcou témou, často vznikli ako rodinné alebo vyplývali z úprimného hobby svojho zakladateľa. Kde sa snúbi príbeh s krásnym a konzistentným dizajnom, to ma zaujme.
Zo slovenských určite Tatra banka, pre jej posadnutosť a presiaknutosť inováciami a vždy ikonickú komunikáciu. Za krásne puristický branding má môj veľký páčik aj malá značka NOSENE.

S: Manažérske pravidlo, ktorým sa riadite?

Nešťastné slovné spojenie. Za mňa: ani „manažérske“, ani „pravidlo“. Odpoveďou je ľudskosť, úprimnosť a autentickosť. Snažím sa fungovať tak, aby ma úplne rovnako vnímali všetci kolegovia bez ohľadu na ich pozíciu vo firemnej štruktúre. A to je aj vo firme, kde robím, najúžasnejšie, že sa nikto na nič nehrá. Veľmi oslobodzujúce a cenné.

S: Čo by ste povedali o Slovensku vo svete?

V tomto sychravom a zablatenom počasí je ťažké písať ódy o krásach Slovenska. Tak sa zamerajme na charakter. Krajina, ktorá na to, že už niekoľko storočí hľadá svoju identitu a to jej komplikuje život a dejiny, to dotiahla na rovnocenného partnera iných európskych krajín, hoci sa tak stále necíti. Pritom sa tam dostala svojimi silami, húževnatosťou a schopnosťou v dôležitých momentoch bojovať (škoda, že iba v tých dôležitých). Nebolo toho veľa, čo nám spadlo z neba samo. Prílišná pokora a skromnosť nám však bránia uvedomiť si, že máme všetko. Už len si to užiť, nakladať s tým rozumne a vyžadovať od verejnej politiky svoj aj jej istý štandard a svoje práva. Podľa mňa zaujímavý a stále sa vyvíjajúci príbeh.

S: Ktorý z vašich snov ešte chcete dosiahnuť?

Zabehnúť maratón.

S: Čo najdôležitejšie si plánujete na rok 2020?

Vo všeobecnosti mám rešpekt plánovať, ale ak sa podarí, opäť by som sa rada vyštverala spolu s manželom a horským vodcom na nejaký kopec, kam nevedie turistický chodník, a ukázala deťom ďalší pekný kút Slovenska a Európy.

S: Bez čoho si neviete predstaviť svoj deň?

Snažím sa, aby som v žiadnom momente nebola od ničoho závislá, lebo to berie človeku slobodu. Takže, ak zistím, že mám niečo priveľmi rada, vyskúšam si pármesačný detox, aby som si sama sebe dokázala, že to nie je závislosť. To je prípad šálky kávy, ktorej rada neodolám. A ak sa mi podarí ráno načas dopraviť deti do škôl (to je vždy výzva) a vypočuť si ranný podcast, tak je to výborný základ dňa. Oveľa viac nepotrebujem.

S: Keby ste mohli dostať zaručene pravdivú odpoveď na jednu otázku, čo by ste sa opýtali?

Ako fyzici a astrológovia dokážu skúmať niečo také vzdialené ako vesmír, vypočítavať vek a hmotnosť hviezd vzdialených miliardy svetelných rokov a či vôbec dokážeme zužitkovať tieto informácie.

A ďalšou záhadou vesmíru pre mňa je, či jedlá na jedálnom lístku v reštauráciách majú v kuchyni všetky navarené, zmrazené alebo ako to robia?:)
V skutočnosti asi ani nič. Odpovede, ktoré sa k nám majú dostať, tak sa dostanú, tajomstvá majú ostať tajomstvami, vecami, ktoré nevieme ovplyvniť, sa zbytočne nestresujme a budúcnosťou sa dajme prekvapiť.

01 - Modified: 2019-12-27 11:04:31 - Feat.: 0 - Title: Lucia Petrášová z O2: Našou budúcnosťou je kombinácia digitálu a ľudskosti
01 - Modified: 2022-02-01 15:49:09 - Feat.: - Title: O2 oslavuje 15 rokov. Svojim zákazníkom rozdáva darčeky 02 - Modified: 2021-11-21 15:28:32 - Feat.: - Title: Luddo a Moya sa pripravujú na sviatky. O2 predstavuje vianočnú kampaň 03 - Modified: 2021-11-21 14:55:06 - Feat.: - Title: Férová Nadácia O2 odovzdá symbolický kľúč z Nežnej revolúcie až 89 osobnostiam 04 - Modified: 2021-06-23 12:39:44 - Feat.: - Title: Šéfka marketingu O2: Chceme, aby ľudia uvažovali nad informáciami, ktoré zdieľajú 05 - Modified: 2021-05-25 14:09:37 - Feat.: - Title: O2 chce poraziť hoaxy a vrátiť rozum na internet, v kampani ako prvé použilo deepfake
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
21. november 2024 20:21