"Kampane, ktoré dostali ceny, mali nespochybniteľné výsledky, boli v nich efektívne využité financie a splnili ciele, ktoré mali uvedené," hovorí na úvod šéf obidvoch porôt tohtoročnej EFFIE AWARDS Slovakia 2021 Branislav Brzula, marketingový riaditeľ spoločnosti Lidl Slovenská republika. Sám sa bude aj v budúcnosti inšpirovať kampaňami, ktoré sú na shortliste a vyššie, pretože to sú naozaj efektívne kampaň.
Keď porota druhého kola uzavrela hodnotenie a uvideli ste zoznam kovov, čo ste si pomysleli?
To, čo už zaznelo počas odovzdávania z viacerých strán, a to, že sme boli prísna porota. Udelili sme šesť kovov. V porote sme vybrali iba tie práce, pri ktorých, akokoľvek si ich otočíte zhora – zdola, musíte súhlasiť, že si kov zaslúžia. Dokonca si trúfam povedať, že tie, ktoré získali zlato či striebro, sú práce, ktoré pokojne môžu presiahnuť hranice Slovenska a môžu byť úspešné na európskej úrovni. Porota bola férová, transparentná a všetci sme sa na výsledku hodnotenia zhodli.
Kategória Finančné služby mala štyri shortlisty, nakoniec ani jeden z nich sa nepremenil na kov. Čo prácam chýbalo?
V tejto kategórii, úprimne, prebiehali asi najväčšie diskusie. To, čo všetkým prácam na kov chýbalo, bola jasná relevancia medzi cieľmi a výsledkami. A to je možno poučenie aj do ďalších rokov – jasne zadefinované ciele, ktoré potom musia byť zreteľne viditeľné vo výsledkoch. Pričom pri hodnotení sme brali do úvahy tak kreatívu, ako aj stratégiu a insight. Do danej kategórie patria veľkí zadávatelia a je preto dôležité jasne ukázať, že práve prínos konkrétnej kampane je dôvodom vysokej efektivity. Ide o masívne kampane s veľkým mediálnym priestorom a tomu musia zodpo...
Zostáva vám 85% na dočítanie.