UniCredit Bank Slovensko, ale aj Česká republika aktuálne oznámili ukončenie pôsobenia skupín na kanáloch Facebook, Messenger a Instagram a to od 1. júna tohto roka. „Bezpečie dát a osobných údajov je pre nás jednou z hlavných priorít pri zabezpečovaní kvalitných služieb a komunikácie s klientmi. Preto oznamujeme ukončenie pôsobenia skupiny UniCredit na kanáloch Facebooku, Messengera a Instagramu k 1. júnu tohto roka,“ zdôvodnila rozhodnutie banka na svojom facebookovom profile.
Na otázku, aký má súvis ukončenie pôsobnosti na Facebooku a bezpečie dát a v čom je situácia odlišná od iných bánk, UniCredit na svojom profile reagoval: „Skupina UniCredit je presvedčená, že najlepší spôsob poskytovania služieb zákazníkom je prostredníctvom vlastných kontaktných miest a komunikačných kanálov. Skupina UniCredit pozastavila už v marci 2018 akúkoľvek platenú reklamu na Facebooku, a to z dôvodu obáv plynúcich zo spôsobov riešenia konkrétnych problematických a silne medializovaných prípadov zo strany samotnej služby. Tieto obavy pretrvávajú a preto sa celá skupina UniCredit rozhodla k 1. júnu 2019 deaktivovať všetky svoje profily na Facebooku a na Facebookem vlastnených sociálnych médiách – Messenger a Instagram. S klientmi banky i naďalej zostávame v kontakte s využitím iných oficiálnych komunikačných kanálov. Ďakujeme za pochopenie!“
Aktualizácia o stanovisko UniCredit Bank Slovensko:
Spoločnosť UniCredit Bank vo svojom stanovisku v podstate zopakovala to, čo komunikuje na sociálnych sieťach. A síce, že „skupina UniCredit je presvedčená, že najlepší spôsob poskytovania služieb zákazníkom je prostredníctvom vlastných kontaktných miest a komunikačných kanálov, ktoré spravuje v rámci tzv. 360° servisného modelu. Klienti v Českej republike a na Slovensku môžu napríklad využívať klientsku linku alebo chatbot. UniCredit dlhodobo investuje do svojich vlastných digitálnych kanálov s cieľom umožniť bezpečnú komunikáciu s klientmi na vysokej úrovni.“