Huawei
StoryEditor

Muži vs. ženy: Ako si chránime svoje smartfóny?

06.08.2019, 14:02
Autor:
TSTS
Muži sa boja o displej, ženy o dáta.

Rozdiely v používaní smartfónov medzi mužmi a ženami v strednej Európe nie sú také výrazné, no predsa sa nájdu. Ženy ako užívateľky prekvapili - záleží im na dátach aj na fyzickej ochrane svojich zariadení. Vyplýva to z výsledkov stredoeurópskej štúdie, ktorú si nechala vypracovať spoločnosť Huawei.

Ženy rozbíjajú viac displejov
Podľa prieskumu majú používatelia vo všeobecnosti najväčší strach o displej svojho zariadenia. Za posledné dva roky rozbilo displej svojho telefónu o niečo viac žien ako mužov. Rozdiel je ale pomerne malý - 41,8 % žien verzus 38,5 % mužov.

Podľa štúdie sa o displej telefónu strachujú viac muži - až 72 % z nich uviedlo, že rozbitie displeja je najväčšou nepríjemnosťou, ktorá sa môže so smartfónom. Dámy to však nepovažujú za taký neprekonateľný problém.

Muži sa boja o displej, ženy o dáta
Ženám viac záleží na obsahu ich smartfónov, prieskum však neuvádza, či sa to týka fotiek alebo kontaktov. Až 73 % žien najviac trápia stratené dáta a viac než tretina užívateliek by bola “nešťastná a na dne”, ak by prišla o údaje.

Rozdiel v strachu o dáta medzi pohlaviami môže súvisieť s prístupom k zálohovaniu. V tejto disciplíne majú prevahu muži, ktorí využívajú zálohu na iné zariadenie (počítač, USB kľúč) vo väčšej miere. Pravdepodobne preto stratu dát v lokálnom úložisku telefónu nepovažujú za tragédiu.

Zaujímavé ale je, že modernejšie zálohovanie prostredníctvom cloudových služieb využívajú obe pohlavia takmer rovnako.

„Bez telefónu si neviem predstaviť život”
Štúdia spoločnosti Huawei preukázala, že tento výrok sa opäť vo väčšej miere týka nežnejšieho pohlavia. Stotožňuje sa s ním 41% žien oproti 32% mužov.

O telefón sa však všeobecne - či už po stránke fyzickej ochrany, alebo ochrany dát - starajú obe pohlavia rovnako dobre. Muži však zvyknú skôr zálohovať dáta, kým ženy viac telefóny chránia fyzicky pomocou puzdier, obalov či ochranných skiel. Poistenie telefónu využíva iba 9 % ľudí.

Spotrebiteľský prieskum realizovala spoločnosť Huawei v spolupráci s analytickou agentúrou IPSOS. Cieľom štúdie bolo zistiť, aké faktory spojené s vlastníctvom smartfónu považujú ich užívatelia za najviac znepokojujúce. Prieskum prebehol v júni 2019 prostredníctvom online panelu a zúčastnilo sa ho 2113 obyvateľov strednej Európy vo veku od 18 do 55 rokov.

01 - Modified: 2023-07-17 10:56:58 - Feat.: - Title: Aj poľnohospodárstvo môže byť digitálne 02 - Modified: 2022-02-11 07:00:24 - Feat.: - Title: Monika Bagárová je novou ambasádorkou značky Huawei pre Česko a Slovensko 03 - Modified: 2020-10-27 07:33:05 - Feat.: - Title: Huawei Technologies Slovakia má nového generálneho riaditeľa 04 - Modified: 2020-07-02 12:31:46 - Feat.: - Title: Huawei otvoril svoj najväčší obchod na svete, je výkladnou skriňou moderných technológií 05 - Modified: 2019-12-04 09:00:58 - Feat.: - Title: Huawei pokračuje v spolupráci so šampiónom Oktagonu. Atilla Végh odkazuje, aby si každý išiel za svojím snom
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. november 2024 02:20