Intimissimi, Calzedonia, Tezenis. Každý rok, keď príde jeseň, prídu tieto značky s horúcimi vizuálmi. Aspoň tak ich vnímajú niektorí a sú medzi nimi aj takí, ktorým to vyslovene prekáža. Posielajú svoje sťažnosti na Radu pre reklamu. Avšak tieto modelky a celebrity v spodnom prádle robia reklamu na spodné prádlo. A to je ten najpodstatnejší rozdiel, že nie sú len v polohe živých estetických "doplnkov" šúchajúcich sa o auto, či lezúcich do krbu v reklame na krbové vložky (áno, aj také sme mali).
Na Arbitrážnej komisii Rady pre reklamu riešime všelijaké absurdity, vulgárne zobrazovanie častí ženských tiel, niekedy bez hlavy, sprosté slovné hračky a dvojzmysly o silikónoch, veľkostiach a iné mňamky. Bizarné to je niekedy, keď si niekoľko právnikov, seniorných špecialistov na marketing a reklamu či rešpektovaná psychologička a sociologička pozerajú dno ľudskej hlúposti a nevkusu. Tieto atribúty však nehodnotíme. Venujeme sa etike, dôstojnému zobrazeniu ľudského tela, jeho relevancii k propagovanému produktu či službe, vhodnému použitiu média vzhľadom k jeho umiestneniu (bilbord pri škole, kostole...) a podobne.
Diversity je veľká téma tohtoročného Cannes Lions, diskutovaná nielen v kontexte postavenia žien v reklamnom biznise, ale aj v kontexte ich zobrazovania v reklamných kampaniach. Za zmienku stojí kampaň a canneská prezentácia Madonny Badger, ktorá rozprúdila celosvetovú diskusiu.
V zásade sa však zhodujeme v RPR v názore, že pokiaľ je modelka, hoci sporo odetá, zobrazená slušne a v relevantnom kontexte (v reklame na plavky, spodné prádlo...), tak je to v medziach Etického kódexu OK. Ťažko totiž ukázať produkt ako podprsenku na deve odetej v roláku, všakže.