StoryEditor

Prieskum: Slováci napriek pandémii plánujú štedré Vianoce

03.12.2021, 07:55
Autor:
(red)(red)
Pri nákupe darčekov platí kartou o 20 % viac ľudí než pred pandémiou.

Orientačný prieskum UniCredit Bank ukázal, že Slováci podobne ako Česi, neplánujú tento rok zásadne  na darčekoch šetriť. Viac než 50 % Slovákov plánuje minúť na darčeky nad 200 eur. Navyše, už viac ako 70 % ľudí dnes využíva počas nákupov možnosti bezhotovostných platieb. 

Uni

Aj napriek tomu, že spoločnosť pred Vianocami obracia svoju pozornosť na boj s pandémiou, ukázalo sa, že relatívne veľká časť Slovákov sa v  neplánuje z hľadiska výdavkov zásadne obmedzovať počas sviatočnej sezóny. Až 55 % opýtaných sa chystá minúť viac než 200 eur – z nich 36 % stanovilo hranicu svojho rozpočtu do 300 eur a ďalších 19 % priznalo, že tento rok sú ochotní minúť dokonca ešte viac.

​Najviac  plánuje míňať stredná veková kategória 45-53 rokov a najmenej najmladšia skupina Slovákov (18-26 rokov). Pokiaľ ide o míňanie podľa pohlavia, Slovenky plánujú míňať o trošičku viac než slovenskí páni. Rozdiel však nie je nijako výrazný.

UniCredit Bank

​Pandémia urýchlila digitalizáciu a  naučila Slovákov používať svoje karty naplno. Ešte v roku 2019 využilo svoju platobnú kartu na zaplatenie vianočných darčekov asi 50 % z nich. Dnes, podľa údajov nového prieskumu, kartu plánuje využívať 67 % respondentov  v kamenných predajniach, kde ďalších 8 % plánuje využiť  svoj smartfón alebo hodinky.  

UniCredit Bank

Pokiaľ ide o nákupy v e-shopoch, počas nich kartu využije až  71 % Slovákov. Ďalších 24 % stále uprednostňuje možnosti dobierky a platby v hotovosti až pri prevzatí. 

UniCredit Bank

Orientačný prieskum o využívaní platobných kariet pri nákupe vianočných darčekov na českom a slovenskom trhu zrealizovala UniCredit Bank v novembri 2021 prostredníctvom online panelu výskumnej agentúry IPSOS. Na prieskume sa zúčastnilo 1050 respondentov Českej republiky a 1050 respondentov zo Slovenska.   

01 - Modified: 2019-05-06 08:44:20 - Feat.: - Title: UniCredit končí pôsobenie skupiny na Facebooku aj Instagrame
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
21. november 2024 20:37