Uplynulý rok bol plný zaujímavých reklám. Vybrali sme tie, ktoré rezonovali najviac. Sú nielen inšpiráciou a ukážkou kreativity svetových agentúr, ale zároveň aj odrazom plynutia roka, ktorý opäť nepatril medzi tie "normálne". Pozrime sa, ako značky "zápasili" s inováciami, s dôsledkami covidu, ale aj snahou posúvať sa vpred.
15. Heineken podporilo podniky reklamou priamo na ich dverách
Prvou prácou, ktorú predstavíme, je iniciatíva značky Heineken. Keď boli všetky bary pre pandémiu zatvorené, spoločnosť Heineken a agentúra Publicis Italy prišli v rámci globálnej iniciatívy #SocialiseResponsibly s riešením ako im pomôcť. Outdoor reklamu premiestnili zo zaužívaných bilboardov priamo na dvere podnikov a svojim zákazníkom takto odkázali: Pozrite si reklamu dnes, vychutnajte si tento bar zajtra. Heineken presmeroval časť svojich výdavkov do OOH a podporil tak viac ako 5 000 podnikov.
14. Keď "Poďme na pivo" nie je vždy iba pozvánkou na pivo
Aj nasledujúca reklama reaguje na situáciu, ktorú sme zažívali počas tvrdého lockdownu. Scény v reklame od agentúry Wieden+Kennedy New York pre Anheuser-Busch sa nám môžu v tomto období zdať trochu banálne, ako tomu bolo aj pred pandémiou Covid-19. Avšak začiatkom tohto roka, kedy sa reklama predstavila počas Super Bowl, boli tieto momenty aktuálne. Pretože „Poďme na pivo“ neznamená vždy iba pozvánku na pivo, ale ide aj o momenty, ktoré možno oceníme práve vtedy, keď sú preč.
13. Keď padajú citróny, dajte si džús
Na tohtoročnom Super Bowl sa predstavila už tradične značka Bud Light. A podľa viacerých médií išla na hranu. Bud Light nám ukázal, že rok 2020 bol rokom kyslých citrónov. Ale keď prídu citróny, treba si z toho urobiť limonádu, vynašiel sa Bud Light.
12. Ako vyzerá Alexa
A na Super Bowl ešte zostaneme. V tomto roku tu Amazon predstavil Alexu a bol to jeden z najzapamätateľnejších spotov tohto roka. Reklama od britskej agentúry Lucky Generals vychádzala z myšlienky, že síce všetci poznáme hlas Alexy, ale kto vie ako vyzerá jej telo? Podľa britskej agentúry by Alexa mohla vyzerať ako Michael B. Jordan. Spot bavil tým, ako testoval, kde sú hranice sexuálnych narážok na pozadí bežných rodinných situácií.
11. Hľadaj logo na produktoch konkurencie
Vtipný vizuál vytvorila Pepsi v rámci kampane #BetterWithPepsi. Pri tejto reklame vychádzala Pepsi z výsledkov slepého testu chuti, podľa ktorého až 60 percent ľudí, ktorí jedia hamburgery s charakteristickými ponukami z troch najlepších burgerových reťazcov pijú k týmto produktom Pepsi a nie Coca-Colu. Výsledkom je vizuál, v ktorom Pepsi použila obaly z fastfoodov KFC, McDonald's a Wendy's a zakrúžkovala ich tam, kde sa zhodou okolností objavuje logo Pepsi. Značka takto poukázala na to, ako jej nápoj prirodzene hodí práve k vybraným hamburgerom.
Zostáva vám 85% na dočítanie.