Štartuje 18. ročník odbornej súťaže Zlatý středník (v preklade Zlatá bodkočiarka), v ktorej si po prvýkrát popri českých komunikačných projektoch zmerajú sily aj tie slovenské.
Porota bude posudzovať prihlásené práce zo Slovenska a Českej republiky naprieč rôznymi sektormi a porovnávať tie najzaujímavejšie osobnosti a PR agentúry oboch krajín.
Projekty so zaujímavým využitím komunikačných nástrojov, strategickým prístupom a kreatívnou prácou s obsahom je možné prihlásiť do 14. februára 2020.
Súťaž Zlatý středník prvýkrát otvára brány slovenským prihlasovateľom, ktorých práce budú posudzované nielen českými poprednými odborníkmi zo sveta PR a komunikácie, ale aj tými najlepšími zo Slovenska.
Slováci aj Česi tak budú bojovať o prestížne ocenenia, ktoré sa udeľujú v 19 hlavných kategóriách, 12 odborových sektoroch a kategóriách Grand Prix.
„Som rád, že po prvýkrát si budú môcť oba národy zmerať sily v jednej súťaži. Napriek nášmu rozvodu pred vyše štvrťstoročím má veľa kampaní presah z jednej krajiny do druhej. Každá má však svoje špecifiká, ktoré je potrebné v komunikácii rešpektovať," povedal Martin Dobiš, Manager PR Klubu pre Slovensko.
Novinky tohto roka
Tradičná súťaž tento rok významne rozšírila svoje kategórie a zamerala sa predovšetkým na komunikačné kampane a projekty, ktoré novátorským a jedinečným spôsobom budujú hodnotu a povesť značky.
„Po novom budú mať prihlasovatelia prác možnosť vyberať medzi kategóriami, ako sú napríklad: Inovatívne využitie sociálnych sietí, Najlepšie zapojenie influencera či celebrity, Najlepšia interná komunikácia a employee engagement, Najlepšia krízová komunikácia a komunikácia zmeny, Launch, relaunch, rebranding alebo Najlepšia štruktúra, obsah a storytelling,“ predstavuje novinky Zlatého středníku Michaela Pišiová, výkonná riaditeľka PR Klubu.
23. apríla 2020, kedy sa uskutoční galavečer s vyhlásením výsledkov, sa dozvieme, ktorá je napríklad Najlepšia integrovaná kampaň, Najlepšia PR agentúra, Talent a kto bude vymenovaný za Osobnosť PR pre rok 2019.
Vyhlasovateľom súťaže je už osemnásty raz profesijná organizácia PR Klub združujúca expertov na komunikáciu z radov riaditeľov komunikácie, tlačových hovorcov, PR manažérov a konzultantov.
Prihlášku môžu podať firmy, neziskové organizácie a vládne inštitúcie do 14. februára 2020 na www.zlatystrednik.cz.
Zlatý středník 2019 - kategórie
- Najlepší tlačený časopis a noviny
- Najlepší elektronický časopis a blog
- Najlepší newsletter
- Najlepšia brožúra, katalóg a leták
- Najlepšia výročná správa
- Najlepšie webové stránky
- Najlepšia mobilná aplikácia
- Najlepšie audio a video prezentácia
- Najlepší PR event
- Inovatívne využitie sociálnych sietí
- Najlepšie zapojenie influencera a celebrity
- Najlepšia štruktúra, obsah a storytelling
- Najlepšia kreatívna idea
- Nízky rozpočet a jeho efektivita
- Najlepšia interná komunikácia a employee engagement
- Najlepšia krízová komunikácia a komunikácia zmeny
- Použitie technológií a inovácií
- Launch, relaunch, rebranding
- Najlepšia integrovaná kampaň
Profesijné sektory
- Finančné služby
- Zdravotná starostlivosť a farmácia
- Auto-moto a doprava
- Šport a zábava
- Umenie a médiá
- Telekomunikácie a IT
- Cestovný ruch a gastronómia
- Priemysel a energetika
- FMCG, krása a móda
- Neziskový sektor
- Verejný sektor
- Regionálna agentúra roka
Slovenskí porotcovia
- Vladimír Machalík, riaditeľ komunikácie a marketingu, Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR
- Tomáš Palovský, manažér korporátnej komunikácie, Orange Slovensko
- Iveta Štefánová, Marketing director, Tauris - Ryba Košice
- Svetlana Poláková, Coach & Consultant Terra Clarity
- Petra Jankovičová, Co-fouder, TRIAD
- Lucia Brinzanik, Managing director, TAKTIQ Communications
- Ľubomír Šimášek, Country manager, Monitora Slovensko
- Lucia Muthová, riaditeľka odboru firemnej komunikácie, hovorkyňa, Allianz Slovenská poisťovňa
- Tomáš Skřivánek, šéfredaktor, týždenník TREND
- Štefan Frimmer, Head of Corporate Communication, Slovenská sporiteľňa
- Martin Dobiš, Account director, PR Clinic
- Sergio Danilov, Account director, AMI communications
- Katarína Tokárová, Group marketing manager, SHP Group
- Tomáš Ševčovič, Marketing team leader, AXA
- Juraj Polerecký, Chief Business&Marketing Development Officer, Designeo Creative
- Slavomír Šikuda, spolumajiteľ agentúry, Mediamedia
- Boris Chmel, Head of communication, NCZI
- Tomáš Hrábek, Creative strategist, Symbio
- Katarína Šebová, Social media leader, TRIAD
- Ján Kondáš, Head of communications, Tesco Stores SR
- Simona Mištíková, riaditeľka, Divino