Ako každý mesiac, aj v tomto mesiaci, čakala porota "bombu". Reálne sa však do hodnotenia prihlásili priemerné reklamné práce. Hodnotiacim slovníkom, porota na strane zadávateľov najčastejšie hodnotila známkami 4 - klišé a 5 - kompetentná, v prípade zástupcov kreatívnych agentúr sa kritérium posunulo o známku nižšie. Kreatívci medzi prácami videli tie, ktoré ohodnotli známkami 3 - nudná a 4 - klišé.
Predsa sa len našli práce, ktoré sa porote, tak na strane zadávateľov ako aj kreatívnych agentúr, páčili a porotcovia ich ohodnotili známkou nad 5, čím im zabezpečila aj postup do záverečného Hodnotenia.
Porota júnového Hodnotenia:
Sme minúta
Agentúra Istropolitana už tradične pre denník Sme (mediálny dom Petit Press) odvádza kreatívne kvalitnú prácu. Tentoraz bolo úlohou agentúry upozorniť na novú službu - Sme minúta. Agentúra vsadila na ideu, že minúta môže všetko zmeniť, pričom porota ocenila aj exekúciu. Zadávatelia ocenili prácu priemernou známkou 5,67, zástupcovia agentúr priemrnou známkou 5,00. Práca bodovala aj v kategórii Vizual, kde sa stala najlepšou za tento mesiac.
Matky
Takmer v každom Hodnotení od začiatku roka sa porota stretne s nejakou prácou od Zaraguzy pre Slovenskú sporiteľňu. Tentoraz to bolo pre Nadáciu Slovenskej sporiteľne v kategórii Film - televízna reklama a išlo o prácu Matky. Zaraguza vytvorila kampaň, v ktorej pripomenuli čomu všetkému museli ukrajinské matky denno-denne čeliť bez bezpečného útočiska. Spot vyšiel pri príležitosti Dňa matiek a Slovenská sporiteľna cez svoju nadáciu odvážne prihlásila k aktuálnej situácii - vojne na Ukrajine. Zadávatelia ocenili druhou najvyššou priemernou známkou v júnovom Hodnotení májových reklám - 5,67, u kreatívcov 4,60.
Dobrý anjel
Agentúra TRIAD prihlásila v tomto mesiaci najviac prác, najlepšou hodnotenou prácou bola práca pre Dobrého anjela - Dobrý anjel rozprestiera svoje krídla. Spot upozorňuje na to, že Dobrý Anjel rozprestiera svoje krídla nad rodiny so sklerózou multiplex a vyzýva ľudí, aby im svojim pravidelným príspevkom pomohli tiež. V kategórii Film - online video sa práca stala najúspešnejšou a tak ako zadávatelia, aj kreatívne agentúry ju zhodne ocenili priemernou známkou 5,00 - kompetentná.
Rekordér Hodnotenia & Agentúra mesiaca
Napriek tomu, že viaceré práce získali primernú známku 5 a viac, do záverečného Hodnotenia postupujú dve práce - Sme minúta v katagórii Film - televízna reklama a Dobrý anjel v kategórii Film - online video. Len tieto dve práce uspeli u obidvoch častí porôt tak, že získali priemernú známku 5 a viac.
Od začiatku roka sa nemení ani Rekordér mesiaca, toto ocenenie stále patrí agentúre dotcom advertising, ktorá ju získala za prácu pre Vidím to podstatné pre Platformu rodín, v kategórii Vizuál. Od kreatívcov získala priemernú známku 7,00, od zadávateľov 6,25.
Agentúrou mesiaca sa stal TRIAD, ktorý nielenže poslal do Hodnotenia najviac prác, porota im pridelila aj v rámci hodnotenia za tento mesiac aj jedny z najvyšších ocenení.
Pozrite si všetky hodnotené práce:
Kategória: Film - televízna reklama
Kategória: Film - online film a video
Kategória: Vizuál
Kategória: Out of Home
Fatra, výnimočná do poslednej kvapky
Kategória: Audio reklama
Slovenská sporiteľňa
Slovenská sporiteľňa