Kampaň 17. november od TRIADu vyhrala niekoľko tuzemských aj zahraničných ocenení. So svojím projektom pokračuje aj tento rok. Aby sa odkaz udalosti z roku 1989 nestratil, rozhodla sa spoločnosť O2 o pripomenutie. Slobodu, ktorú sme si vybojovali podľa spoločnosti netreba brať ako samozrejmosť a preto jej hodnoty pripomenuli viacerými aktivitami.
O2 opäť na jeden deň vytvorilo virtuálnu železnú oponu a zdôraznilo, že sloboda nie je samozrejmosť. 17. novembra sa pri načítaní zahraničných webových stránok alebo prekročení hranice zobrazilo upozornenie pripomínajúce železnú oponu.
Okrem upozornenia na Youtube, zahraničných weboch a špeciálnej SMS sa ku kampani pripojil aj olympionik Matej Tóth. Symbolicky v tento deň hranicu prekročil na mieste, ktoré bolo pred rokom 1989 obohnané ostnatým drôtom v Devínskej Novej Vsi. Dnes tu stojí cyklistický Most slobody, ktorý denne využívajú chodci či cyklisti na prechod do Rakúska.
Denne prekročí slovenskú hranicu takmer 50-tisíc ľudí len spomedzi zákazníkov O2. V zahraničí sa ich každý deň nachádza v priemere okolo 100-tisíc. Práca, či bývanie v zahraničí sa stalo samozrejmosťou.
„V priemere 2,3 dňa do mesiaca strávia zákazníci O2 v zahraničí. Bezbariérovou sa stala aj komunikácia. Denne sa podľa našich štatistík pošle vyše 50-tisíc SMS do zahraničia, či uskutoční viac ako 5-tisíc hodín hovorov odchádzajúcich za naše hranice. Medzi prvými štyrmi krajinami, kam najviac smerujú odchádzajúce hovory, sú práve krajiny niekdajšieho kapitalistického západu ako Rakúsko, Veľká Británia a Nemecko. Najviac sa prirodzene komunikuje s Českou republikou,“ hovorí šéfka komunikácie O2 Tereza Molnár.
Slobodu slova a prejavu ako aj možnosť cestovať považuje viac než 80 % mladých ľudí do 30 rokov za aspekty, ktoré sa najviac spájajú s novembrovými udalosťami. Možnosť pracovať v zahraničí si uvedomuje 74 % z nich. Pre 69 % z nich priniesol november 1989 možnosť „kúpiť si, čo chcem“. Vyplýva to z prieskumu realizovaného nezávislou agentúrou IPSOS pre spoločnosť O2 na reprezentatívnej vzorke respondentov vo veku 16 až 30 rokov v období od 8. do 11.11.2017. Z prieskumu tiež vyplynulo, že mladí sa intenzívne nezaujímajú o tému 17. novembra (34%). Dôležitejšie sú pre nich témy životného prostredia (79 %), vzdelávania (77 %) alebo korupcie (65 %).
„Kampaň k 17. novembru sme sa rozhodli vytvoriť, pretože cítime zodpovednosť za miesto, v ktorom pôsobíme,“ vysvetľuje šéfka marketingovej komunikácie O2 Lucia Petrášová.
Na tieto aktivity budú nadväzovať články na online magazíne Sóda, ako aj príspevky na sociálnych médiách. K iniciatíve sa pripojili aj iné osobnosti z rôznych oblastí, ktoré sa s touto myšlienkou stotožňujú. Okrem Mateja Tótha to bude Matej Sajfa Cifra, Ján Gordulič, youtuber Selassie a mnohí ďalší. Partnerom iniciatívy bude aj operátor Tesco Mobile a tento rok sa pridá aj O2 Česká republika.
Pozrite si aj kampaňovú case study.