Home office totiž zatiaľ na Slovensku nie je veľmi rozšírený a dáta Eurostatu ukazujú, že prevažne z domu u nás aktuálne pracujú menej ako štyri percentá zamestnancov. Podľa managing directora agentúry Grafton Miroslava Garaja takúto možnosť u nás ponúkalo aspoň v určitej miere 42 percent firiem.
Údaje z portálu Platy.sk však ukazujú, že pracovať z domu môže iba pätina Slovákov. Ako zároveň upozornila hovorkyňa portálu Profesia, pod ktorý spadá aj stránka Platy.sk, Nikola Richterová, treba si uvedomiť, že ide len o zamestnanecký benefit.
„Nejde teda o žiaden dôkaz, že by firmy boli pripravené na to, že všetci zamestnanci budú dlhodobo pracovať na diaľku.“ Skôr to znamená, že zamestnanci môžu mať niekedy home office, nie však ako dlhodobý stav.
Dokazuje to aj fakt, že výskyt na pracovisku sa nepožaduje v menej ako pol percente pracovných ponúk. Podľa Garaja je to dané tým, že „zamestnávatelia si nedokázali a často ani nechceli predstaviť, ako by pri takomto modeli riadili ľudí, menili systém práce, preorientovávali ciele,“ a tak sa do jeho zavádzania radšej ani nepúšťali.
Ďalším problém je otázka produktivity, keďže pri práci z domu je ťažšie kontrolovať výkon zamestnancov.