Pri príležitosti sviatku všetkých zaľúbených spoločnosti realizujú niekoľko prieskumov, ktorými charakterizujú zákaznícke správanie. My sme vybrali niekoľko z nich, tak sa pozrite, či na vás niektoré z toho vo víre valentínskej nálady platí.
Prieskum Poštovej banky- Po čom ženy a muži túžia?
Mužom, ktorí sú povestnou hlavou rodiny, vadí na ženách najmä ich márnotratnosť a očakávanie, že im budú čítať myšlienky. Ženy by si priali práve to, aby muži boli schopní „čítať medzi riadkami“, aby boli chápavejší a všímavejší k ich potrebám. Poštová banka zisťovala, čo by sme na sebe mali zmeniť, aby sme našu polovičku urobili šťastnejšou, a to nielen na Valentína.
Obe pohlavia sa zhodli, že si na opačnom pohlaví vážia najmä úprimnosť, starostlivosť, vernosť a porozumenie.
V prieskume sa Poštová banka tiež pýtala aj na mínusy, ktoré znižujú náš kredit u opačného pohlavia. Väčšina mužov síce odpovedala v duchu „hovor, čo chce žena počuť“ a skonštatovali, že nežnejšiemu pohlaviu už nič nechýba, ale našli sa aj úprimnejší respondenti. Chlapom najviac vadí ženská márnotratnosť, potreba mať všetko hneď a naraz, očakávanie, že im dokážu čítať myšlienky, zveličovanie, prílišná starostlivosť a náladovosť. Viacerí by od žien očakávali viac akčnosti, rozumu, inteligencie a súdnosti.
Okrem toho Slovensko zažíva návrat k tradíciám a folklór je, podľa Poštovej banky, v móde. „In“ budete nielen vďaka košeli s folklórnou výšivkou, obalu na telefón, či ruksaku s čičmianskym vzorom, ale už aj vďaka platobnej karte z limitovanej folklórnej edície Poštovej banky. Od 1. februára o ňu môžete požiadať pre seba aj pre svoju lásku. K Užitočnému účtu v Poštovej banke totiž okrem ďalších skvelých výhod získavate až 4 platobné karty.
ZľavaDňa- Slováci si chcú na Valentína dopriať. Na darčeky míňajú viac
Slováci začali myslieť na sviatok zamilovaných o niečo skôr oproti minulému roku. Darčeky nakupujú už aj v 2-3 týždňovom predstihu. Minulý rok viedli večere, potom privátne vstupy do wellness. Tento rok tomu nie je inak, medzi top darčeky sú väčšinou rovnaké predmety a zážitky ako minulý rok.
Medzi najpopulárnejšími reštauráciami na romantický večer v Bratislave boli Restaurant Parlament či reštaurácia hotela Apollo alebo Hradná hviezda. Tradične zaujímavé sú aj pobyty v kaštieľoch, ktoré sa pred Valentínom predávajú výborne. Zaujímavými valentínskymi darčekmi sú napríklad aj autoškola pre pár alebo zamilovaný zoskok z mosta vo dvojici.
mBank
mBank pri príležitosti dňa zamilovaných analýzou interných údajov zistila, že zaľúbenci sa stále spoliehajú na klasiku v podobe kvetov či parfumu, romantické večere v reštauráciách v priebehu rokov dostávajú stopku.
Ako vlani, tak aj v predminulom roku vyťahovali Slováci platobné karty najmä pri kúpe pozvánok do kina a divadla. Takýto valentínsky darček si na sviatok zamilovaných kúpilo v roku 2016 o 180 % viac ľudí ako v bežné dni, minulý rok zaľúbenci urobili o 150 % viac nákupov vstupeniek.
Slováci si však vyznania lásky nechávali aj na romantické večere. V reštauráciách sa na sviatok zaľúbených platilo v roku 2016 o 71 % viac ako napríklad týždeň pred ním. Popularita vyznaní pri dobrom jedle však stráca na popularite. Vlani sa totiž na valentínsku večeru pri sviečkach minulo len o 45 % viac ako 7. februára.
Obľúbenosť parfumov či kytíc rastie. Čoraz viac si Slováci na Valentína doprajú oddych pri relaxačnom pobyte a Deň zaľúbených trávia ubytovaní v hoteloch. V porovnaní so siedmym februárom tu v roku 2016 platili kartou o 73% viac, vlani sa platby navýšili ešte o percento. Viac Slováci investujú aj do parfumov či inej drogérie. Platby narástli z roka na rok z 25% na 35% oproti platbám z bežného dňa. Úplne iné trendy však vidíme v Čechách. V hoteloch sa v minulom roku na Valentína platilo dokonca menej ako v bežný deň, rovnako je to aj pri drogérii. Tá však mala u západných susedov mimoriadnu obľubu v roku 2016, kedy bolo platieb kartou v drogériách o 73% viac.
Obrovský nárast medzi rokmi 2016 a 2017 môžeme vidieť pri službách, kam patrí napríklad kvetinárstvo. Kým v roku 2016 vsadilo na kvety len o 27% viac Slovákov ako bežne, vlani ich počet stúpol až na 78% oproti bežným nákupom.